Armortek Centurion Mk 6/2 (1/6)

Wat mooi dit zeg! Ik heb zojuist dit topic op de modelbouwforum facebook pagina geplaatst... Respect Droop!
 
Plaats regelmatig de vorderingen op de pagina van strijdbewijs;)
Jongens daar waarderen dat ook heel erg.

Mvg Roy
 
Nee Johannes. Die mag niet meer verkocht worden (iets met een wapenwetgeving of zo. :rolleyes: )
Zodoende houden we het nu bij een elektronische knal en flits. ;)
 
Recoil perikelen...

@ Bram: :)

--------------------------------------------------------

Vandaag ben ik dus begonnen met het installeren van de recoil.

Groot was mijn verbazing toen bleek dat na het monteren van de bronzen trektube aan de loop, deze binnen in de koepel niet door de geleidebus pastte.
Het enige wat ik kon doen was het hele zooitje terug demonteren (incl. de loop) om dan daarna deze trektube met behulp van de draaibank op de goeie diameter af te draaien
en deze daarna tot één glanzend en spiegelglad geheel op te schuren (zie foto).

691_zps1cc9d531.jpg


Na enkele manuele tests bleek de operatie gelukkig geslaagd. De geleidebus moet de loop en niet de trektube begeleiden bij het afvuren
Ik vraag me af hoe mensen die geen draaibank tot hunner beschikking hebben, dit euvel oplossen?




692_zps9230fdc6.jpg

Op deze foto zien we de kabel die later de drie LED's -die zich voorraan in de loop bevinden- met de recoilmodule zal verbinden.
Let ook op de metalen servo die verantwoordelijk zal zijn voor het recoil-effect (bij het afvuren van het kanon: vlug intrekken van de loop en deze dan langzaam terug in z'n uitgangspositie plaatsen).




693_zps0b94aa4f.jpg

De 'flitsers' zijn klaar om aangesloten te worden.




Wordt vervolgd,
 
Recoil perikelen (part 2)...

Bedankt heren. :)

@ Roel: :rolling:


-----------------------------------------------------



694_zpsbb0b2037.jpg



695_zps676b2162.jpg



696_zps97dafe7c.jpg



697_zps19a466a2.jpg



698_zpse0e260c7.jpg



699_zps2cb5e578.jpg



En bij deze is alle elektronica ingebouwd in de tank.
Wat ik met recoil ga doen weet ik nog niet. Zoals Terry het zegt bestaat de mogelijkheid dat ik het zaakje maar zo laat of misschien dat ik ga uitkijken naar een wel héél sterke servo die de krachten van de zware loop kan overwinnen. Maar zoals ik het zelf zeg zal het een enorm sterk exemplaar moeten zijn.
Het model zal nu op aanraden van Mark ingereden worden en in de volgende updates ga ik verder met het afwerken van het geheel. Daar zullen ook nog enige weathering en washes komen bij kijken.

Tot laters,
 
Wat voor materiaal is de loop en bus?
En, hoe groot is de diameter van de loop en binnen diameter van de bus? Oftewel hoeveel ruimte zit erin?
 
@ Johannes: dat is er eentje van Armortek.
Die servo heeft 30 kg trekkracht maar blijkbaar is dit nog niet genoed. :rolleyes:



@ thijsco: de loop is een aluminium uitvoering en de bus is kunststof.
De afmetingen weet ik nog niet. Dit moet ik nog eens opnieuw opmeten. ;)


@ Frankwin: Bedankt voor het meedenken. Daar had ik ook al zitten aan denken maar ik vrees dat dit niet te verwezenlijken is.




Waarschijnlijk zal ik de geleidebus vervangen door een een liniare kogellager. Op die wijze zal het probleem het makkelijkst op te lossen zijn. :)
 
Test firings system and recoil...

:rolleyes:Aansluitend op mijn voorgaande post:

Tataa! Probleem is opgelost.
Een mens gaat het soms veel te ver zoeken terwijl de oplossing soms zo voor de hand ligt.
En hier is mijn oplossing:

WD-40-WDC10152.jpg

Ik hoefde enkel de geleidebus te smeren zodat er een minimum aan frictie ontstond tussen de loop en deze geleider.
Poepsimpel maar je moet er aan denken, niet?


In het onderstaande filmpje heb ik allerlei testjes gedaan. Beginnende met het rijden in het gras (nogmaals!), de flits bij het afvuren van het kanon én natuurlijk de recoil.

Veel kijkplezier!

Tip: om een natuurgetrouw geluid van de motor weer te geven is het aan te raden om je volumeknop én de bas een tikje meer open te draaien.






Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Johannes het opdrogen van WD40 is juist een van zijn betere eigenschappen als het droog is smeert het nog altijd maar blijft er geen stof en vuil plakken op de te smeren vlakken.
Het enige nadeel aan het opdrogen is dat men niet ziet wanneer het uitgewerkt is.
 
Back
Top