Bell P59-Airacomet

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Jaaa lampjes. Mooi spul he :-)
Enne als we willen 'nachtvliegen' is daar nu mooi de tijd voor, om 1800 is het al donker genoeg.

En tuurlijk is de verlichting schakelbaar.
Op mij L-39 kan alles uit, beacon & navigatie aan, beacon, navigatie & landing lights aan.
Valt overdags al goed op maar op grijze dagen is het helemaal top.

Sprak Leon vandaag nog en hoorde dat je lekker op dreef ben :thumbsup:

Vandaag en gisteren nog een aantal dingen kunnen doen zoals roeren hoogte en richting werkend gemaakt en het neuswiel sturend gemaakt.
lassen met zilver voor Leon z,n T33;) en de draadboom begint te groeien
boven op de staart zit de pitotbuis op zijn plaats, is een onderdeel van de lager pen richting roer.

full

full

full

gr
Dick.

Laatst bewerkt door een moderator:
Begonnen met aanbrengen van detail.

full

full

full

:thumbsup:

Dank Ard en Gijs, ja dit onderdeel zat niet in de doos moest in eigen beheer gemaakt worden.
Plamuren schuren nog een klein gaatje dichten, kost heel veel tijd, maar het spuiten van de romp komt langzaam in zicht.

full

gr
Dick.

En in de grondverf.

full

gr
Dick.

Best wel snel

@Dick.

Mooi dat je de gang erin kan houden, resultaat blijft verbluffend hoog bij jou.
Zelf nog steeds aan het vechten om de FW gereed te krijgen :oops:

Groet Ger.

He Ger het komt echt wel goed met de FW ik heb nou een maal meer tijd over, ben er wel benieuwd naar, goed wie weet :o.
b.d.w. Leon had de T33 ook weer klaar op een paar kleine dingen na en dan begint die aan de FW de Moki moet de eerste grote inspectie hebben die voer ik zelf uit.:cool: de rest mag die zelf doen.

gr
Dick.

Deze gaat het worden, de (Smokey Stover) stikker nog naar zoeken.

full

off topic

Vanmiddag de Tech K. en de maiden van de Albatros uitgevoerd was goed weer alleen harde wind op de baan.
met dank aan Sjoerd voor de hulp.:D
en nu weer verder aan de P 59.

full

gr
Dick.

Glassen is begonnen hier blijft het voorlopig bij de komende tijd andere dingen te doen, ook heel belangrijk.

full

Weer even tijd gevonden.
Flex scharnieren vervangen voor een iets beter systeem.

full

full

mijn schuur monster is binnen.

full

.

Kijk! Dat scheelt een hoop werk, gaat véul sneller én het bespaart je een RSI hand....;) Tis een boel schuurwerk iedere keer, met een hulpje gaat het een stuk beter. Ik had destijds zo'n muis schuurding aangeschaft, lekker licht.

Waarmee smeer jij de boel, epoxy of een PU lak? Ik gebruik graag G4 pu, soort botenlak wat je bij hobby-in kan halen maar goedkoper bij veel verfboeren. Wordt lekker hard en eenvoudig te verwerken

Groetjesss,

Grotefoto-QVFRR77D.jpg

He Gerald ik gebruik epoxy en 49 gr glasweefsel, daarna spuitplamuur, weer schuren detail aanbrengen en afspuiten van Frank geleerd.:teacher: en als laatste stikkers aanbrengen en weer vuil maken dan aflakken met blanke lak.
gr
Dick.

.

Back