Algemeen Rijden op sneeuw en ijs topic

OOPS ...

Ik zweer bij WD40 , op alles !
Zo ook mijn lagers ..... een paar reacties terug ls ik dat dat niet optimaal is .

Dus nu mijn vraag ; Is waarom is wd40 schadelijk voor mijn lagers ?

WD40 verwijdert het vet dat in de lagers zit.
Meestal gaan ze zeer vlot draaien maar een goede lager draait niet zeer vlot...

KLOTEZOOI.. :S

Hpi Bullet gleed weg, met 4wielaandrijving! tegen een stoeprand aan 3/4 van topspeed, rechtsvoor bij het wiel stuurstang gebroken en volgens mij achterste draagarmen :S

Ff kijken of ik die draagarmen kan lijmen, sterke lijm helpt het wel denk ik want spring er toch niet veel mee, dat voorste wiel is zwaar klote.. :S

WD-40 kan je goed gebruiken om vuil te verwijderen en te beschermen tegen roest. Je moet na een wd-40 behandeling wel je lagers weer insmeren met lagervet/olie.

Ook hier zijn de meningen verdeeld er is een heel topic over!

gebruik-van-wd40-wd-40-a

wd-40 moet je niet gebruiken om je auto schoon te maken, wd-40 is namelijk slecht voor je lagers. Het vet wat in je lagers zit wordt verdreven door de wd-40 en er blijft dan maar een klein laagje wd-40 over in je lagers wat na een paar minuten rijden weg is en dan lopen je lagers droog en daardoor krijg je weer meer slijtage. Om je auto goed schoon te krijgen is dan toch het beste om een compressor te kopen. Let er wel op als je een compressor wilt aanschaffen neem er 1tje met een tankje. De compressors zonder een tankje valt de druk heel snel weg en dat vind ik persoonlijk niet werken. Als je echt geen compressor wilt is het een kwestie met een kwast schoon poetsen en héél vaak je auto uit elkaar maakt.

(als je je hele auto uit elkaar haalt voor een grote schoonmaak gebruik ik wd-40 dan weer wel. Wd-40 zorgt er voor dat je plastic er weer uitziet als nieuw ;).

Als je stopt met wd-40 gebruiken, komt er ook geen laagje olie meer op je spullen te zitten waardoor het zand ook niet meer aan je auto blijft plakken.

edit: Wat voor lagers heb je ?? want de gesealde lagers kan je gerust water overheen gooien zonder dat er dingen mee gebeuren. Let op spuit het wel droog met de compressor om roest op schroefjes enzo tegen te gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
KLOTEZOOI.. :S

Hpi Bullet gleed weg, met 4wielaandrijving! tegen een stoeprand aan 3/4 van topspeed, rechtsvoor bij het wiel stuurstang gebroken en volgens mij achterste draagarmen :S

Ff kijken of ik die draagarmen kan lijmen, sterke lijm helpt het wel denk ik want spring er toch niet veel mee, dat voorste wiel is zwaar klote.. :S

Ai, dat is vervelend! heb je helemaal niets van reserve onderdelen liggen? Meestal zijn draagarmen wel makkelijk om een setje op voorraad te hebben liggen!

Succes met de reparatie!

Ik twijfel of ik mijn stock banden moet gaan 'misbruiken' en er punaises in moet gaan verwerken...

Ai, dat is vervelend! heb je helemaal niets van reserve onderdelen liggen? Meestal zijn draagarmen wel makkelijk om een setje op voorraad te hebben liggen!

Succes met de reparatie!

Ik twijfel of ik mijn stock banden moet gaan 'misbruiken' en er punaises in moet gaan verwerken...

Nee helaas niet... :S
Had me ook vergist, de steun boven ongeveer die het chassis vasthoudt, en ook het differentieel kruist, is gebroken, dus diff ook... :S

Ga volgende week naar Pk, dan koop ik maar meteen ook voor mn Ruckus wat reserve onderdelen, die gaat binnenkort brushless met een Hobbywing Ezrun 5.5T Combo whahaha :cool:

@ Rutger: dat is klote, zeg! Dat worden inderdaad weer nieuwe onderdelen! :| Hopen dat het goed komt!

Groeten,

Dennis.

Ik heb net 4 extra bandjes en velgen kunnen regelen, vond het een beetje zonde om daar nieuwe banden voor te gebruiken.

Kan ik mooi morgen of overmorgen met de punaises aan de slag gaan en van het weekend wat op het ijs proberen te rijden. Toch maar voor 4 wielen gegaan met spikes, anders schijnt sturen vrijwel onmogelijk te zijn.

Ben benieuwd of dat een beetje wilt rijden!

Vond dit op ebay,serieus spul ( ook de prijs is serieus )
$(KGrHqRHJBYE8e6VDu31BPIRQ,KV7Q~~60_3.JPG

$(KGrHqYOKiwE33b1lR(dBOJPEtLcVw~~_3.JPG

Samen met nog een speciale hub die je appart erbij moet bestellen kost dit setje ong $320 ex verz.
Wordt voor een savage verkocht.

Rijden op het ijs moet ook wel te doen zijn. Toch maar eens kijken of er oude banden in een stoffige doos liggen.

Als het goed is krijg ik vandaag mijn 4 bandjes met velgen binnen.

Ik had het idee om het volgende te doen:
-punaises (zonder wit kunstof kapje, dat scheelt weer in de dikte) door de band drukken op het dikst van de profiel. De voorbanden wilde ik voor 2 rijen gaan, met de spikes naast elkaar. Voor de achterbanden wilde ik voor 3 rijen gaan (als het past).
Eventueel punaises nog vastlijmen met secondelijm.
-vervolgens binnenkant aftapen met sterk tape.
-Velgen weer op de band lijmen.

Ik twijfel nog een beetje over de lengte van de spikes/punaises.

Verder hoop ik dat de zwemplas hier lokaal dichtvriest (geen idee hoe snel dat gaat...), want je hebt natuurlijk ook wel iets van ruimte nodig.

Als het goed is krijg ik vandaag mijn 4 bandjes met velgen binnen.

Ik had het idee om het volgende te doen:
-punaises (zonder wit kunstof kapje, dat scheelt weer in de dikte) door de band drukken op het dikst van de profiel. De voorbanden wilde ik voor 2 rijen gaan, met de spikes naast elkaar. Voor de achterbanden wilde ik voor 3 rijen gaan (als het past).
Eventueel punaises nog vastlijmen met secondelijm.
-vervolgens binnenkant aftapen met sterk tape.
-Velgen weer op de band lijmen.

Ik twijfel nog een beetje over de lengte van de spikes/punaises.

Verder hoop ik dat de zwemplas hier lokaal dichtvriest (geen idee hoe snel dat gaat...), want je hebt natuurlijk ook wel iets van ruimte nodig.

Ik hoop dat ze dan blijven zitten.Denk ook dat je daar wel speciaale lijm voor nodig hebben ivm de verschilende materiaalen.:)

En wat het dicht vriezen betreft dat komt goed :D

Ik zat al te denken aan een andere oplossing. Schroeven (of spijkers) gebruiken die lang genoeg zijn om tegen de buitenkant van de velg te drukken. Zo blijven ze altijd op hun plaats?

Back