Alkmaar Boekelermeer Off-Road Afspraken

Wat wordt onze gezamenlijke aankoop? Geef je voorkeuren aan!

• Kyosho Ultima DB

Votes: 4 22,2%
  • 1:8 electro Buggy 4wd

Votes: 7 38,9%
  • Slash 2wd

Votes: 3 16,7%
  • Short Course Truck 2wd (SC10, Blitz, Strike)

Votes: 3 16,7%
  • 1:10 Short Course Truck 4wd

Votes: 1 5,6%
  • Team Associated SC8

• 1:10 electro Buggy 4wd

Votes: 0 0,0%
  • 1:10 Truggy of Buggy 2wd (Rustler?, Tamiya)

Votes: 0 0,0%
  • Batteries are for flashlights, faggots; NITRO!

• Total voters
    18
  • Poll closed .
Ben ff een tijdje weggeweest. Hoe zit het nu eigelijk? Zijn er al weer plannen voor een baantje? De laatste bash sessie heeft me wel heel wat onderhoud opgeleverd met al dat zand. Er kwam ondanks de binnenkap toch een halve sahara uit m'n MMM ESC toen ik de luchtspuit erop zette :eek:

@ blaster?
heb jij die 4 lipo`s (van de summit) al verkocht?
indien niet, en als ze in de slash passen,... dan heb ik wel intresse ;-)

Frans

Ik heb ze nog en twijfel of ik ze alle 4 wel ga verkopen,misschien doe ik er 2 weg en houd ik de andere 2.
We hebben het er wel een keer over als we elkaar weer eens zien in de boekelermeer.

zondag avond ?

maar, het is de hele dag al droog, gaat er nog iemand rijden vanavond?
of is iedereen nog op vakantie?
.... ik denk 19.15uur, ametiststraat.

was weer gezellig zondag, Sander bedankt
jammer dat de Slash iets te veel onderhoud nodig had.
eerst een spur en pinion, later ook nog een motorlager ;-(
en door een verkeerde instelling van de fotocamera zijn ook nog bijna alle foto`s mislukt, behalve die van de scaler maar die kon ik goed bijhouden

Uploaded with ImageShack.us

ondanks de brokken toch een geslaagde avond, was er al om kwart voor 7..
en het was bijna 22.00uur toen we weg gingen

idd het was gezellig :D.
3 accu's leeg gereden en lekker wezen raggen :cool:.
er kwamen nog een paar beziene mannen bij, maar die waren na een half uur alweer weg. die auto's zijn echt snel stuk :(.
wel jammer want het blijft leuk om te zien.

en zonde dat frans zijn slash ook na 2 accus stuk ging.

en de scaler blijft leuk.

nou frans succes met het zoeken naar lagers of een andere motor.

gr Sander.

Nieuws

Jongens ik ben terug. Alles gaat veranderen.

-Ik heb wederom contact opgenomen met de gemeente voor een permanent plekje. Ook zal ik de Vomar nog eens vragen.

-het forum op RCM-ALKMAAR.NL werkt: www.rcm-alkmaar.nl
dus schrijf je in en kom SPAM uitdelen

-we gaan allemaal deze kopen: Tamiya R/C Renault 5 Turbo Rally - M05Ra Model Kit - 84227 - £129.99 deze dan gezellig gezamenlijk in elkaar zetten en een soort van eigen cup races organiseren (Bert en Ronald lezen jullie mee?), op de lagers na STOCK

-we gaan weer rijden en veel plezier beleven
84227.jpg

Haha! helemaal goed he! De M05 staat al in de renstal, dus die hoeven we niet meer aan te schaffen... van de meeste opties loopt een M05 geen streep harder trouwens, dus wel of geen opties maakt eigenlijk weinig uit... ;-)

goed initiatief! waar rijden? Mach indoor?

leuk maar we hebben het dan wel over deze auto ???

58026-Renault-5-Turbo.jpg

beetje te oud, en er zijn volgens mij moelijk nog onderdellen voor te vinden.

gr Sander.

Ik reageer maar even hier:
Het is dat Alkmaar voor mij te ver is om regelmatig te komen. Zo eens in het jaar best een keer tje leuk maar ik ben bijna een uur onderweg.
Mocht het nou allemaal wat dichterbij zijn dat had ik je graag geholpen.
Ik heb eigenlijk het plan om hier in de buurt eens een schep in de grond te steken.
Verder denk ik dat je best een club kunt oprichten.
Ik ben sindskort lid van een zweefvliegclub (achter mijn huis ongeveer) en die huren ook gewoon een weiland voor 700 euro per jaar. Dat kan makkelijk met 65 leden. Het is maar even om aan te geven dat het wel te doen is, het kost alleen tijd, inzet en wat geld.

Na de M01 en M02 (wat eigenlijk 1 en dezelfde auto is) kwam Tamiya ruim 10 jaar geleden met de M03 en M04. Hiervan was de M03 de echte klapper. Prima chassis, lekker basic en prima voor stock races.

Een handig hulpmiddel: oneven getallen zijn FWD even getallen zijn RWD!

