Beginners-guide;Een heli kopen, hoe en wat en wel of niet...

Jemig, net wat videos op youtube gezien van Danny Szabo met een TREX600 :eek:
Onvoorstelbaar wat ie ermee uithaalt.
Had verwacht dat de TREX600 een stuk gemoedelijker zou zijn dan de Titan E325 maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Prijsverschil tussen die 2 zo'n $310 en dan moet je nog een paar lipo's hebben.
Dan kom je met 2 extra lipo's toch al gauw op zo'n $500 extra :(
De bij de E325 geleverde APLUS 2200mAh-25C 3S1P kost $56 en de bij de TREX600 geleverde APLUS 4500mAh-22C 6S1P maar liefs $159
Net wat mdesmidt zegt, 3 x zo duur.
Zijn er specifieke onderdelen welke je gelijk als spare of upgrade koopt voor de TREX600?
Tja, ik neig nu toch wat meer richting de TREX600 :confused:

Ook met een Thunder Tiger mini Titan E325 3D valt (zeer) agressief te vliegen :)

Zie: lkkxBKjTkzQ[/media] mini Titan E325 fillumpie.

Vergeet niet dat je van een Co-axial Lama4 komt en dat het vliegen met een C(ollective)P(itch) heli andere koek is.

Qua prijs/prestatie en crash bestendigheid is de Thunder Tiger mini Titan E325 (met trainingskruis) de aangewezen CP (allround) heli.

It's all about reflex training (Heli control).

Als pleuro's geen (enkele) rol spelen, dan zou ik (persoonlijk) kiezen voor een Mikado Logo 600 3D of uxni3OXT_Vo[/media] Tiger Raptor 90 indoor (fillumpie) i.p.v. een TREX 600.

My 2 cents

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, vliegt die mini Titan E325 3D ook ongemodificeerd zo?? :o
Schat zo in dat je >100 uur + wat aanleg nodig hebt om zo te kunnen vliegen.
Plus wat centen voor de keren dat het mis ging...

Lijkt me best wel gevaarlijk om zo'n grote heli in een kamer te vliegen :schrik:
Het zal naderhand wel lekker geroken hebben daar :rolleyes:

De teuro's spelen hiers wel degelijk een rol, vandaar dat ik ook graag meningen hoor zoals die van Muis.
Als het klopt dat men uiteindelijk toch een grote heli wil vliegen en de kansen op een crash een stuk geringer zijn is het wellicht verstandiger gelijk voor zo'n grote te gaan.
Weet toevallig dat sommigen in de echte luchtvaart ook graag een zo groot mogelijk toestel vliegen :cool:

M'n mening zwaait aardig heen en weer.
Toch maar mini Titan met wat extra lipo's :confused:

Nog een beginners vraagje, waar slaan die type aanduidingen als 50, 90, 450, 500 en 600 op?
Geeft dat de maat van een rotorblad aan?

Mijn tips:
Hangt gewoon van de groote van je budget af.
Kijk maar naar het verschil in prijs van de rotorbladen.
Crashen vind ik zeker niet leuk, maar je gaat een aantal keer crashen tijdens het leerproces, dat staat gewoon vast...
En dan maakt het toch echt wel uit of je een paar keer 60€ of een paar keer 150€ moet uitgeven ;)
Verder intimideerd een 600 heli ietwat meer dan een 450 heli 8-O, ga eerst eens naar wat vluchten kijken (in het echt, niet op video) voordat je beslist.

edit:
je laatste vraag,
Dit is een vaag begrip....
Sommige fabrikanten hanteren het motor type (borstelmotor), andere weer bladgroote....
Het is een beetje een rommeltje geworden vind ik.
Gewoon alle specificaties bekijken van een heli om erachter te komen wat het nu precies is..

Eric

Laatst bewerkt:
vliegt die mini Titan E325 3D ook ongemodificeerd zo??

Toch maar mini Titan met wat extra lipo's :confused:

De mini Titan E325 in het fillumpie is voorzien van een andere (sterkere) Brushless.

Naar mijn inschatting wil je op termijn toch bling bling :)

Daarom is het (misschien) niet onverstandig om meteen maar een Thunder Tiger mini Titan E325 SE (Special Edition) te kopen i.p.v. een Thunder Tiger mini Titan E325 (standaard).

RMK / zie E325SE fillumpie TT Europe site.

Zelf vlieg ik één (standaard) mini Titan met CNC G-Force Tuner Head i.c.m. 325mm RADIX blades (€ 40,-- setje), Thunder Tiger ALU Tailgrips (PV0823) enz. en ben zeer tevreden.

RMK / denk aan trainingskruis en Crash Kit (TT3845 standaard versie) ;)

@EricW, tja, dat doet wel een beetje pijn als je een paar maal zo'n bedrag moet uitgeven.
Voor 150€ heb je in Shanghai 25 x de combat force 5002B heli ;)
Begrijp dat jij dan dus een 600 zou adviseren wanneer het budget het zou toelaten?
Om welke reden zou dat dan zijn?

