---Benelux Aerial Race Tournament 2015---

publiciteit kan ook backfireren daar er nog steeds zeurkouzen zijn met een heel specefiek beeld van "drones"
alsmede mensen als natuurliefhebbers en honden uitlaters enzo.

Ja dat is zeker waar Gerard, maar ik denk als de races alleen op veilige vrije velden plaats vinden en alles netjes afgezet en geregeld is, dat er weinig zeurkousen zullen zijn.

Wel bizar is dat het woord "drone" nou toch ook gewoon doorgevoerd gaat worden in de wetgeving... wij vliegen nu dus straks allemaal met "drones" volgens de wet...

Zelfs mijn heli's zijn nu straks "drones".... bizar:mad:

Laatst bewerkt:
Ja dat is zeker waar Gerard, maar ik denk als de races alleen op veilige vrije velden plaats vinden en alles netjes afgezet en geregeld is, dat er weinig zeurkousen zullen zijn.

Wel bizar is dat het woord "drone" nou toch ook gewoon doorgevoerd gaat worden in de wetgeving... wij vliegen nu dus straks allemaal met "drones" volgens de wet...

Zelfs mijn heli's zijn nu straks "drones".... bizar:mad:
Ik hou het bij een multirotor. Wat is nou een 'drone' dan? Ik heb bijvoorbeeld een bixler 2 vliegtuig met fpv. Is dat ook een 'drone'? Zo ja, dan mag ik straks dus volgens de wet alleen maar rondjes vliegen vlak boven de grond. Na enkele seconden zit je aan die 100m. Hetzelfde geld voor sommige multi's.

Ik hou het bij een multirotor. Wat is nou een 'drone' dan? Ik heb bijvoorbeeld een bixler 2 vliegtuig met fpv. Is dat ook een 'drone'? Zo ja, dan mag ik straks dus volgens de wet alleen maar rondjes vliegen vlak boven de grond. Na enkele seconden zit je aan die 100m. Hetzelfde geld voor sommige multi's.
Al het model vliegend "tuig" is straks volgends de wet een "drone" Wij racen hier gewoon met multicopters, maar straks volgends de wet dus niet...

Dit is wat een "drone" eigenlijk betekend: (wikipedia) http://en.wikipedia.org/wiki/Unmanned_aerial_vehicle
en deze: http://dronewars.net/aboutdrone/

Nu heeft de wet het straks wel voor de helft goed, want we vliegen inderdaad met modellen waar geen menselijk iemand in zit... maar wij bespioneren hier er zeker niet mee, en schieten al helemaal niet. En gebruiken ze niet voor militaire doeleinden. Ook vliegen we niet een vooraf in-geprogrammeerde route met behulp van GPS. En DAT zijn drones. Het DJI phantom spul bijvoorbeeld voldoet hier wel aan, en is dus wel een drone.... als men het voor verkeerde doeleinden gebruikt, danwel wat eigenlijk de reden is van al deze regeln**kerij; mensen weten er niet mee om te gaan.

Maargoed... ik begin nou offtopic te gaan... dus ik laat het hierbij:)

Laatst bewerkt:
Ze hebben misschien wel goede bedoelingen, maar de uitwerking heeft verschikkelijk gefaald. Het zou toch niet mogen kunnen dat met zo weinig kennis een wet gemaakt mag worden? Te belagelijk voor woorden.

Waar staat dat ergens?
Zowel in de officiële reglementen als de wijziging artikel 19 kom ik het woord 'drone' niet tegen.
Wel in het persbericht. Misschien al erg genoeg dat ze het woord 'drones' daar gebruiken.
Ik denk dat hij het heeft over de regelingen van 1 oktober, deze is volgens mij voor 1 juli. Het is erg onduidelijk allemaal. Maar als ze 1 oktober de maximale horizontale afstand van alle modelvliegtuigen naar 100m willen doen zou ik dat nogal onbegrijpelijk vinden.

Waneer beginnen de races? Zou ook eentje organizeren hier in belgie..
Supercross stijl, 1 tegen 1
Moest er interesse zijn, hoor ikhet graag
Groeten

Vandaag heb ik ook maar geprobeerd om door een poortje te vliegen. Dit poortje is van aluminium en dat heeft mij quadcopter gevoeld.
Een paar keer ging ik er met hoge snelheid langs en de laatste keer crashte ik.
Terug naar de werkbank dan maar

Is dat goed te doen via de auto accu? Hoeveel accu's kun je laden voordat de auto niet meer start?

ik had er een stuk of 5 geladen en toen was me Accu al plat vd auto (auto niet aan gelaten)
ik denk dat me accu een beetje gaar is en tijd voor een nieuwe .. iedergeval moest ik duwen (of beter gezegd Boris en Oenta :p)

ik had er een stuk of 5 geladen en toen was me Accu al plat vd auto (auto niet aan gelaten)
ik denk dat me accu een beetje gaar is en tijd voor een nieuwe .. iedergeval moest ik duwen (of beter gezegd Boris en Oenta :p)
Ik heb zo losse auto accu bij een Audi garage gehaalt gewoon met me vader daar heen geweest daar kenden me pa wat mensen. toen heb ik verteld dat ik graag wat langer wou vliegen in plaats van na 3 accu's al naar huis en toen zijden ze we hebben er nog wel eentje voor je, ging naar huis met die accu voor niks. Nu lekker hele dagen vliegen [emoji1] [emoji1] nog meer props slopen

29f7a19be2644c68d31a4d1ea0f6c29f.jpg

Back