Beginners-guide;Een heli kopen, hoe en wat en wel of niet...

heey gr3nade
ik ga zaterdag die jet ranger kopen
dat woe ik allen ff zege

bedankt

een filmpje maken lukt nog niet maar ik zal zaterdag avond (koop hem in de ochtend)
een berichtje plaatsen hoe het is gegaan :)
en nog 1 ding duurt het opladen lang?
en wat is de vliegtijd ? :D

bedankt

hyperspeed zei:
een filmpje maken lukt nog niet maar ik zal zaterdag avond (koop hem in de ochtend)
een berichtje plaatsen hoe het is gegaan :)
en nog 1 ding duurt het opladen lang?
en wat is de vliegtijd ? :D

bedankt

Opladen, een uurtje of 2.. Vliegtijd, ongeveer 10 minuten. Ik ben net voor het eerst buiten gaan vliegen (er was geen wind) en het is gewoon SUPER. En ja, hij is best snel.. :D

hyperspeed zei:
ja ik heb nu filmpjes gekeken van die jet ranger op youtube
maar daar zie je ze allenmaar hoveren maar kan hij ook een beetje snel vooruit vliegen ??

bedankt

Je kunt niet echt super snel met een coaxiale heli
Dat komt omdat je 2 bladen boven elkaar heb en als je te hard gaat en dan afremt heb je kans dat de bladen tegen elkaar aan komen.
Met het gevolgen dat je crasht.

groeten

ok ik weet dat hij niet supersnel kan maar wel een beetje
gang heb niet dat een slak sneller is :D

hallo
nouw ik heb de micro jet ranger
maar makkelijk in de lucht in allen maar een beetje sturen is het dus zeker niet
dat merk ik nu ,wel maar dat had ik ook verwacht
ik heb er ook een training landings gestel gekocht (leek me we erg handig :D en een paar rezerven rotor bladen)
maar het gaat steeds handig eerst een beetje voorzichtig de lucht in
mar nu gaat het wel aardig maar hij (vliegt) nog niet echt perfect maar ik heb hem al getrimt
maar dat komt denk door die ballen :)
maar de landingen zijn nog wel een beetje hard maar daar werk ik al aan.
ik vlieg ongeveer tussen de 10 en 15 seconden (ik ben nog een echte beginner)
maar het gaat steeds beterik heb al wel wat geraakt maar niet hard ik denk van dat is te dicht bij gas uit :D
nou ik ga weer vliegen laat nog wel wat horen over 2 dagen ofzo

dag.

Bartjuh bedankt , heb weer wat geleerd, thnx daarvoor.
Wat misschien leuk is om tevertellen is :" als je denkt dat je kan vliegen word je meteen afgestraft door een CRASH, niet opgeven gewoon doorgaan, vervolgens weer hooveren , beetje over de grond schuiven, en dan komt er weer een moment dat je denkt ik kan vliegen, K.. weer een crash, tot het moment dat je hem vrij van de grond krijgt, en je kan hooveren, en je voelt je zo trots als een pauw"

Het begin van mijn hooveren was met me trainer ping pong ballen ontspannen over de grond schuiven , en dan komt vanzelf het moment dat je in de lucht kan hooveren ( zover ben ik nu ) ( K.. weer een crash hahah)

P.S. zorg dat ie in balans is (geen trillingen)

• Like
Reactions: Cnn
gr3nade zei:
Het kan gewoon niet genoeg benadrukt worden, als nieuweling kan je NIET zomaar beginnen vliegen. Een baby leert ook eerst kruipen vooraleer hij kan lopen..

[hr:f9199b3b05]

Ik heb 2 jaar geleden de Jabo II aangeschaft, een electro micro heli.

jabo2box.jpg

Jabo_II_front_s_130_59.JPG

Na enkele minuten van "proberen" is hij terminaal gecrashed. De onderdelen kwamen van overzee, en het was gewoon niet leuk om ermee verder te gaan. Ik heb daarna een jaar met de zender en een flight sim gevlogen..

Enkele dagen geleden kocht ik de Graupner Jet Ranger (Co-Axiaal) electro heli (zelfde als de 47G maar met een ander "omhulsel").

010_4492_micro_jet_ranger-320x320.jpg

Voor beginners is dit echt een SUPER aanrader. Hij vliegt super stabiel en hoveren is geen probleem..

Over een jaartje of zo ga ik over naar het echte werk.. Tot die tijd, is dit heeel erg leuk speelgoed! :D

ik ben dus een beginner en heb nog nooit met een electro micro heli gevlogen, het lijkt me wel super leuk maar ik zit te twijvelen tussen een -graupner jat ranger en een -picooz
wat raden jullie me aan?

Alvast bedankt. Alan

picooz heb ik ook gehad , wel leuk, jet ranger ken ik nie , ik weet wel dat ik met de picooz geen echt vlieg gevoel ( uitdaging )had wat ik nu met een grotere heli wel heb.
Bijv, walkera 4#1 etc.
Is naar mijn idee ook leuker

Graupner heeft wel meer modelen dan alleen de 47G en Jet Ranger, google 'Graupner heli' maar eens.

Ik vlieg zelf met een Robins 22 met extreme bladen en dat is ook leuk en stabiel.

Maar buiten vind ik deze coaxialen erg wind gevoelig, zat al in de haag van de buren hun buren door een plotselinge zucht.

Binnen vliegen vind ik leuker zoals door trapgat naar boven, onder tafels door, landen op tissue doos ,landen op of in frisbee.

Hiep Hoi

Heren en misschien dames,

Ik wil leren heli vliegen.
Welke stappen moet ik doen : eerst indoor en dan outdoor of kan ik ook gelijk met outdoor beginnen ?
Welke type heli's raden jullie aan, als ik later met de zelfde soort type heli buiten wil vliegen. Ik las is over verschillende soorten rotorbladen e.d.

Met vriendelijke groet
Strider

Heren en misschien dames,

Ik wil leren heli vliegen.
Welke stappen moet ik doen : eerst indoor en dan outdoor of kan ik ook gelijk met outdoor beginnen ?
Welke type heli's raden jullie aan, als ik later met de zelfde soort type heli buiten wil vliegen. Ik las is over verschillende soorten rotorbladen e.d.

Met vriendelijke groet
Strider

Persoonlijk vind ik het beter als je meteen outdoor neemt omdat dat stabieler is.

Goedkoop is een Trex, Skyshark, Mini Titan. Stabieler is bijvoorbeeld een Eraptor550 of Trex600.

Ik heb als beginneling een paar vragen:
Mag je met elke helikopter vergunningvrij vliegen?
Of is dat afhankelijk van bijv. een benzine of elektro aangedreven heli. Dus met andere woorden moet ik een vergunning hebben om in een open veld te mogen vliegen?

Theo

ik heb ook nog ergens een simulator gezin voor op de pc alles zit er bij is dat nie wat ???:confused:

Back