algemeen teamC topic

Gewoon rustig met het gas de eerste ritten, als je het diff nog moet na-stellen. Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met de kogeldiffs van de Minion, en die van de Jekyll heb ik alleen wat strakker gezet, bij aankoop (2e handsje) stond die zo los dat de auto gewoon nog gerust een paar meter verder door reed naar achteren, als je achteruit gas gaf, en daarna vooruit. Nu staat het diff zo dat die niet slipt, en alleen de slipper de eerste meters ingrijpt als je vanuit stilstand vol gas optrekt. En dat voldoet tot nu toe prima. Gebruikte brushless set is de Team C Thrust A10 combo.

ik zie het van zelf wel hoe moeilijk de diff te bouwen is en of het mij lukt.
anders zal ik ff langs een modelbouwer in de buurt moeten gaan.

het opbouwen is niet zo moeilijk hoor :) zit hem meer in het juist afstellen
Probleem bij mij is waarschijnlijk dat ik niet het juiste soort vet heb gebruikt, omdat ik dat nog steeds niet gekocht heb :shock:

zo de hyde staat in elkaar.

3e auto die ik heb. De eerste zelfbouwer en ik vond de bouwbeschrijving vrij duidelijk. Ik heb misschien nog wel een verbeter puntje.
op nihm 2200mah was hij niet echt snel.
dus maar ff een lipo geprobeerd en ja hij rijd nu lekker.
ik moet alleen de diff nog wat strakker zetten.

Kijk, dat klinkt goed. Mijn ervaring is dat met NiMh je meestal tot 40 a 45 km/u kan komen, tenzij je een aardig pittige setup hebt, en topkwaliteit NiMh cellen, die hoge stromen kunnen leveren.

En inderdaad goed op dat diff letten, het enige wat mag slippen is je slipper clutch, je diff afstelling moet alleen dienen om te bepalen hoe stug je diff gaat, zodat je niet zo snel hebt dat 1 wiel gaan doordraaien als het geen contact met de grond heeft, en alle aandrijving daarheen gaat, en niet naar het wiel dat nog wel contact met de grond heeft.

ben net ff off road geweest maar ik merk dat hij weining soort trekkracht heeft zeg maar. Wat kan ik hieraan doen diff toch strakker of wat anders???

slipper aan draaien
foto's zou wel makkelijk zijn, filmpje helemaal anders blijven we maar aan het gokken en gissen ;)

de aandrijving slipt

Diff zo strak zetten dat als je het ene wiel draait, en de spur vasthoudt, je andere wiel de andere kant op draait, maar wel met voelbare weerstand. Heb je dan op een ondergrond met veel grip, asfalt bij voorkeur, nog steeds een slippende aandrijving, dan de slipper steeds een stukje vaster zetten, totdat deze alleen maar slipt bij volgas weg rijden, en bij rustiger gas geven niet slipt.

Voor de zekerheid, het motortandwiel zit wel goed vast, met inbusje op de platte kant van de as?

he driftman, heb je enig ervaring met dit speelgoed?
vertel is wat over jezelf, ervaring, stel je effe voor ofzo whatever...
snap je iets van de wagens? of hebben we het tegen een leek welke 4 wielen en een stuur ziet?

dit al door genomen?

Laatst bewerkt door een moderator:
-ik rij 1,5 jaar al met rc auto's
-1,5 jaar drift ik al met een maverick dc evo heb hem zowat helemaal uit elkaar gehad. Motor verwisseld etc.
- rijd nu 0,5 jaar met losi niet echt iets bijzonders mee gedaan.
axle set erin lagertjes voor de rest niet echt iets.
- nu ben ik bezig met mijn eerste bouwpakket de Hyde
- o ja ben 16 en niet de beste techneut.
- voor mij is het niet dat ie alleen 4 wielen heeft en een stuur.
ook demping is erg belangrijk. redelijke electronica en banden zijn belangrijk in de driftwereld.
zo doe ik af en toe opnieuw me diff lokken voor het driften.
- soldeer ook.

het idee achter een diff snap ik wel.

Dat is mooi. Wat moest je doen om het op te lossen? Diff strakker en slipper ook? Werkt de slipper nu nog wel een paar meter als je op asfalt volgas wegtrekt?

de diff vooral aangedraaid. en de slipper losser gezet.
ik zelf vind dat hij nog wat losser moet maar dat ga ik nu ff doen.(hij slipte eigenlijk niet).

Back