align trex 500 3g fbl

Gister eindelijk de eerste binnen gekomen de nieuwe align 3g fbl voor mijn 500. voor de 700 is helaas nog niet op de post maar hoop deze ook gauw te ontvangen.
De sensor is net zo groot als een futaba 520 gyro en de control unit net zo groot als 2 520 gyro's.
Dus gelijk maar met de ombouw begonnen gister avond, kwam ik gelijk al een klein probleempje tegen, er zit 2 nieuwe ball linkjes bij voor op de swash om de linkage rod naar de bladhouders iets dichter bij de swash te brengen, het probleem is dat ik een oudere model 500 heb met m2 ball linkjes en de nieuwe heeft dus m2,5 dus dat paste niet. Maar goed had nog genoeg andere ball linkjes hier thuis die wel m2 waren en dezelfde afstand als de nieuwe die bij de 3g zaten. toen ik mijn 2de ball linkje eruit wilde draaien brak ie af (vandaar align naar m2,5 is gegaan denk ik) dus veel gevloek hielp niks uitboren ging niet dus maar een nieuwe besteld.
Toen ik eenmaal weer rustig was toch maar verder gegaan met de ombouw. de rest ging geweldig alles klopte zoals in de handleiding stond.
middenweg genomen kwa afstellen van de swash
pitch align schreef voor tussen 10-12 graden of 12-14 graden voor agility ik 12 graden
cyclic pitch align tussen 7-9 graden ik 8 graden.
dus nu wachten op de nieuwe swash die vandaag op de post is gegaan en morgen binnen moet zijn. morgen avond even af maken en dan zaterdag een lange rit naar vriezenveen naar remon om samen deze heli in te vliegen en aftestellen.
hier alvast wat foto's

P1270080.jpg

P1270081.jpg

P1280086.jpg

P1280088.jpg

P1280087.jpg

Laatst bewerkt:
ik zal zaterdag de camera meenemen en zullen remon en ik wel een filmpje maken. ben zelf ook erg benieuwd heb er al zoveel over gelezen. het is wel anders vliegen dus verwacht nog niet te veel van het filmpje.

gr,
jw

nou gister de re-maiden geweldig. wat een wereld van verschil met de oude flybar trex 500 hij rolt en flipt zo veel mooier nu, vliegt super strak nu. echt geweldig kan niet wachten tot mijn 3g voor de 700 binnen is.
Het grootste probleem dat remon en ik tegen kwamen was het afstellen van de staart kregen hem gister niet strak, na nog wat lezen heb ik hoop ik het probleem gevonden (straks proberen) de bijgelverde gyro tape is erg dun en de 500 heeft nogal wat trillingen waar de align erg gevoelig voor schijnt te zijn, dus nu dikkere gyro tape metaal plaatje en dan nog een stukje gyro tape hopen dat dit helpt.
Remon nog bedankt voor de hulp het was spannend de eerste vlucht. zal later deze week nog wel even 2 filmpjes op youtube zetten waar remon met zijn 500 en met mijn 700 monster aan het vliegen is.

nou ik vind het zeker het geld waard. hoop van de week wat meer vluchten ermee te kunnen maken,ik vind het een erg groot verschil, meer dan ik had verwacht.

Ach verdorie, dat we daar niet aan hebben gedacht, zou inderdaad een reden kunnen zijn dat we problemen hadden met de staart.

Dat brengt me trouwens op een idee JW, ik zal gelijk eens een beetje extra tussen de gyro en frame van de 250 doen. kijken of dat beter gaat.
Heb daar namelijk ook een beetje problemen mee.

Ik heb in ieder geval zeer genoten gisteren.

En nog bedankt dat ik met je 700E mocht vliegen. Wat een power en wat een machtig gevoel was dat. Hangtime van zo een grote heli is geweldig, je hebt tijd over om te corrigeren, en dat geluid.... :yes: :worship:

Gewoonweg fantastisch.

De flybarles 500 vliegt ook apart.
Direkt een ander gevoel in de heli had ik niet, maar ik merkte wel dat de figuren die ik ermee maakte, op de een of andere manier strakker leken.
Had ook iets minder moeite met sommige figuren.
Was een geslaagd dagje.

groetjes

remon

Hey JW,

congrats!
Vreemd vliegen zonder zo'n stabiliteit stokje, niet?
Ik hoop dat je genoeg financiën hebt, want nu wil je de anderen ook op dit systeem ;) !

Wat ik vooral vreemd vond, dat je niet echt kan verklaren wat er nu precies verschillend is dan vliegen met flybar, je kan alleen maar zeggen dat het veel fijner vliegt...

Succes, ik hoop hem nog eens weer in Assen te zien (maar dan als het een beetje warmer is).

Greetz, Aldert

Ik heb zelf de 3G voor de 700 ook in bestelling staan, ik denk dat Align forse klappen uit gaat delen op FBL gebied aangezien ik nog niet een negatieve review ben tegengekomen, daarmee doe ik dus op zowel commerciële reviews als reacties op forums.

Op mijn mijn 500 en 600 zit nu VStabi ben benieuwd wat de 3G gaat doen in verhouding

even wat aan het testen geweest in de tuin en heb de staart nu bijna zoals ik hem wil hebben. heb dus dubbele gyro tape met metalen plaatje geplaatst tail pitch slider even goed schoongemaakt vond hem net wat te stroef gaan. en de ronde servo horn vervangen door een rechte en hen bal linkje iets verder naar buiten gezet. straks even naar het veld en kijken of het echt beter is.
Aldert voor de 700 is al besteld nu de 600 en 250 nog de 250 wacht ik mee aangezien indoor tijd bijna voorbij is. 600 zal van het voorjaar komen.

wat ik zo mooi vind van de 3G is dat iedereen hem kan afstellen gaat nog eenvoudiger dan een gyro. voor mensen zoals ik die nog geen 3d piloten zijn en geen ervaring hebben met fbl is dat gewoon geweldig plug and play.

Kun je de kit ook kopen zonder kop?
Wat kost hij dan?
Ik kon het zonder niet zo snel vinden.
Ik wil gewoon een vergelijk qua prijs weten.

ze worden momenteel alleen verkocht met kop maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat rond het voorjaar deze ook los te verkrijgen zijn.

... ik denk dat Align forse klappen uit gaat delen op FBL gebied aangezien ik nog niet een negatieve review ben tegengekomen...

Op mijn mijn 500 en 600 zit nu VStabi ben benieuwd wat de 3G gaat doen in verhouding

Ik denk ook dat ze een leuk produkt hebben neergezet. En heb ik het idee dat de pioniers op dat gebied (Mikado V-stabi) ook de bui ziet hangen, ze komen direct met een vergelijkbaar produkt. De PNP (plug en play) V-stabi, voor de T-rex 500, T-rex 600 en T-rex 700. Alle mechanische delen, de hardware, en direct klaar voor gebruik zonder software te hoeven instellen via pc, en zonder extern bedieningsdeel!
http://www.mikado-heli.de/shop/neuheiten2010/vbarpnp-de-1.pdf

Greetz, Aldert

Ik denk ook dat ze een leuk produkt hebben neergezet. En heb ik het idee dat de pioniers op dat gebied (Mikado V-stabi) ook de bui ziet hangen, ze komen direct met een vergelijkbaar produkt. De PNP (plug en play) V-stabi, voor de T-rex 500, T-rex 600 en T-rex 700. Alle mechanische delen, de hardware, en direct klaar voor gebruik zonder software te hoeven instellen via pc, en zonder extern bedieningsdeel!
http://www.mikado-heli.de/shop/neuheiten2010/vbarpnp-de-1.pdf

Greetz, Aldert

Mikado zal zeker een plek houden, maar dat zal niet die van de massa zijn, ik ving her en der wat op over de aantallen bestelde 3G sets en dat gaat echt helemaal nergens over zo veel.

Wat nu volgen gaat zijn de FBL heli kits, dan is het hek helemaal van de dam.
Align kennende (kijk naar de andere servo/gyro combo's) gooien ze straks die 3G erbij voor "een paar knaken"

Over aanzienbare tijd koop je denk ik een ARTF Align waarvoor je enkel nog een receiver nodig hebt, je ziet nl dat ze de kits al steeds verder prefab in de doos stoppen > koppen gemonteerd e.d.

Ik heb toch het vermoeden dat Align niet zo'n goede software heeft als de Vbar. Mikado blijft voorlopig wel koploper op flybarless gebied.

wat ik zo mooi vind van de 3G is dat iedereen hem kan afstellen gaat nog eenvoudiger dan een gyro. voor mensen zoals ik die nog geen 3d piloten zijn en geen ervaring hebben met fbl is dat gewoon geweldig plug and play.

Persoonlijk ben ik het daar helemaal niet mee eens. V-Stabi 4.0 is supersimpel af te stellen met de PC. Ik geef er de voorkeur aan tegenover het Align systeem waar je met één knopje en een hoop lichtjes de boel moet afstellen...in ieder geval, ik heb vandaag mijn staartservo binnengekregen dus ik ga vanavond mijn FL760 afstellen. Dan is het enkel nog wachten op de regelaar en dan zal ik het vergelijk kunnen maken...

Ik gaf bijvoorbeeld ook de voorkeur aan een Spartan met PC-module boven de Align GP750 waar je ook met de knopjes moet werken...

Back