Na veel jaren wachten kwam Tamiya met de M05 (FWD dus...) het lange wachten viel toch ietwat tegen. Het chassis rijdt zeer stabiel (beetje meer toerwagen gevoel) maar was zeker niet sneller dan de M03. Het is nu erg persoonlijk. De 1 rijdt erg snel met een M03 en de ander rijdt het snelst met een M05. Sinds niet al te lang is ook de M06 erbij gekomen, die is uiteraard RWD en lijkt veel beter te presteren dan de wispelturige M04. (waar sommigen echt niet aan konden wennen)

Zelf heb ik alle soorten, en reed afgelopen winter met de M05.
Ik vond het erg jammer dat Tamiya (zuiver voor de winst) begon met het uitbrengen van RWD body's op de M05 (alpine, abarth 1000 TCR en S800) maar kan het wel waarderen dat er oude modellen worden ge re-released om het M05 chassis.
Deze Renault wordt dus uitgebracht op het M05 chassis.

Bij nieuwe kits is even wachten vaak de beste optie. (in de eerste weken na de release zijn de kits het prijzigst)
Het mooiste is een gezamenlijke inkoop-actie waarbij 1 woordvoerder een mooie prijs bedingt voor meerdere kits bij een lokale leverancier (denk aan Eurosound Haarlem of vergelijkbaar) dan heb je in ieder geval geen importheffing.
Een andere optie is om de auto bij de oosterburen te bestellen. Weshops als MBS-modellbau en Haertle kunnen soms erg interessante aanbiedingen hebben die netto goedkoper blijken dan zelf importeren.
Zelf importeren kan uiteraard ook. Loop je wel een aanzienlijk risico op importheffing, maar dan ben je vaak nog net iets goedkoper dan wanneer je lokaal of vanuit Duitsland aanschaft. Ook zul je geduld moeten hebben, want je pakketje staat zelden binnen een week op de stoep. Reken eerder op 2 tot 3 weken.
Shops waar je dat zou kunnen doen zijn rcmart.com (mijn favo shop), stellamodels.net, rcmushroom.com, etc. Er zijn ook echt japanse websites waar je dmv een email een prijsopgave kunt doen, denk dan aan rc-champ...omslachtig, maar het werkt.

Al met al kan een lokale inkoop actie dus best een knappe prijs bieden, dat heeft dus de voorkeur. voor 10 of 20 euro minder zelf importeren kan uiteraard ook, maar ik gun het de LHS ook, en dan heb je geen wachttijd of importheffing...

Het is dus wellicht de moeite waard een IA op te zetten hier. Reken op prijzen tussen de 120 en 150 euro, want deze kits zijn erg mooi en met een 104 ESC (lipo-ready)zijn ze waarschijnlijk niet meer rond de 100 euro te scoren (zou wel geweldig zijn natuurlijk)

De goedkoopste M05 van dit moment is deze:

Seasonal discount - Tamiya - - Tamiya (#92213) 1:12 M05 Datsun 280ZX Sports Version W/ESC EP

was even nog goedkoper voor 69 USD dus omdat ik dat plaatje er nog bij zie staan is een mailtje wellicht de moeite waard. Anders is 75 ook een giller van een prijs...

let op: komen nog verzendkosten bij (vrij stevig) en mogelijke importheffing (bij mij niet het geval) dus ik had hem voor ongeveer 80 in huis.

een getunede M05 kopen is vaak onzin. je betaald erg veel extra voor vrij zinloze opties, en krijgt er dan opeens geen body en esc meer bij... niet doen dus.

Succes heren!

Super gaaf die TamTech wagens. Vertel ons er hier: www.rcm-alkmaar.nl Forums-viewtopic-Sanders TamTech verzameling

meer over!

Zijn jullie nog verder gekomen in de discussie over de gezamenlijke M05 aankoop? Aangezien het nog heftig doorging toen ik vertrok...

Oh ja Ronald heel erg bedankt nog voor je uitleg! Hm, jammer dat de Renault Fwd is aangezien het origineel dat niet was. Maar het rijdt wel beter, toch? In de groep werd al gesproken over rally cross wedstrijden op vlak zand, maar dat heb ik toch maar afgeraden. De M-Tamiya's zijn echt mini namelijk.
Het was me ook nog niet opgevallen dat Tamiya haar klanten ondertussen al wat beters gunt dan de 101 ESC, goeie zaak.

Laatst bewerkt:
Hey Sig.

ik ga je alles vertellen over de Tam-Tech ;).

maar eerst even dit :p.

LenaIsabella246.jpg

LenaIsabella310.jpg

haar naam Lena Isabella.
ze weegt 2660 gram en is 47cm lang.
helaas is ze iets te licht maar daar word nu aan gewerkt.
dochter maakt het beter dan de moeder maar robert schoemacher heeft alles weer mooi gemaakt ;).

geboren op 22 aug 2011 om 5:52.

nou ik ben even uit de runing, maar ik zie jullie snel weer.

gr Sander.

ik kan geen bericht typen op rcm-alkmaar. (fout melding)

Back