Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Ik ben benieuwd naar de eerste maiden van deze heli.
@Chow, je eigen heli die je op afstand zijn eerste toeren voorbij ziet komen. Ben benieuwd wat je ervan vindt?

@Stef, heb je heir nog veel werk aan gehad?:D

Nee eigenlijk nouwelijks, motor er in schroeven en esc op de ontvanger en motor aansluiten. verder afstellen moet ik wel doen nog hoor! maar ik denk dat het morgen maiden tijd word :)

Wat een beginnersperikelen. Kleine 3 maanden geleden een Solo Pro gekocht. Nog nooit een stick vastgehouden en gaan met die banaan. Dit topic heeft nu 126 pagina's. Veel geleerd. Ook af en toe offtopic voor de ontspanning maar de mcpx hangt in de huiskamer. En de 450 is klaar voor de maiden.
Het waren spannende tijden met veel gepuzzel, soms stress en soms een dip. Nog even en ik ben op vakantie. Ik ga lekker fotograferen wat m'n primaire hobby is en hoop in die 4 weken naast hover koning ook rondvlieg koning te kunnen zijn ;)
Komende tijd ga ik het tempo wat verlagen. Mijn doel is bereikt. Een CP mee naar Suriname. Ik ga vanaf nu de leercurve op een lager tempo zetten. Ik wil namelijk ook graag weer fotograferen. Dat betekend niet minder forum bezoek of minder filmpjes. Alleen haal ik de druk er bij mezelf wat af. Dus in plaats van tictocs binnen 3 dagen doe ik er nu 6 dagen over.
De visums voor Suriname zijn vandaag gehaald. Ik heb gisteren druk zitten klooien met m'n camera's en de ipad. En de mcpx gaat gewoon met doos en al in de koffer.. Ik heb er zin in :)

Wat een beginnersperikelen. Kleine 3 maanden geleden een Solo Pro gekocht. Nog nooit een stick vastgehouden en gaan met die banaan. Dit topic heeft nu 126 pagina's. Veel geleerd. Ook af en toe offtopic voor de ontspanning maar de mcpx hangt in de huiskamer. En de 450 is klaar voor de maiden.
Het waren spannende tijden met veel gepuzzel, soms stress en soms een dip. Nog even en ik ben op vakantie. Ik ga lekker fotograferen wat m'n primaire hobby is en hoop in die 4 weken naast hover koning ook rondvlieg koning te kunnen zijn ;)
Komende tijd ga ik het tempo wat verlagen. Mijn doel is bereikt. Een CP mee naar Suriname. Ik ga vanaf nu de leercurve op een lager tempo zetten. Ik wil namelijk ook graag weer fotograferen. Dat betekend niet minder forum bezoek of minder filmpjes. Alleen haal ik de druk er bij mezelf wat af. Dus in plaats van tictocs binnen 3 dagen doe ik er nu 6 dagen over.
De visums voor Suriname zijn vandaag gehaald. Ik heb gisteren druk zitten klooien met m'n camera's en de ipad. En de mcpx gaat gewoon met doos en al in de koffer.. Ik heb er zin in :)

klinkt als een afscheidsbrief:schrik:

Ik heb het al eerder gezegd je gaat gewoon veelte hard, even de rem er op en van andere dingen genieten ;)
Wanneer vertrek je eigenlijk en heb je in Suriname ook internet?

Nog een kleine 2 weken en dan ben ik weg. Ik heb internet in Suriname. Alleen te traag om filmpjes te uploaden. Ik ga het wel proberen in lagere resolutie overigens en zal me regelmatig melden hier ;)
Vooral sávonds is het heerlijk om nog wat op het balkon te zitten internetten met een glas goeie rum ;)

Je hebt ondertussen wel een recht van meldingsplicht op jezelf afgeroepen en verwachten we natuurlijk een paar mooie posts:D

Ik ben elke dag wel online.. Alleen ga ik ook het binnenland in en dan ben ik even onbereikbaar :) Ik ga een week eerder dan het gezin. Die komt een week later aan..
Door het tijdsverschil zal ik echter posten als jullie al op 1 oor liggen :)

Pfff gelukkig maar ik was al bang dat het hier heel stil zou worden.
Maar ik hoop dat je een fijne vakantie hebt en toch nog wat leuke vlieguurtjes mag maken met mCPX.

