Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Weer ns tijd voor een update. De laatste weken niet heel veel kunnen doen, maar al met al wel wat vorderingen gemaakt: de keuken is in ieder geplaatst:
En dan natuurlijk wel even terug gaan in de tijd en t over de kombuis hebben, ha ha… Daarna was t tijd voor de kleine knecht en vervolgens de rolpaarden van de kanonnen, hier in aanbouw op mn (vaker gebruikte) werkplank….
Ik ben een hele tijd op zoek geweest naar een kleur voor de lopen die ik mooi vindt. Voor de 7 Provincien ben ik uiteindelijk bij een kleur van vallejo uitgekomen en die gebruik ik nu weer. Het gaat om deze kleur, die t mooist uitkomt als je ‘m er op spuit:
Zoals mijn broer altijd zei: ‘goed gereedschap is alles’. Hier m’n mini aambeeld, een boortje (en niet op de foto: een tangetje en hamer) waarmee ik de dekplaten voor de kanonnen heb gemaakt:
Vandaag de kanonnen definitief geplaatst: doordat ik de buitenste kanonluiken iets meer naar binnen heb geplaatst nu aan de buitenkant ook ruimte om de broeking en de zijtalies goed te plaatsen. Wel kun je zien dat het daardoor aan de kombuiszijde wel wat krap geworden is. Van buitenaf is dat straks echter bijna niet te zien. Wat me overigens wel opvalt wat betreft de uithaaltalie: ik heb het blok op t dek niet achter de spil hoeven plaatsen. Ik heb t uitgemeten en er is voldoende plek om de kanonnen in hun achterste stand te krijgen.