Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Ik zag ook dat je hem op 3/4 terug gedraait had staan, dat is opzich nog best los. Ik heb op mijn E-Revo hem maar 1/4 slag terug staan, en dat is verder ongeveer dezelfde setup :). Ik zou hem met een nieuw setje tussen de 1/4 en 1/2 terug zetten, en goed luisteren naar je slipper, je hoort hem eigenlijk bijna nooit te horen.

Voordat jullie allemaal wat roepen moeten jullie wel zeker zijn van jullie zaak ;). Traxxas maakt namelijk ook de HD slipper, deze heeft alu pads
trx_5352r_rcblog_nl.jpg

Ik denk echt dat het de slipperpads zijn en eventueel met het schijfje. Ik ga zo nieuwe halen. Ik hoop dat dit het verhelpt want ik zie niks anders dat mis is dus anders ben ik bang dat het aan de motor ofzo ligt. Hier een foto:

52k6.jpg
Kolere, die zijn wel redelijk weg ja.
Zie ik nou goed dat de pinnetjes waar de pads opgedrukt zitten ook weg zijn?!

De pinnetjes zijn weggevaagd maar zijn er uiteraard nog wel gewoon. Ik heb gewoon de 5352X gekocht en gemonteerd? 3/4 slag terug gedraaid en rijd weer perfect. Zal m nog 1/4 ff terugdraaien en dat bekijken maar het enige wat mij nog opvalt is dat het zeskantje waarmee je de slipperclutch kan afstellen echt heet wordt tijdens het rijden, is dit wel normaal? Alles wordt heet daarzo...

Ik heb een nieuw veertje en een nieuw zeskantje gebruikt.

Hmm ik zal mijn slipperclutch de volgende keer 1/4 aandraaien. Maar volgensmij is de gearmesh wel goed (ik neem aan dat je dat bedoeld). Hoort het moertje koel te blijven? En alles er om heen? Alles warmt wel op daar...bij de slipperclutch...

Als jij veel optrekt is dit normaal... Er komt veel wrijvings warmte vrij bij je slipper he ;). Om een vergelijking te geven. In mijn buggy zit een centerdiff, de out drives worden bij mij zo een 55 graden. Daar wil jij echt je vinger niet tegen aan houden ;). Als jij dan veel optrekt dan is het goed mogelijk dat het moertje zelfs nog veel warmer wordt.

Het lijkt mij niet normaal dat deze zoveel slipt dat hij warm word?
Zet hem inderdaad eens 1/4e slag vaster, en kijk dan nog eens.
Een beetje warm is normaal, maar echt heet niet, zeker niet met een plastic spur..

Again....Koop een temp gun. Wat is heet? Als ik denk aan heet denk ik aan rond de 100 graden. Maar als jij het met je vinger aan raakt en het dan heet vind kan het net zo goed 50 graden zijn....

Zolang je er geen ei op kan bakken zit je wel goed qua temps ;)
Je kan hem natuurlijk gewoon compleet vast draaien en dan stukje rijden en dan voelen hoe warm hij is.

Bij mijn Revo draaide ik hem altijd vast en 1/4 slag terug, savage draai ik helemaal vast zonder 1/4 terug.

Gewoon vast draaien en dan 1/4e tot een halve slag los, de slipper.
Dat het warm word lijkt mij niet goed, maar als er niets smelt of stinkt kan het geen kwaad.
Probeer het eerst eens met een strakker gezette slipper, misschien is het dan wel veel minder.

Is goed zal ik de volgende keer doen. Klopt het dat de motor eerst een klein beetje warm moet worden voordat hij volle vermogen levert?

Hmm oke. Ik heb altijd het idee (bij zowel mijn Mamba Monster als bij mijn VXL) dat hij even een paar tikjes gas wilt voordat hij het volle vermogen geeft. Dan bedoel ik ook echt maar heel even, bijvoorbeeld 1 keer halfgas en 1 keer driekwart gas. Beide motoren presteren op hoge temperatuur niet minder dan op lage temperatuur?

Als temperaturen omhoog gaan wordt de weerstand in de koper windingen verhoogt. Dit resulteert in meer warmte en kracht verlies. Of je het gaat merken, mag je jezelf afvragen...Ik zelf merk er niks van :p.

Back