Volgende stap in de afwerking: het maken en aanbrengen van de safe guard reddingsvlotten.
De voorgesneden plaatjes dienen op elkaar gestapeld en zo verlijmd te worden tot blokjes.
Daarna dienen deze afgeschuind/gevijld te worden langs de vier zijden, boven- en onderaan :
Uiteindelijk krijg je dit resultaat :
Voor 4 vlotten dienen er messingstaafjes als ondersteuning geplooid te worden, de overige vlotten worden gewoon opgehangen. Na het nodige schilderwerk gaf dit volgend resultaat :
En dit is het eindresultaat. De loshangende draden worden nog tot trossen geplooid. Ik ben ook zinnens de hangende vlotten netjes op dezelfde hoogte en onderlinge afstand te fixeren tegen de wand van het schip. Dit kan echter slechts gebeuren nadat het nog uit te voeren tuigwerk op die
plaats is voltooid.
Prettig weekend !
De voorgesneden plaatjes dienen op elkaar gestapeld en zo verlijmd te worden tot blokjes.
Daarna dienen deze afgeschuind/gevijld te worden langs de vier zijden, boven- en onderaan :
Uiteindelijk krijg je dit resultaat :
Voor 4 vlotten dienen er messingstaafjes als ondersteuning geplooid te worden, de overige vlotten worden gewoon opgehangen. Na het nodige schilderwerk gaf dit volgend resultaat :
En dit is het eindresultaat. De loshangende draden worden nog tot trossen geplooid. Ik ben ook zinnens de hangende vlotten netjes op dezelfde hoogte en onderlinge afstand te fixeren tegen de wand van het schip. Dit kan echter slechts gebeuren nadat het nog uit te voeren tuigwerk op die
plaats is voltooid.
Prettig weekend !