Algemeen Rijden op sneeuw en ijs topic

ik heb zelf een traxxas slash. ik zou er graag met in de sneeuw gaan rijden. de electronics zelf zij waterdicht dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. r zit wel wat metaal aan de slash en dat gaat roesten door het water. weet er iemand een manier om dat roesten tegen te gaan of maakt het gewoon niet uit.
alvast bedankt

Zo fijn dat er weer een beetje sneeuw ligt straks lekker ff met de Summit de sneeuw in!!!!!

IMG_4411.JPG

ik heb zelf een traxxas slash. ik zou er graag met in de sneeuw gaan rijden. de electronics zelf zij waterdicht dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. r zit wel wat metaal aan de slash en dat gaat roesten door het water. weet er iemand een manier om dat roesten tegen te gaan of maakt het gewoon niet uit.
alvast bedankt

Gewoon lekker gaan rijden na afloop sneeuw er af kloppen, wielen er af en alles bij de kachel laten drogen die is nu toch lekker warm! Je kan de ergste sneeuw er ook afblazen met en compressor als je die hebt.

De Slash kan prima tegen een beetje water/sneeuw!!

Groet Ronald

Ben ook even gaan rijden met men merv, maar met het pak sneeuw dat er was gevallen leek het meer op een mol die door de grond ploegt, het was wel leuk hoor maar hij slipte nogal weg en dat terwijl hij een decimeter sneeuw opzij moest duwen.
En net een half uur geleden op het ijs gereden, stukje glijden op t ijs. Zal zo even foto`s posten van na de rit.

Ook hier ligt er een laagje sneeuw van 3 a 4 cm, wegens goede herinneringen aan vorige sneeuw was eerst de xc Isuzu (achterdiff gelocked, 55T motortje) aan de beurt.
Deze raakte overal doorheen, en achteraf weinig opkuiswerk aangezien de spatborden van het badkuipchassis met ductape verbreed zijn zodat deze mooi tegen de body aansluiten. En aangezien het zodanig koud was, blijf de sneeuw sneeuw, en had ik na het afborstelen een nagenoeg droge auto.

p1010221d.jpg

Even later op de dag, de Rustler wat ingepakt om sneeuw uit het chassis te houden, maar deze moeite kon ik mij bespaard hebben.
Door de 2wd was er weinig fun aan, traagjes rijden, weinig grip, moeilijk bestuurbaar, en na 5 minuutjes wat de pret ervan af.

Morgen rij ik nog eens met de XC, alleen gaan er dan noppenbandjes op, benieuwd wat het verschil zal zijn.

Heeft iemand ervaringen met het inpakken van de auto in folie?

Mijn Rustler kan redelijk goed tegen de sneeuw, maar met de Savage durf ik het toch nog niet aan.

Folie werkt prima zorg wel ff dat de folie niet tegen de motor zit en hou de temp in de gate!

Dit is ook noh een optie KARTON!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back