Gerard_nl zei:
retep zei:
Mijn andere hobby is jetskiën. Ik doe dat al ruim 14 jaar,
en ben lid van een club met een eigen meer.
Ik heb een kawasaki x2 en samen met een vriend een gloednieuwe
seadoo 3D gekocht.
effe oud postje quoten,
das toch geen jetski ?
das een ding voor vrouwen om op te zitten !!
just kidding, heb zelf ook een bombadier gehad.
het normale jetskieen was niks voor mij, veel te moe van en blauwe schenen
Een gewone jetski met zo'n swingarm is ook erg moeilijk, en ben je gewoon jaren zoet
om daar goed op te kunen varen, terwijl je op zo'n ''zitter'' zo weg vaart, maar
elke zitter komt je binnen een half uur je neus uit, dus vandaar ik altijd een
kawasaki X2 heb gehad en nog steeds heb, want dat is eigenlijk een ''staander''
(gewone jetski met swingarm) met een vast stuur, en daar kun je mee gooien
en smijten, en da's veel leuker dan een ''zitter''.
De reden waarom ik samen met een maat van mij die 3d heb gekocht is omdat het
om een eenmalige superkoopje ging, en ik ook iets erbij wilde dat gewoon keihard
gaat, maar de club heeft sinds vorig jaar alle zitters verboden, behalve de seadoo HX
en de yamaha waveblaster1 en de seadoo 3D omdat daar dus een swingarm op zit en
onder een staander wordt gezien. Ik heb die swingarm dan ook een paar keer geprobeert,
maar vindt dat helemaal niks. Ik klap liever het zadel uit de swingarm ook de ''moto'' modus
genoemd, en qua zitpositie is dat wel te vergelijken met de seadoo HX, welliswaar met een
smaller en harder en niet veerend zadel zoals op de HX, maar wel met 110 pk ipv 80pk van
de HX. Verder zit de ''kart'' modus heerlijk, en denk ik dat er geen 2e ski zo comfortabel is,
want het stoeltje heeft ook een rugleuning en is heel zacht, en dat zit gewoon super.
Oja, wat zei je ook alweer over blauwe plekken en zo? Wat dacht je van gekneusde ribben
en een paar onderbenen die gewoon aan de binnenkant openschuurden op het cancas zadel
van mijn X2, door elke dag tot bloedens toe door te blijven varen?
Ik heb ook wel eens een paar mindere dingen met vrienden meegemaakt en een daarvan
was iemands vriendin die mijn allereerste jetski in een boom tussen het struikgewas langs
het water wist te lanceren, resultaat: 1 blauw oog een een gebroken teen en
een klein krasje op m'n ski. Mevrouw nummer 2 ging bij mij achterop zitten en
zat met d'r benen nogal naar buiten gedraait, en toen ik de bocht inzette en de ski daarvoor
behoorlijk op z'n kant moet trekken, hapte zij met een been het water, waardoor ze een soort
wijdbeense spagaat maakte dat haar van de ski rukte, en toen bleek dat d'r, ja hoe moet ik dat
nou zeggen, mutsje? Ok, dus haar mutsje een iets groter mutsje geworden was. :lol:
Verder heeft een van mijn kennisen mijn ski geprobeert te verzuipen, want eenmaal midden
op het meer er af gevallen te zijn, kwam hij er nooit meer op, hoe dan ook, een ander heeft
m'n ski aan de kant getrokken. Ik heb toen even de bougies eruit gehaald zodat de paar liter
water uit het blok gestart kon worden om vervolgens weer meteen te starten en te gaan varen
zodat al het water uit de motor kon verdampen, en nu alweer 13 jaar verder loopt m'n X2 nog
steeds, zonder motorisch ooit iets aan gehad te hebben, echt supergoed spul dus.