Oh nee hoor. Stiller wordt het niet. Maar ik ga de boel hier afronden. Laatste projecten afsluiten. Nog wat spare parts voor de mcpx bestellen. Dus geen tictocs even. Wel elke dag de woonkamer verkennen en inderdaad de precisie oefeningen doen binnen. Dus wat ik al aangaf. Van de hocker naar de salontafel en weer terug. Het echte rondvliegen ga ik pas in Suriname oefenen. Het hoveren zit er nu wel in denk ik. Ik heb daar lekker de ruimte en de weersvoorspellingen zijn goed. Windkracht 0 to maximaal 2 dus ik kan elke dag vliegen. Sóchtends 4 lipo's en eventueel in de namiddag nog 4. Maar ook gewoon lekker veel andere dingen. Hangen bij m'n zwagers, ik heb wat feestjes en verjaardagen. Ik ga wat aandacht besteden aan de bouw verder. En het binnenland in een paar dagen. Maar ik ga er wel vanuit dat als de mcpx blijft functioneren dat ik er behoorlijk progressie zal maken. Zit alleen te dubben wat ik nou als reserve mee zal nemen. In principe kan er niks kapot. En wat wel kapot kan kan ik er toch niet repareren. M'n enige vrees is dat een motor sneuvelt. Dan is het namelijk einde oefening. Linkjes heb ik. Extra blades ook. Zou eventueel een tail mee kunnen nemen. Ik weet niet wat wijsheid is.

Als je nog spareparts mee kan nemen zou ik datgene mee nemen wat snel defect kan gaan. Als je normaal door blijft oefenen zal een motortje het niet snel begeven. Hoe vaak ik al niet ben gecrashed met de Pro en mijn Evo en de motors doen het nog. Denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn. Mits zo'm motortje niet veel kost kun je voor de zekerheid deze er bijbestellen. ben je in iedergeval over 10 jaar nog verzekerd dat je met deze mcpx kan vliegen:D

Wanneer ga je nu precies vertrekken?

Ik vlieg de 21ste en ben dan 4 volle weken foetsie.. Eigenlijk gaat er verder niks stuk aan de mcpx. Je kunt een linkje verliezen maar daar heb ik er al extra van. Blades eventueel maar heb extra set. Geen idee of de maingear snel slijt. Zou daar 1 extra van mee kunnen nemen en die bearings die Thijs was verloren. Maar dan moet je wel een flinke klapper maken want de maingear valt er niet zomaar af. Ik kijk wel even. Het zou jammer zijn als je al na 2 dagen niet kunt vliegen omdat je een klein dingetje niet mee hebt genomen.

Hoewel hij bij mij nog steeds heel is (heb dan ook nog niet zoveel gevlogen) heb ik al een aantal mensen over een kapotte tail gehoord. Persoonlijk zou ik toch wat kleine dingetjes meenemen maar ja voor het zelfde geld heb je ze niet nodig en gaat je motor kapot.
Blijft altijd lastig met dit soor keuzes.

De tail komt met tailmotor. Dus die aanschaffen is een legitieme keuze. Die gaat het ooit een keer begeven natuurlijk. Mainmotor ga ik nu niet aanschaffen. Die wil ik wel hebben want de mcpx blijft best een tijd gevlogen worden maar dan wordt het een dure grap. Dus mits de mainmotor het blijft doen zou het alleen gaan om maingear, bearings en een tail met motor. Gaat de mainshaft eraan omdat ik kranzinnig crash heb ik pech. En een extra tailrotor is wel handig...

Back