TIMBERWOLF
Forum veteraan
Ik heb de romp van mijn boot gebouwd toen uitkwam bij deacostini en dat was voor 2008
Ik begon met bouwverslagen en foto s pas na 2010.
Ik begon met bouwverslagen en foto s pas na 2010.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beste, kan je nogmaals de naam veranderen, daar er nog een bouwverslag is opgestart van de Amerigo Vespucci ( van Occre)Naam veranderd naar : Amerigo Vespucci bouwverslag.
Had ik nooit bij stilgestaan ! Dat is nu het leuke aan dit forum ! Heel praktische tip, die ik zeker in gedachten zal houden Peter !Mooi hoor, maar een volgende keer zou ik de korvijnagels niet vastplakken, dan kun je namelijk het draadje erdoorheen halen, om te bevestigen, daar wordt het wat makkelijker van in deze schaal.
12 mm is de kleinste die ik kon vinden, van Amati en hier te koop voor € 1,80 Amati Scheepsschroef Metaal drieblads 12mm 1 stuks #4828/13 in Houten Modelbouw | Beslag | Amati : : Sjaak's Hobbyshop (sjaakshobbyshop.nl). Misschien kan je die gebruiken, scheelt niet echt veel met 10 mm, wellicht kun je er zelfs 10 mm van maken door een schilfertje van de bladen te vijlen/schuren...??Even tussendoor hulp inroepen, voor ik mijn bouwverslag verder zet. Bij de AV behoren heel wat bootjes op het dek (11 in totaal !), waarvan enkele motorbootjes. Echter : bij deze bootjes is geen schroef voorzien, wat ik toch wel niet vinden kan : een motorbootje op een model zetten zonder schroef. Deze schroeven zouden maximaal een 10 mm lengte mogen hebben. Ik heb wat rond gezocht op internet, maar vind geen schroeven van deze zeer beperkte grootte. Wel vond ik vlieg propellers voor de hengelsport (vlieg vissen) van 10 mm, echter te bestellen bij Temu voor 2,00 €, wat ik totaal niet betrouw. Ze zelf bouwen ... ik zou niet weten hoe ik daaraan moet beginnen. Heeft iemand een idee of weet hij een winkel waar je rechtstreeks die vlieg propellers van de hengelsport van die maat kan bekomen, geef je mij dan een seintje ?
Alvast bedankt !!!
In al mijn enthousiasme op het berichtje van Piet had ik ze al meteen besteld bij Sjaak's hobbyshop. En om eerlijk te zijn, zag ik het zo niet echt onmiddellijk zitten om ze zelf te maken. Alhoewel het ideetje in karton toch misschien binnen mijn (beperkte) mogelijkheden ligt ... Ik hou het in ieder geval in mijn achterhoofd voor een volgend projectje.Je zou ze ook zelf kunnen maken die schroeven.