BALDER, Vlaardingse Haring Logger uit 1912, schaal 1:50 vanaf tekeningen

En na al het positieve nieuws ........... een grote AAAAAI .........
0481 Auch.jpg

0482 Auch.jpg
Zojuist stootte ik een klem van een plank boven de Balder. Vooral de stuurboord zijde heeft averij opgelopen.
Ben ik nu ook lid van de club "Restauratie tijdens Nieuwbouw" ............ :(
Gr. Peter

Daarliet het op, Clemens. Of meer in de trant van ‘sjit’ ……
Oei, dat is een grote tegenslag Peter. Succes met het herstel.
Groet, Jan.
Dankjewel, Jan. Bakboord is alweer hersteld en ligt netjes vlak. Stuurboord lijkt ‘mee te vallen’ …….
We zouden een "niet leuk " knop moeten hebben
:(.
Succes met de reparatie
Op het SoS-forum hebben ze een WOW met grote ogen, maar deze komt in de buurt :( …… Wie weet, Patrick. En leest één van de moderatoren mee.
:mad: wat zal je gevloekt hebben. Hopelijk gaat de reparatie goed. Het is altijd balen als zoiets gebeurd.
Ik verbaasde mijzelf best wel, Stephan. Mijn vrouw heeft er niet van gehoord. Zoals hierboven vermeld: ‘sjit’.
Gr. Peter

Een beetje nieuwbouwwerf heeft ook wel een mannetje dat kan repareren. Jaren geleden vond ik mijn tankertje (avatar) tussen de fietsen. Had haar op een plank in de berging gezet. Schuin op iets anders. Word je niet vrolijk van. Reparatiepet opgezet en de schade verholpen. Mooi dat het bij jou lijkt mee te vallen. Zolang er maar niets is uitgerekt zal het wel lukken. Succes met het herstel en jou kennende zie je er straks niets meer van. Gr. Klaas.

Een beetje nieuwbouwwerf heeft ook wel een mannetje dat kan repareren. Jaren geleden vond ik mijn tankertje (avatar) tussen de fietsen. Had haar op een plank in de berging gezet. Schuin op iets anders. Word je niet vrolijk van. Reparatiepet opgezet en de schade verholpen. Mooi dat het bij jou lijkt mee te vallen. Zolang er maar niets is uitgerekt zal het wel lukken. Succes met het herstel en jou kennende zie je er straks niets meer van. Gr. Klaas.
Het reparatie mannetje is vandaag aan de slag gegaan, Klaas. En heeft bijna alles recht en vast gezet. :) Reparaties worden later door de spuiten bijgewerkt.
Gr. Peter

Mooi Peter ,dat de schade meevalt.
Overkomt mij ook wel eens , net als foutjes tijdens de bouw.
Ik zeg wel eens : eigenlijk bouw je elk schip twee keer.
Succes met de resterende reparaties en bouw.
Gr. Menne

Dat is ff schrikken Peter, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het weer helemaal in orde gaat komen, je bent wat dat betreft kundig genoeg. Ik heb zelf ook al eens met dat bijltje gehakt en uiteindelijk is het herstellen van de schade net zo leuk als de modelbouw zelf. In ieder geval; veel succes met de reparatie.

Mooi Peter ,dat de schade meevalt.
Overkomt mij ook wel eens , net als foutjes tijdens de bouw.
Ik zeg wel eens : eigenlijk bouw je elk schip twee keer.
Succes met de resterende reparaties en bouw.
Gr. Menne
Tjonge zeg... Dat is niet leuk:( Verwensingen lossen echter niets op.... Succes met de herstelwerkzaamheden.
Dat is ff schrikken Peter, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het weer helemaal in orde gaat komen, je bent wat dat betreft kundig genoeg. Ik heb zelf ook al eens met dat bijltje gehakt en uiteindelijk is het herstellen van de schade net zo leuk als de modelbouw zelf. In ieder geval; veel succes met de reparatie.
Dankjewel Menne, Hans en Piet. Ondertussen is de schade hersteld. En na het aanbrengen van nog wat kleine deeltjes is het bakboord deel vanmiddag bij de spuiter geweest. Mogelijk morgen nog wat zwart spuiten en dan hoop ik zsm met nieuwe foto’s te komen.
Gr. Peter

En na een paar uurtjes reparatie en spuiten verschijnt er opeens iets wat op de echt schip gaat lijken:
0483 20-12.jpg

0484 20-12.jpg

0485 20-12.jpg

0486 20-12.jpg

0487 20-12.jpg

0488 20-12.jpg

De kielbalken staat aan de achterzijde nog iets uit elkaar. Maar op deze manier zal ik het model nergens laten zien.
Gr. Peter

Nondeju Peter, stop eens met zulke prachtige foto's te maken. Zelfs de schaduwen doen er toe. Zo lijke onze fotografie kunsten nergens meer op. :)
Reparatie goed uitgevoerd, ik kan er niks meer van zien in elkgeval. Het geheel is prachtig om te zien.

En dat uit elkaar staan, als je niks gezegd had..... je zou toch ook magneetjes plaatsen? Misschien plaatjes, ik heb er hier die zijn iets van een 0,3 mm dik. Die heb ik uit een kaart gehaald. Maar heb ze ook al eens op Aliexpress voorbij zien komen. Maar zoals je al zei, als het schip rechtop staat niet zichtbaar.

Back