Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Torque zal die ook wel genoeg hebben gezien zijn eigen comment omtrent zijn "vinger" en "wheelies".

Maar een 5000kv motor :nooo: Als ik zoek op 4.5T en 5000kv op de Team Novak BL motor chart dan kom ik uit op de BALLISTIC 550 4.5T. Als ik dat in Google intype is mijn eerste link Amain welke mijn vermoeden doet bevestigen: het is een 1/10 4WD motor welke is gemaakt om op 2S te rijden (37000 rpm).

Je rijd dus een te lichte motor op twee keer het voltage waarvoor hij ontworpen is. Ik durf er dus een kist goud voor neer te leggen dat die motor veeeeel te warm wordt...

vxltraxxas, ik zou het er niet op wagen. Er zullen vast en zeker voorbeelden te vinden zijn van mensen die het hebben en waar het bij werkt.

knertje34, een veeeeel voorkomende combinatie is de Castle Creations 1515 2200kv motor met de Castle Creations Mamba Monster Max ESC. Deze zit standaard ook in de EMBE (E-Maxx Brushless Edition) en kan deze wagen met gemak voort duwen.

Wat als ik de auto blijf rijden op een 2S accu? Of heeft hij dan te weinig kracht om de auto te laten rijden.

Ik heb ook al een aantal andere motoren gezien van o.a. Vortex.
Zijn er nog andere motoren die goed zouden zijn voor mij E-Maxx??

vxltraxxas, ik zou het er niet op wagen. Er zullen vast en zeker voorbeelden te vinden zijn van mensen die het hebben en waar het bij werkt.

De E-Maxx heeft een vertanding van 17/68. En ik moet zeggen ik heb nog nooit zo'n stille electro wagen meegemaakt. Tandwielen blijven mooi en slijten eigenlijk niks.

Is een eZrun 13T motor van 300o Kv misschien een optie voor de E-Maxx???

Laatst bewerkt door een moderator:
naja, idd de mmm combo krijgt hem aardig van zijn plek , ehh een 13T:confused::hammer:

Ja ik heb nu eenmaal niet zo veel geld liggen dat ik mamba combo kan kopen. Daarom vraag ik wat eventuele opties zijn. Of er ook andere opties zijn buiten de mmm. Ben ook nog niet zo heel ervaren als velen van jullie.

denk dat je de emaxx weg moet doen en een rustler moet kopen.;-)
Er is voor zo''n auto niet echt wat goedkoops, je zou een ezrun set kunnen kopen voor 1/8 auto's .

Zoek voor een motor om en nabij de 2000kv, dan moet je nog een 4S LiPo hebben en een 1/8 regelaar. Als je aangeeft wat je te besteden hebt kunnen de mensen je wat gerichter helpen.

Er zijn voldoende budget motoren te vinden, deze presenteren wat minder dan een CC motor maar zullen vast en zeker beter zijn dan hetgeen waar je nu mee rijd.

Ik rij al een hele tijd naar tevredenheid met een combo van Kershaw Design. Is iets minder fel dan mijn e-revo met MMM, topsnelheid is nagenoeg gelijk. En een stuk goedkoper!

tsja de MMM kan je ook "tammer"maken, maar wat kost om en nabij zo'n kershaw setje ?

je hebt op e-bay MMM setjes van rond de 200 euro

Bedoel je deze kershaw setjes?

FeaturedAd-Gen2.2.jpg

EZrun setjes zijn dat dus.
Of heb jij het over brushed setjes?

mjah heb nu 22/62 erin op 3S, motor komt niet boven de 45graden , en een aardig tempo, denk dat 4S niet zo veel uitmaakt op stock 17/68:yes:
;)even een testje zo op de 6S

Back