Bell P59-Airacomet

  • Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
De tankaansluiting gedraaid, je moet wat te doen hebben als de epoxy uithard.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De laatste stand van zaken, voorlopig even wat anders gaan doen.
in ieder geval geen modelbouw.


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De afgelopen dagen maar weer eens verder met de brandstoftanks, ze zijn nu goed en afgeperst en ze passen als gegoten.
Totale inhoud 3 Liter, dit moet meer als genoeg zijn.
aan de zijkant komt nog een hitteschild op beide tanks, voor later.:yes:

full


full


gr
Dick.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verder met de radio plaat en de montage plaat turbine pomp met ECU.
ook al wat verdiept in de cockpit.:) heb wel een boek besteld over de P59.

de cockpit is lekker simpel.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt mannen.

ik dacht even te hobby-en, afwasmachine defect print kapot, na wat metingen een drukknop defect schoongemaakt en gemonteerd je moet wel om te voorkomen dat je vriendin met spandoek staat te protesteren op het malieveld:yes:;)

maar goed we gaan weer verder, omdat er niet zoveel detail bekend is kun je het beste een plastic bouwdoosje kopen dan is er meer detail niet alles klopt maar toch.

full


deze box zit achter de stoel zo kun je mooi elektronica verbergen
en dit detail is goed te zien door de cockpit beglazing.

full


gr
Dick.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het boek is ook binnen, staan leuke afbeeldingen in die ik nog niet tegen ben gekomen:)


full


full


full




gr Dick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Puzzelen met de bedrading is begonnen:eek:.
Programma box landingsgestel Electron.
Ontvanger Futaba R608FS

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begonnen met de cockpit, uiteraard moet deze open en dicht schuiven.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een apart toestel Dick
en je maakt er weer wat mopois van
ik kreeg bij dit toestel wel het gevoel dat ze bij bell gewoon de p39 aircobra omgebouwd hadden naar een jet vercie om de misluking van die kist een beetje op te poetsen
 
He Jeroen: de Bell P39 Airacobra en de P59 Airacomet waren van dezelfde ontwerper, Chief design engineer Harland M. Poyer en E.Rhodes project engineer, van Bell.
Verder was het een heel simpel ontwerp er zijn twee versies gebouwd A en B model de A had ronde tips de B rechte tips.
Dit model is een B versie. het waren dus geen verbouwde P39.
Zoek de verschillen.
full


gr
Dick.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moaaaaaaaa beetje staart van de mustang neus van de p 39 lichtning
een aardig mixje zo hahahaha
de ontwerpers hebben gedacht we jatten het beste van de concurenten
en plakken daar 2 duitse turbines onder walla

nee geintje ik zij gevoel
niet dat het ook echt zo was
 
Radio units kunnen maken, nog verder afwerken, plaatjes volgen nog.
landingsgestel unit en ontvanger zijn er onder verborgen.

full


full



Gr
Dick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de ontwerpers hebben gedacht we jatten het beste van de concurenten
en plakken daar 2 duitse turbines onder walla

Hoi Jeroen, de motoren van de P59 zijn kopieën van de eerste Rolls Royce turbojets, krek dezelfde welke aan de Gloster Meteor hingen, de Duitsers zagen geen heil in 'radial verdichter' motoren maar meer in de oer ontwerpen van von Ohain met axiaal compressor.
Effe googelen op General Electric F1 of J31.

@Dick je maakt er een waar kunstwerk van :wink: see you.
 
He Ger alles goed kerel:D
van die motoren klopt helemaal

de motoren van de ME 262 hadden volgens mijn nieuwe P59 boek zelfs 40% meer vermogen, zodat ze zich na de oorlog rot geschrokken zijn over de prestaties van de ME 262.:cool:

gr
Dick.
 
Back
Top