Belt CPX of...

Ik vraag mij dus af nu ik mensen zelfs over 'vlieglessen' hoor praten... Is het verschil ZO groot?

Ik denk aan een KDS 450... wie zegt er 'ja' ;)

Als je met groot verschil het verschil tussen vliegen met de Solo Pro en bijvoorbeeld een KDS bedoelt, dan is het antwoord: JA!!!!!

Met je Solo Pro heb je de volgende (op zich nuttige) dingen geleerd: sturen met meerdere functies tegelijk (nick/rol/gas/staart tegelijk bedienen is best een kunstje op zich) en je hebt wat "gevoel" gekregen, dwz dat je geleerd hebt te kijken ne dat blind te vertalen in stuurcommando's.

Maar VLIEGEN heb je niet geleerd, want dat doet die Solo Pro namelijk helemaal uit zich zelf (ook al heb je zelf niet dat gevoel). Je hebt ook niet leren sturen, want de stuurtechniek die je nodig hebt voor een Solo Pro is héél anders dan voor een CP heli; als je met de Solo Pro vooruit wilt vliegen, is het voldoende om de stick vooruit te duwen en te houden.
Doe je dat met een CP, dan is het héél rap gedaan met de pret (ik schat minder dan 5 seconden).

je zult dus echt opnieuw moeten leren vliegen. of je dat via les doet, via een club of via de diverse websites met info en een SIM, moet je helemaal zelf weten. Troost je, de kans is groot dat je het wel snel oppikt, daar heb je dan toch nog een beetje profijt van je Solo Pro.

Je budget is krap, maar het zou moeten kunnen.

Wat betreft KDS: Ja hoor, durf ik je gerust aan te raden, maar dringend advies om hem "kaal" te kopen, en zelf de electronica er bij te kopen. En koop el de SV versie, dan ben je gelijk klaar zonder noodzakelijke upgrades.

Een leuke set-up die volgens mij wel ongeveer in jouw budget zou kunnen passen:
KDS 450 SV "kaal" (plm 150 Euro geloof ik)
Spectrum dX6i (rond de 200 Euro)
3 x TowerPro 9G servootjes (40 Euro)
Align RCE BL35x regelaar (plm 50 Euro
Hekservo is heel veel keus in, ikzelf gebruik de Futaba FS61BB carbon gear (plm 40 Euro)
Gyro naar eigen keuze daarvan doet bijna alles incl die van KDS het goed genoeg voor de beginner

Dan moeten er nog wel accu en lader bij, maar dan heb je een prima set-up.
Zelf gebruik ik vrijwel deze set-up (en dat is de machine waar Taya het over heeft) alleen ik gebruik een andere zender, en de Walkera G011 gyro.
Deze set-up gebruiken we om les mee te geven en dat werk doen ze uitstekend.

Groet, Bert

Dat klinkt als een uitgedacht geheel... maar.. is het dan zo dat ik gelijk aan het solderen moet met al die losse onderdelen? Tot nu toe heb ik op mijn solo pro het e.e.a. vervangen maar dat bleef bij wat stekkertjes connecten en hier en daar wat rotorbladen en een swash plate.

Ik wil dus eigenlijk dat zoveel mogelijk beperken totdat het echt niet anders kan :D.

Of kun je servo's e.d. makkelijk connecten etc?
Ik heb vanavond nog even met mijn solopro buiten gevlogen maar weet nu zeker dat ik aan een ander toe ben!

Zijn de upgrades waar iedereen het over heeft noodzakelijk voor gewoon vliegen of puur voor 3D? Hier ben ik nog laaaaaaaang niet aan toe dus als het daarom gaat weet ik er ook een betere prioriteit aan te geven..

Dat klinkt als een uitgedacht geheel... maar.. is het dan zo dat ik gelijk aan het solderen moet met al die losse onderdelen? Tot nu toe heb ik op mijn solo pro het e.e.a. vervangen maar dat bleef bij wat stekkertjes connecten en hier en daar wat rotorbladen en een swash plate.

Ik wil dus eigenlijk dat zoveel mogelijk beperken totdat het echt niet anders kan :D.

Of kun je servo's e.d. makkelijk connecten etc?
Ik heb vanavond nog even met mijn solopro buiten gevlogen maar weet nu zeker dat ik aan een ander toe ben!