@Maybe, het ziet er naar uit dat de keuze pas in de winkel zal worden gemaakt :lol:
Net mailtje gestuurd naar Flying-hobby met de vraag of zij de E325 SE hebben.
Hij staat in iedere geval niet op hun site.
Het trainingskruis staat op het lijstje.
Denk je dat 1 crashkit voldoende is :p

Decisions, decisions.. :help:

@Maybe: ? Dacht dat je voor de Mikado Logo 600 3D of Thunder Tiger Raptor 90 indoor zou gaan :confused:
Zal in een nieuw topic wel wat vragen over de TREX600 stellen.
Bedankt allen voor het beantwoorden van de vele vragen...

@Maybe: ? Dacht dat je voor de Mikado Logo 600 3D of Thunder Tiger Raptor 90 indoor zou gaan :confused:

Als ik de munten had ;), dan zou ik idd .... Midako Logo 3D kiezen.
De Thunder Tiger Raptor 90 is Nitro (geluidsoverlast) en is (voor mij) geen optie.

Nu kan ik niet in je @viators beurs kijken ;), maar als je de financiële ruimte hebt om te kiezen tussen een Thunder Tiger mini Titan E325SE of een bling bling Align RC T-rex 600 incluis crashparts, dan zou ik in jou geval (= wegnemen twijfel) ...... T-rex 600.

RMK / de Thunder Tiger mini Titan E325 3D is m.i. de betere allround beginners heli, waar je ook (nog) mee indoor (sporthal, laadruim Lockheed C-5 Galaxy/Ilyushin Il76) kunt vliegen ;)

"The Sky is the Limit, so is your Wallet"

Ik heb al eens gevlogen met de Lama v4.
Sinds die tijd ben ik eigenlijk mezelf aan het orienteren.

Ik heb diverse topics doorlezen, echter zijn er een boel modellen en tot nu toe hoor ik relatief weinig opties.
Ik heb een budget van ongeveer 250 euro (kan iets hoger uitvallen). Ik wil een Heli die groot is (geen mini) en die goed buiten kan vliegen.

Kunnen jullie mij advies geven over
1 Voor en nadelen beginnen met heli met brandstof motor. (zo ja welk model)
2 Voor en nadelen beginnen met Electro.

Zelf kijk ik naar

Electro:
Honey Bee fp
Honey Bee Cp 2
Honey Bee King 2
Belt Cp (mijn voorkeur)

Ik vind namelijk dat je voor 100 euro een knullige heilicopter koopt en voor 200 euro een hele machine. (koop liever in een keer iets moois met tig crash pads, dan dat ik om de 6 maanden weer een ander model moet aanschaffen. ) Liefste met goede simulator. Ik weet inmiddels wat de verschillen zijn, echter kan je goed leren vliegen en zo ja met welke. (of zijn de onderste 2 echt te heftig?)

Benzine
Raptor 30 v2
Mini Titan

Of iemand moet een leuk tweede hands setje hebben.

Kortom, Ik wil de eerste keer best inversteren en een goed heli kopen.
Ik bestel liever een aantal crash sets en leer met vallen en opstaan ipv om de 3 maanden een nieuwe heli te moeten aanschaffen. (das de reden dat ik geen lama v4 wil, ben te bang dat ik er te snel op uitkijk )
Ik hoor graag jullie adviesen

Ik ben onlangs begonnen met de Lama4.
Zeer betaalbaar om de basics onder de knie te krijgen.
Denk dat het uiteindelijk toch veelal draait om de hand/oog coordinatie en dat is redelijk te oefenen met de zeer stabiele Lama4.
Er zat een kabeltje bij om de zender aan te sluiten op de computer.
Oefen nu veel met een helisim en de bij de Lama4 geleverde Esky 0404 zender.
Xtal heb ik er uit gehaald zodat ie niet zend en de antenne dus ingeschoven kan blijven.

Binnenkort verwacht ik een grotere electro heli te kopen.
Verheug me nu al enorm op het bouwen ervan.
De sim zal nog wel wat weken worden gebruikt voordat ik aan het echte werk begin.
Vermoed dat op die manier een hoop geld zal worden bespaard.

Ik kies bewust voor electro vanwege het geluid en het feit dat het schoner is.
Kan ik hier in de tuin ook oefenen zonder kwade blikken van de buren.
Groot voordeel van een brandstof heli is wellicht dat je er langer dan 8 minuten mee kan vliegen.

Tweedehands kan financieel een goede optie zijn.
Er zijn regelmatig mensen die stoppen met een hobby en de hele reut voor een prikkie wegdoen.
Wellicht het beste om iets van een clublid over te nemen, kleinere kans op de bekende kat-in-de-zak.

Mede forumers

is het zo als je met een klein indoorhelikoptertje ( bijvoorbeelt een lama v3) kunt rondvliegen, kun je dan ook met een grotere heli rond vliegen zoals een belt cp?

Of kun je dan alleen maar een beetje hovere etc.

Robin

Als je met een klein heli'tje kan vliegen, dan heb je een idee van de besturing van een CP heli. Maar het betekent geenszins dat je er dan mee kan vliegen.... was het maar waar.. ;)

oke, bedankt

Maar wat nou als ik een (z)walkera 52 koop (een 6 kanaals) en ik kan daar goed mee rondvliegen kan ik dat dan ook met bijvoorbeeld een cp? of t-rex?

Bedankt, robin

Wel rekening mee houde dat het een echte indoorkist is dus alleen bij doodstil weer buiten oefenen! Als je wat kan vliegen is het anders maar in den beginne lekker in de keuken vliegen ;)

Back