Hoi Kees. Dankjewel voor je mooie en inhoudelijke reactie. Het zonnetje en andere warmte bronnen had ik al in de smiezen.Ha Peter,
Ik zit met verbazing dit verslag door te spitten en ben behoorlijk onder de indruk van wat je hier neerzet. Allereerst hulde voor al het uitzoekwerk en hierna je uitgebreide tekenwerk. En dan vervolgens ook nog eens zo mooi bouwen. Het valt me vooral op dat alles zo mooi in verhouding is. Alles lijkt in de schaal ook echt te kloppen.
Wat het styreen betreft ben ik het met je eens. Heerlijk bouwmateriaal met grote toepassingsmogelijkheden. Pas wel op met de warmte straks als het zomer wordt. Houdt het model echt uit de zon, want het dunnen styreen kan vervormen als het te warm wordt. Ik neem aan dat jij hier zelf ook aan gedacht hebt.
Ik wil één ding noemen wat betreft het luik uit bericht 112 bij de boeg. Ik vermoed dat dit luik er oorspronkelijk niet in gezeten heeft, maar dat het bij het museumschip is toegevoegd als een ontsnappingsluik. Misschien kun je daar eens naar kijken en misschien heb ik het wel helemaal mis.
Veel plezier met bouwen verder. Van mij ga je binnenkort ook weer wat zien op dit forum.
Groeten
Je aangehaalde ‘#112-luik’ staat op de oude tekeningen en wordt ook in de bestekken vermeld. O.a. voor de opslag van de ankerketting en aanmeer trossen. Een uitsneden van de tekening die ik eerder heb geplaatst: INGANG.
Op de Balder zit het ook boven de ruimte voor het waterdichte schot. Ben op mijn buik gaan liggen om door het gat foto’s te maken van die ruimte. Maar dat werd geen succes.
Gr. Peter
Laatst bewerkt: