Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Kan iemand mij aub helpen?

Ik heb een nieuwe servo saver gekocht en netjes volgens de handleiding geïnstalleerd, maar uiteindelijk bleek gister de stuuras (TRX4944) die erop hoort te zijn te ontbreken, vandaar dat hij denk ik doordraaide en ik hem dus had gelijmd. Dus net gehaald bij Quartel. Maar 2 dingen kloppen niet. Ten eerste krijg ik de stuuras helemaal niet naar binnen. De schroef zit er gewoon in, maar de as zelf steekt uit, ik had er ook maar 1 schroef bij gekregen en twee van die assen en twee rare zwarte dingetjes, weet niet waarvoor ik die moet gebruiken. Ten tweede draait de bovenkant van de servo saver over de onderkant van de servo saver heen. Als ik dus wil sturen stuurt hij niet naar de banden. Hij pakt 'm niet. Hier wat foto's:

gn96.jpg

o6na.jpg

Kan iemand me helpen? Bedankt :D

Heb het een beetje uitgevonden. Er zit dus al een staaf in/tussen. Maar wat nu om hem vast te krijgen...? De schroef krijg ik nu niet meer uit de staaf die ik erin probeerde te doen...

als ik t goed zie mankeert er nog een veer in je servo saver
die drukt de 2 helften op elkaar

kan nu geen foto posten mijn wagen steekt al in de sleurhut klaar om mee op verlof te gaan

beter opletten voor je demonteerd.

De veer zit er maar alles is gelukt. Alleen nu het volgende puntje. De wagen stuurt op de grond gewoon niet. Je hoort de servo's wel werken maar de wielen draaien gewoon niet. Maar dat is opzich geen probleem, want wanneer ik begin te rollen dan draaien de voorwielen wel gewoon. Maar wat kan dit zijn en is dit normaal? Te zwakke servo's?

Deed hij het eerst wel?
Zoja, dan gok ik dat je servo saver te los staat, en deze dus teveel/snel slipt..

Oke ik heb een probleempje...

Ik ben vandaag gaan rijden met mijn oom, hij heeft een Bullet 3.0
Tot mijn verbazing trok mijn E-Maxx helemaal niet meer zoals gisteren. Gister had ik zoals altijd mn slipperclutch 3/4 opengedraaid en hij trok zoals altijd als een beest met wheelies weg. Nu is de torque gewoon weg. Als ik de slippetclutch helemaal voldraai, en ik geef volgas, trekt hij ook niet weg. Hiervoor kwam wel even het gevoel terug dat hij weer goed was want heel af en toe maakte hij nog wheelies, maar iets klopt er niet. Wat opviel was dat het zeskantje waarmee je de slipperclutch aandraait erg heet was.
Maar met de slipperclutch helemaal volgedraaid en volgas moet hij helemaal flippen natuurlijk. Ik plaats hier morgen een filmpje over, daar is het geluid te horen. Kunnen het de slipperpads zijn ofzo?

Bedankt!

Servo saver is niet instelbaar door dat boutje. Het is überhaupt niet instelbaar bij deze auto's. Verder zijn de servos niet echt goed te noemen daardoor zullen de wielen amper sturen als hij stil staat op de grond.

Als je moertje echt zo heet was is het tijd voor een nieuwe slipper clutch (iig de pads ;))

Inderdaad tijd voor nieuwe slipperpads waarschijnlijk.
Doe er dan ook gelijk een nieuw borgmoertje op, zodat je weet dat deze niet kan verdraaien onder kracht.

Bedankt voor jullie reacties!

Dit is het filmpje: kfSyycKMr_I[/media] E-Maxx Brushless raar geluid - YouTube

Nieuwe slipperclutch is TRX5352X toch? Wat moet ik nog meer dan? Ik heb nog niet eerder echt van slipperpads gehoord dus zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?? :rolleyes:

Trouwens met het borgmoertje bedoel je het zeskantje waarmee je de slipperclutch strakker zet? Hoe kan deze verdraaien dan :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lijkt mij een zeer slippende slipper..
Zie deze exploded view voor de slipper:

3903 Transmission Exploded Views (E-Maxx) | traxxas.com

De slipperpads zijn onderdeel 5352X.
Maar haal hem eerst eens open, misschien is er wel meer stuk, of op.
Het moertje is gewoon voor de zekerheid, zodat je een goede borgring in het moertje hebt, waardoor deze niet terug kan draaien.
Als je er veel aan draait dan word de borgring minder, waardoor hij losser kan gaan zitten tijdens het rijden.
Het hoeft niet, maar ik doe het wel voor de zekerheid.

Hmm...maar hoe komt dat dan? Waarvoor dienen de slipperpads? Ik heb namelijk de slipperclutch helemaal strak gedraaid dus de auto zou als een gek moeten optrekken...hij zou over de kop vliegen zondre wheeliebar, die is trouwens ook los nu...

Maar nieuwe slipperpads sowieso en ff kijken straks wat nog meer mis is. Waarnaar moet ik eigenlijk nog meer kijken dan?

Hmm...maar hoe komt dat dan? Waarvoor dienen de slipperpads? Ik heb namelijk de slipperclutch helemaal strak gedraaid dus de auto zou als een gek moeten optrekken...hij zou over de kop vliegen zondre wheeliebar, die is trouwens ook los nu...

Maar nieuwe slipperpads sowieso en ff kijken straks wat nog meer mis is. Waarnaar moet ik eigenlijk nog meer kijken dan?

slipper pads kan je nog het beste vergelijken met rem blokjes, alleen is het idee van de slipperpads dat je deze pas gebruikt als er teveel torque op je aandrijf lijn komt en deze gaat slippen zodat je niet je hele aandrijf lijn aan gort trekt.

(hoop dat ik het zo goed vertel)

Hmm oke. Ik heb net gekeken en mijn slipperpads en het zilveren schijfje daarachter zijn totaal versleten en glad. Het ligt daaraan neem ik aan?

Foto maakt een hoop duidelijker als je die mogelijkheid hebt maar op zich horen ze glad te zijn.

Wat ik altijd bij mijn revo deed was even het schijfje opschuren met een stukje grof schuur papier.

Het hoort niet glad te zijn, tenminste, de slipperpads niet.
Als dit glad staal is, dan is de voering weg, en krijg je slippend staal op staal, waardoor alles heet word, en je ook zo'n geluid krijgt.
Als er nog wel voering op zit, dan inderdaad even voorzichtig opschuren, met een vrij grove korrel, 100 of 120 oid.
Let wel op dat je dat je niet te veel/lang schuurt, want dan is de voering ook zo weg..
Ik zou ze sowieso bestellen, zoveel zullen ze niet kosten, en anders heb je ze op reserve :)

Hopelijk kan je er wat mee!

Ik denk echt dat het de slipperpads zijn en eventueel met het schijfje. Ik ga zo nieuwe halen. Ik hoop dat dit het verhelpt want ik zie niks anders dat mis is dus anders ben ik bang dat het aan de motor ofzo ligt. Hier een foto:

52k6.jpg

Ik denk echt dat het de slipperpads zijn en eventueel met het schijfje. Ik ga zo nieuwe halen. Ik hoop dat dit het verhelpt want ik zie niks anders dat mis is dus anders ben ik bang dat het aan de motor ofzo ligt.

Dat hoef je niet te hopen, dat is zeker. Je pads zijn totaal verdwenen. Nieuwe monteren en de veer strakker zetten. Ik heb al jaren grote monstertrucks van Traxxas en nog nooit mijn pads zo versleten.

Oke gelukkig maar. Ik heb hem wel behoorlijk lang getrapt hoor. Maar wel ongekend veel plezier aan gehad. Straks dus ff nieuwe pads halen.

Back