Zijn de upgrades waar iedereen het over heeft noodzakelijk voor gewoon vliegen of puur voor 3D? Hier ben ik nog laaaaaaaang niet aan toe dus als het daarom gaat weet ik er ook een betere prioriteit aan te geven..

Ik heb alleen de stekkers aan de accu's moeten solderen (maar dat moet eigenlijk altijd) en aan de ESC (en dat moet ook eigenlijk altijd)
Verder hoef je NIET te solderen.

De SV heeft géén upgrades nodig, tot je echt serieus hard wilt gaan... en dan bestaat de upgrade gewoon uit.... een andere heli....:D

Groet, Bert

Ik heb recentelijk, een kds 450c gekocht...
Een de kennis heeft deze ook, deze heeft de set gekocht met flymentor...

Hij is afgesteld door de mensen waar hij hem kocht, en is hij heeft enkel ervaring met een coax lama 6.

Hetis voor hem DE ideale overgang om ZELF te leren vliegen van coax naar een echte heli. De flymentor helpt hem hier bij.
Hij kreeg er ook een lesje bij (met hun demo heli) zodat hij kon opstijgen en landen met dit systeem. Zeer netjes

De eerste 20 accus met oogje aan, daarna oogje uit en enkel stabaliserend... Het mooie is dat hij hem in kan stellen hoeveel hij "meehelpt" Steeds een paar procent minder, en nu vliegt hij met een normale gyro setup, dus zonder flymentor,zoals een echte heli...

Ik moet zeggen, als een ervaren iemand hem ingesteld heeft speciaal voor jouw heli, is een flymentor GE_WEL_DIG. (kan geen quadcopter tegen op qua stabilieteit!)
In het begin kun je rustig wennen, en heb je een nog stabielere heli dan een coax. Na wat ervaring druk je het oogje eraf, en hij gedraagt zich meer als een quadcopter, als iets uitdagender, en je moet al behoorlijk meer sturen. Dan kun je nog gelijdelijk hem minder laten meewerken, en steeds meer zelf doen. Zie je het niet zitten, klap je schakelaar om en hij hangt weer in het complete systeem met oogje..

Ik heb al eens eerder een flymentor in actie gezien, maar dat was bij lange na niet zoals ik dit systeem van mijn kennis in actie heb gezien, dit is vele malen strakker, en werkte echt goed. Zo zie je dat het waar is dat een ervaren pillot deze in moet stellen, wil je alles eruit halen wat erin zit..

Hij heeft nog verders wel de standaard sertvo's erin zitten, ik trouwens ook nog (qua servo's en gyro), je hoort er wisselenende verhalen over...
Bij de shop waar hij hem weg heeft, (en ik trouwens ook op zijn aanraden),zijn er dus geen problemen bekend wat betreft servos of gyro. Ik heb wel de duurdere gyro van kds gekocht....

Edit:
Neem voor op de 450c(wellicht voor de hele range, geen idee welk type welk blad erop heeft) WEL de carbon hoofdrotor bladen en staartbladen. Deze zijn veel beter dan de anderen.

Laatst bewerkt:
Ik heb recentelijk, een kds 450c gekocht...
Een de kennis heeft deze ook, deze heeft de set gekocht met flymentor...

Hij is afgesteld door de mensen waar hij hem kocht, en is hij heeft enkel ervaring met een coax lama 6.

Hetis voor hem DE ideale overgang om ZELF te leren vliegen van coax naar een echte heli. De flymentor helpt hem hier bij.
Hij kreeg er ook een lesje bij (met hun demo heli) zodat hij kon opstijgen en landen met dit systeem. Zeer netjes

De eerste 20 accus met oogje aan, daarna oogje uit en enkel stabaliserend... Het mooie is dat hij hem in kan stellen hoeveel hij "meehelpt" Steeds een paar procent minder, en nu vliegt hij met een normale gyro setup, dus zonder flymentor,zoals een echte heli...

Ik moet zeggen, als een ervaren iemand hem ingesteld heeft speciaal voor jouw heli, is een flymentor GE_WEL_DIG. (kan geen quadcopter tegen op qua stabilieteit!)
In het begin kun je rustig wennen, en heb je een nog stabielere heli dan een coax. Na wat ervaring druk je het oogje eraf, en hij gedraagt zich meer als een quadcopter, als iets uitdagender, en je moet al behoorlijk meer sturen. Dan kun je nog gelijdelijk hem minder laten meewerken, en steeds meer zelf doen. Zie je het niet zitten, klap je schakelaar om en hij hangt weer in het complete systeem met oogje..

