Armortek Centurion Mk 6/2 (1/6)

Een hardhandige kennismaking...

Mooi dat het werkt. Wat bedoel je met gedoseerd gas geven tov Erika?

Om geen misverstanden te hebben gaat het hier wel over het manoeuvreren in het hoge gras. Op een harde ondergrond zijn de twee tanks aan elkaar gewaagd.

Bij Erika maakt het echt geen verschil uit in welke stand ik de gashendels hou. Die draait zich letterlijk overal doorheen.
Bij haar kan ik bijvoorbeeld in het gras de linker stick op neutraal laten staan en als ik dan met de rechter een klein beetje gas geeft, dan gaat ze doodleuk linksom draaien. Ze trekt zelfs op één rups de graszoden uit de grond (heb ik op film).

Als ik nu bij Rosie daarentegen hetzelfde manoeuvre zou uitvoeren dan ben ik verplicht om de vinger op de linker gashendel te houden en daar dan gedoseerd een klein beetje gas bij te geven terwijl ik dan de rechter op vol vooruit laat staan. Op die manier heb ik dan ook geen enkel probleem om in het gras te draaien.
Doe ik bij de Centurion nu net hetzelfde als bij de Tiger dan zal deze durven tegenpruttelen.

Bij het pivoteren (de ene stick vooruit en de andere achteruit) in het gras heeft de Centurion weinig of geen problemen meer.

Op de onderstaande foto zien jullie een blikje dat deze namiddag euh... nogal hardhandig met Rosie in contact is gekomen:

702_zps62999a9c.jpg

De Centurion is maar één keer over dit blikje heen gereden.

Laatst bewerkt:
Dankwoordje...

Bedankt mannen.
Ook wil ik de mensen danken die op geregelde tijdstippen hun input, positieve kritiek en deskundigheid hier ten dienste hebben gesteld.
Mede dankzij hen is Rosie nu een volwaardige 1/6 Centurion Mk 6/2 geworden.

Weetje: Om de bouw van dit model tot een bouwstrip om te toveren waren er om en bij 720 (gepubliceerde!) foto's nodig.

Erg jammer dat de bouw klaar is. Ga de mannen en het vakmanschap missen.
Veel rijplezier!

Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een mooi bouwbericht met veel bekijks Droop, jou kennende zal dit bericht af en toe nog wel eens aangevuld worden met de belevenissen van de centurion, was weer erg leuk om te volgen :)

The Opponent

Rosie heeft gisteren voor het eerst haar tegenstander ontmoet:

Met dank aan Yves voor het inzetten van z'n Tiger I

Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien de aankondiging dacht ik even, Droop heeft z'n ega zover om met Erika te rijden, maar leuk filmpje...moest zij weer bratwurst & kartoffeln voor de heren koken? Of is het nu ham & eggs in huize Droop?

Een onrustwekkende gebeurtenis...

Ondanks dat dit bouwverslag ten einde is, wil ik jullie het volgende onrustwekkende gebeuren toch niet onthouden:

711_zpsfb76c80a.jpg

712_zpsc7839bad.jpg

713_zps7c49d401.jpg

En nu de vraag die sedert deze morgen op onze lippen brand:

714_zps82abc587.jpg

Wordt vervolgd...

Je vergeet ook nog 'aha', Johannes. :D

------------------------------------------------------------------

Om de verdwijning van Terry te onderzoeken, hebben we een professioneel én geducht Duits detective onder de armen genomen.

Kijken jullie zelf maar:

715_zps89593e62.jpg

716_zps90ed70d4.jpg

717_zpsc69c241d.jpg

718_zps42443d19.jpg

200_detective_gif.gif

Wordt zo te zien nog vervolgd... .

Wie weet bezocht Terry een Brabantse modelbouwwinkel b.v. Verspaget Eindhoven op zoek naar extra onderdelen voor Rosie en kocht op de terug weg voor de lekkere trek een Brabants worstebroodje, al moet ik wel zeggen, doe mij maar een Deense hotdog ziet er niet uit zo'n Brabants worstebroodje :p

Deense hotdog :)

Back