ALZRC Devil 380

Elke stap is er 1 [emoji4]
20200202_110945.jpeg

Kabel wirwar waar ik aan twijfel of dit goed is. Nergens een beschrijving hoe dit allemaal aan elkaar te koppelen. Wordt nog hele klus zo. Vroeger was het servo's in de ontvanger prikken en klaar, sat ontvangers had ik nog nooit van gehoord. Wordt oud schijnbaar.
20200205_141307.jpeg

tipje.
die kabels kun je samenvoegen in "sleeves"
bij conrad etc noemen ze het meestal Braided sleeve.
een kunststof huls, die je over de kabels doet.
hierdoor werk je het netter af (ziet er strakker uit in de regel)
en de boel schuurt niet meer tegen de carbon zijkantjes.
ook de tywraps breken minder in op de kabels.
voor en achter een krimpousje erop, zodat de boel blijft hangen.

het is alleen ff een prak werk om er goed in te krijgen.
maar dan heb je wel wat.

o ja, ik zelf geef ieder draadje zijn eigen sleeve.
je kan natuurlijk ook meerdere draden in 1 sleeve samenvatten. alleen is dat een verschrikkelijke prak werk om goed te krijgen als je ooit eens 1 servo wilt wisselen oid.

Kijk even waar je al je overige kabel wil weg gaan werken, en leg alles in nette bochtjes daarheen, dan is het al een stuk overzichtelijke.

En dan idd evt sleeven, netjes vast leggen en het is klaar ;)

Groeten,

Arie

Is een tijdrovend klusje, en de kunst is om het zo netjes mogelijk te krijgen. Ik zou wel eerst de boel testen, of alles werkt zoals het hoort.

Dat had ik nou niet gedaan, de spanning van dit stuk is nodig om je tailboom te helpen klemmen. Nu hangt die enkel nog vast met 1 plastic boutje.

Staat nu nog steeds onder spanning, net voldoende weggehaald hiervoor. Moest hem eerst met schroevendraaier onder spanning houden om de boutjes aan de zijkant te monteren, nu kan ik hem er met handkracht naar toe duwen
Dat had ik nou niet gedaan, de spanning van dit stuk is nodig om je tailboom te helpen klemmen. Nu hangt die enkel nog vast met 1 plastic boutje.

Een heli met een fbl controller afstellen is ook wat anders dan een paar servos er in pluggen. Sowieso moet je eerst de kbar inleren welke servos hij aanstuurt voor je ze inplugt en spanning er op zet.

Denk dat het handig is even iemand te vragen die je even wegwijs maakt of een filmpje kijken van hoe de fbl in te stellen. De werkwijze bij instellen kbar is vrijwel identiek aan het instellen van een vbar. daar is genoeg van te vinden.

Maar wel leuk, zon heli helemaal opbouwen!

Oei, heb al wel door dat het allemaal geen plug and play is. Ga zeker er iemand bij vragen om te helpen. Heb hier totaal geen ervaring mee. Toen ik nog vloog met vliegtuigen was het gewoon servo's in de ontvanger prikken en klaar. Nu zitten op de zender ook nog allerlei menu's, gaat mijn pet allemaal te boven nu. Wordt waarschijnlijk lange weg pfff.

Dit is Mikado software , en niet bedoeld voor nepspul.
Sry hoor . Niet te geloven dat dit hier gewoon kan in deze forum.
En dan zeker de vstabi support nog misbruiken om tips te krijgen...

Veel plezier met je K**bar.

Mmm leuke reactie, ik vraag alleen maar of dit de juiste software is [emoji848]. In plaats van een antwoord geven welke ik dan wel moet gebruiken!!! Vragen staat vrij hebben ze mij altijd geleerd. Maar vooruit we zoeken verder, er is vast wel iemand zo vriendelijk om de juiste weg te wijzen.
Dit is Mikado software , en niet bedoeld voor nepspul.
Sry hoor . Niet te geloven dat dit hier gewoon kan in deze forum.
En dan zeker de vstabi support nog misbruiken om tips te krijgen...

Veel plezier met je K**bar.

Ik snap de reactie wel. Ja het is de juiste software, maar het is inderdaad een chinese gejatte kopie van de vbar waar mikado dus niks van terug ziet

Back