Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is dan verkeerd gedacht. Die hype gaat nooit over, noch in de één-op-één schaal, noch als R/C model. Op RCGroups is een harde kern van R/C Autogyro enthousiastelingen die enkel afneemt door natuurlijk verloop als in: af en toe overlijdt er 's één.De hype van de autogyro's is een beetje voorbij denk ik.
De welving zit bij een AG wel enigszins aan de voorzijde. In tegenstelling tot de helikopter hebben de AG bladen een hoofdzakelijk vlakke onderzijde.zou me ergens niets verbazen als de "bult" aan de bovenkant van het blad eigenlijk aan de achterkant moet zitten ipv aan de voorkant ( waar je hem verwacht)
Het van nature de goede kant op draaien van de hoofdrotor wordt nog 'ns versterkt door de zogenaamde negatieve incidence van de bladen zoals gemonteerd op de hub. Het voordeel van de veelal vlakke (onderzijde) autogyro rotorbladen (bijv. Clark-Y en SG6042) is dat zij ook bij negative incidence nog in staat zijn flink lift te genereren. Overigens wordt bij het opspinnen van de hoofdrotor veelal het eerste zetje met de hand gedaan: in de juiste richting Dat helpt natuurlijk ook.dat hij wel de ene kant op gaat draaien, dan de andere.
Overigens wordt bij het opspinnen van de hoofdrotor veelal het eerste zetje met de hand gedaan: in de juiste richting Dat helpt natuurlijk ook.
![]()
(Het helpt overigens niet dat Rich Harris de meest linkse scharnierlijn verkeerd om getekend heeft......)
Max.
Zit daar echt een scharnier dan? Ik had begrepen een flexibel plaatje. Maar hoe krijg je dat scharnieren dan voor elkaar?
Bekijk bovenstaand plaatje, de relatief slappe lichtgroene ster-plaat word ingeklemd door stijvere platen, zowel het middenstuk (donkergroen) als de bladhouders (rood en blauw). Die zijn zó gevormd dat er een smalle spleet vrij blijft, op de juiste plaats en onder de juiste hoek, zodat daar een "scharnier" ontstaat.