Ik heb al eens eerder een flymentor in actie gezien, maar dat was bij lange na niet zoals ik dit systeem van mijn kennis in actie heb gezien, dit is vele malen strakker, en werkte echt goed. Zo zie je dat het waar is dat een ervaren pillot deze in moet stellen, wil je alles eruit halen wat erin zit..

Hij heeft nog verders wel de standaard sertvo's erin zitten, ik trouwens ook nog (qua servo's en gyro), je hoort er wisselenende verhalen over...
Bij de shop waar hij hem weg heeft, (en ik trouwens ook op zijn aanraden),zijn er dus geen problemen bekend wat betreft servos of gyro. Ik heb wel de duurdere gyro van kds gekocht....

Edit:
Neem voor op de 450c(wellicht voor de hele range, geen idee welk type welk blad erop heeft) WEL de carbon hoofdrotor bladen en staartbladen. Deze zijn veel beter dan de anderen.

Je maat is dan een van de weinigen, want de ervaring leert, dat het meerendeel altijd op die flymentor blijft vertrouwen en dus nooit helemaal zelf leert vliegen. Het is net als stoppen met roken: iedere dag één peuk minder is iets wat vel mensen gewoon domweg niet op kunnen brengen, en er is zelfs een medische vakterm voor mensen die op die manier willen stoppen met roken: "verstokte rokers"....

Wat die bladen betreft: bij mijn weten heeft de hele range die GFK bladen standaard, en inderdaad, de carbon bladen vliegen stukken beter, zelfs in gewone hoover. Ik was ze eigenlijk vergeten te vermelden (heb niet of nauwelijks met origineel gevlogen maar direct carbon besteld) en dat is zeker een aanrader.

Groet, Bert

Begint er op te lijken, is wel even anders dan waar ik mee bezig bent maar het ziet er goed uit:grin:

Goed... ik heb besloten..:p

Het gaat een KDS 450 worden. De vraag is enkel nog of het de S of de SV gaat worden, het verschil is mij nog niet helemaal duidelijk.

Alles los bestellen met andere onderdelen word me nog even te duur. Alleen twijffel ik wel aan die DX6 zender, is dat erg belangrijk ipv de nieuwe 7x van KDS?

Wat beteft de fly-mentor, zou kunnen, alleen kost het wel een schep geld meer zeg...

En dan de hamvraag, waar ga ik hem bestellen? Normaal deed ik in Belgie zaken voor mijn solo pro en dat beviel super, echter verkopen ze daar geen kds...

De mail welke ik kreeg toen ik dezelfde vragen had als jouw...
Ik ben beginner, en zocht een rustige heli, maar wou wel wat leuks in handen....
Paar mensen/verkoop punten gemaild, en dit kwam eruit

De 450S is:
> * de goedkoopste uit de serie.
> * gebaseerd op het frame van de SV.
> * gemaakt van kunststof en dunne metalen wandjes.
> * de rotor en tailrotor zijn ook grotendeels van kunststof.
>
> De 450C is:
> * een heli opgebouwd uit glassfiber, metalen rotor en tailrotor.
> * een type frame wat in meerdere ombouwrompen past.
> * een gemoedelijke heli om mee te vliegen, meer geschikt voor beginners.
> * een heli welke iets zwaarder is in gewicht dan de SV.
>
> De 450SV is:
> * een heli opgebouwd uit carbonfiber, metalen rotor en tailrotor.
> * een type frame wat in een beperkt aantal ombouwrompen past.
> * een zeer sportieve heli om mee te vliegen, ook wat de vliegeigenschappen
> betreft.
> * een heli welke iets lichter is in gewicht dan de C.
>
> De 450 Quiet is:
> * een heli opgebouwd uit carbonfiber, metalen rotor en tailrotor.
> * een type frame wat in een beperkt aantal ombouwrompen past.
> * een zeer sportieve heli om mee te vliegen, ook wat de vliegeigenschappen
> betreft.
> * een heli welke iets lichter is in gewicht dan de SV.
> * een speciale aandrijving d.m.v. riemaandrijving, bijna geruisloos.
>

Laatst bewerkt:
Back