algemeen teamC topic

Indoor; nee, zitten daar nog steeds glijlagers in dan? Heb het ff in de compatibiliteitslijst van Absima gecheckt, en je hebt gelijk. Ze vragen er ook nog de hoofdprijs voor overigens... Vreemd dat hij nergens als hopup-setje vermeld wordt. Maakt de TC weer aantrekkelijker.

Poebe, het hoeft niet gratis te zijn, maar deze 2 topmodellen zijn aan mij niet besteed haha :D Bovendien passen m'n LiPo's daar niet in, wel in een TC02 Evo...

Indoor; nee, zitten daar nog steeds glijlagers in dan? Heb het ff in de compatibiliteitslijst van Absima gecheckt, en je hebt gelijk.

On de handleiding wordt de term "contain oil ball bearing" gebruikt, wat verwarrend kan werken, maar daaronder staat "gleitlager" wat duidelijk maakt dat het glijlagers zijn.

zo gisteren de Hyde maar weer eens aangeslingerd en al snel weer terug op de werkbank gezet...stuur reageert niet
Nu maakte de servo al eerder wat rare geluiden, dus die er uit gehaald en opengemaakt omdat je het servomotortje wel hoorde lopen maar het tandwieltje aan de buitenkant draaide niet. En ja hoor 2 tandwielen moet nodig naar de tandarts ;)
Gelukkig lag er nog 1 op voorraad, dus daar juiste stekkertje aangezet en ingebouwd. En weer rijden met dat ding!
Zal de leverancier eens een mailtje sturen of er garantie zit op de servo.

grt
Paul

Gezien op RedRC... De nieuwe 4wd van Team C, de TM4!

Zelfde layout als de TM2 alleen dan met een alu chassis waarschijnlijk. Verder nog niet veel over bekend maar de basis ziet er al wel goed uit!

TeamCTM4Preview.jpg

Gezien de lage cardan naar achteren waarschijnlijk alleen voor saddle packs geschikt, maar ziet er verder strak uit.

Zelf wilde ik vandaag rijden met de Jekyll, maar inbus van het pinion kwam weer los. Al eerder vastgezet met loctite, maar toen met een drupje rond de rand van de inbus. Die had ik voor proef even vastgedraaid, en zat ineens zo vast, dat ik niet wilde riskeren de kop rond te draaien, door hem weer los te draaien om loctite op de draad te doen. Maar dat was dus niet afdoende. Nu een dun laagje op de schroefdraad gedaan, en dan aangedraaid. Hopelijk nu geen problemen meer, het werd een beetje vervelend.

harder aandraaien?
ik heb sinds kort inch maat borg schroef inbussen in de nieuwe losi pinions( ze komen met sleutel!!) die draai je never over de kop en komen ook niet los. het is mij nog niet gebeurd ( zelfs niet met de castle setup). Wel is het eens aan de orde geweest met alu pinions van conrad. maar als je ze met loctite vast zet ( wat ik met de alu pinions ook deed) moet je ze eerst verwarmen met de soldeerbout wanneer ze los moeten ;) dat scheelt een hoop ellende

Ik draai deze zelfs aan met zo'n haaks inbussleuteltje, kun je nog meer kracht mee zetten dan met een inbusschroevendraaier, terwijl ik bij mijn andere auto's altijd genoeg heb aan de inbusschroevendraaier. Ik denk dat het aan de schroefdraad van de inbusschroef ligt, zonder loctite wilde het schroefje er wel erg makkelijk in. Maar eens kijken hoe het nu gaat.

Gezien de lage cardan naar achteren waarschijnlijk alleen voor saddle packs geschikt, maar ziet er verder strak uit.

Dan heb je toch niet heel goed gekeken want de layout aan de achterzijde zal hetzelfde zijn als de 2wd TM2 buggy.

Aan de rechterkant dus een shorty lipo en aan de linkerkant de motor en ESC. Zal dus voor shorty's en alleen shorty's worden... :D

Voorlopig lijkt het pinion van de Jekyll nu te blijven zitten, net een tijdje flink de sporen gegeven, en de auto reed prima. Nu hopen dat het zo blijft.

even kijken wat er standaard in zit?
ik heb in mijn opgefukte 2wd buggy een 9kg servo omdat anders de servo te snel stuk gaat.
er zit wel een servo saver in maar deze doet zijn werk dan niet helemaal zoals het hoort.
ik zou er een wat sterkere servo in zetten als ik jou was dan de standaard

zit een 4 kg in.

dus ik zou met een 6 of hoger toch wel goed moeten zitten toch???

en buiten het chassis en electronica om moet ik dan nog wat bestellen???

ligt eraan wat je in de prak gaat rijden.
6kg is ruim voldoende.

bestel een extra spur en versnellingsbak tandwielen. deze zijn 9 van de 10 keer nergens op voorraad behalve volgende week in jou koffer.
ook de c hubs, knuckles en wielarmen en wiel lagers willen wel eens kapoet gaan.
bestel gewoon een extra bouw pakket dan heb je alle onderdelen reserve en netjes gesorteerd en hoef je je nergens druk om te maken. das ook nog eens goedkoper als losse onderdelen

ik doe het binnekort wel want ik ben bijna door mijn voorraad onderdelen heen welke veule duurder waren dan de wagen zelf!

Nu zijn de onderdelen bij Team C wel goedkoper dan bij LRP, dus is het minder snel handig om een 2e auto als kit te kopen. En dan nog heb je maar 1 extra spur, al heb je dan wel ook draagarmen, hubs, tie rods en een diff. Ik zou dan daarnaast nog een paar extra tandwielen nemen, dan kun je een hele tijd vooruit.

Nou moet ik zeggen dat mijn Hyde kwa chassis en ophanging best goed heel blijft. Ik blijf alleen problemen houden met het ball diff, nou trekt het gekke ding bij vol gas wegrijden op gravel weer naar rechts :shock:
O ja wat wel snel slijt zijn de banden :rolleyes::rolleyes:

Vanavond een nieuw motorstekkertje eraan gezet, ding maakte af en toe geen goed contact, geeft ook een raar beeld en duurde ff voordat ik er achter kwam dat het door dat stekkertje kwam......

Tot nu toe werkt de ventilator die ik in de Minion heb gezet, nog prima. Al rij ik nog zo "lomp" met veel optrekken, stoppen, etc, de temperatuur van de motor komt niet boven de 50 graden, en de regelaar zit rond de 45 graden. Had ik niet verwacht van zo'n klein 25 x 25 fannetje.

Back