Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Opvullen met balsa is zeker niet verkeerd Fred, waardoor het beplanken ook wat makkelijker zal worden. En je krijgt daardoor natuurlijk ook aanzienlijk meer lijm oppervlak.Dit is niet bedoeld als kritiek hoor Fred, slechts om een beetje te helpen.
hoi Piet, ik zie dit zeer zeker niet als negatieve kritiek, maar meer als goed bedoeld advies. Na jouw uitleg begrijp ik Hans, Koos en stephan ook beter. Ik heb uiteraard even bij dat verslag gekeken. Ik ben nu alleen bang dat als ik verder ga schuren het hele model eruit haal, zou het niet beter zijn om tussen spant 1 en 2 de boel nu maar op te vullen met balsa zodat ik wat meer lijm oppervlak overhou?
Dank je wel voor het advies en goede raad![]()
Dat "even" kun je vergeten hoor Fred,Maar….eerst deze even.
Ziet er goed uit zeg! Heb je al een foto of plaatje van de holle wulf schildering? Zo ja zou ik deze mogen ontvangen? Ik bouw ook aan de Batavia. En mijn schilderkunsten zijn het best met kwasten zo groot als het holle wulf zelf als je begrijpt wat ik bedoel. Indien alvast thanks groeten timDe contouren van het schip beginnen te komen.
Bekijk bijlage 480558
achterkant.
Bekijk bijlage 480559
en uiteraard de voorkant.
Lage dekbalken zijn weer terug op hun plek gelijmd.
Bekijk bijlage 480560
begin van het beplanken van de spiegel.
Bekijk bijlage 480561
en hier is ie klaar. Het holle wulf heb ik niet met eiken latjes bekleed, hier komt namelijk later nog een schildering op en dat vond ik nu weer zonde van de eiken latjes. Uiteraard wel een soort gelijk plank voor gebruikt. De schildering ga ik ook niet maken ( ga ik mezelf niet aandoen en jullie ook niet), deze print ik uit en word er dan opgeplakt. Mijn beste tekening is van een poppetje met armen en benen als bezemstelen, dan weet je wel wat het zou gaan worden.