Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Om maar even aan te geven, waarom het vaak slim is om gewoon de EFRA te volgen.....
voor wedstrijdsystemen is het niet belangrijk, maar als het om de techniek gaat wel.

Orcan RS7-MH & RS3-MH on-road engines » Red RC ? RC Car News

"Orcan introduce two new nitro on-road engines in the form of the .21 RS7-MH and the .12 RS3-MH. Starting with the 1/8th scale engine, the RS7-MH was specially developed for the use with 16 percent nitro fuel in order to create higher torque while offering better millage at the same time."
 
Om maar even aan te geven, waarom het vaak slim is om gewoon de EFRA te volgen.....
voor wedstrijdsystemen is het niet belangrijk, maar als het om de techniek gaat wel.

Orcan RS7-MH & RS3-MH on-road engines » Red RC ? RC Car News

"Orcan introduce two new nitro on-road engines in the form of the .21 RS7-MH and the .12 RS3-MH. Starting with the 1/8th scale engine, the RS7-MH was specially developed for the use with 16 percent nitro fuel in order to create higher torque while offering better millage at the same time."

Moet ik nog iets met de kopspeling doen met de Picco Torque ivm die 16% ?
Of iets anders?
 
Om maar even aan te geven, waarom het vaak slim is om gewoon de EFRA te volgen.....
voor wedstrijdsystemen is het niet belangrijk, maar als het om de techniek gaat wel.

Orcan RS7-MH & RS3-MH on-road engines » Red RC ? RC Car News

"Orcan introduce two new nitro on-road engines in the form of the .21 RS7-MH and the .12 RS3-MH. Starting with the 1/8th scale engine, the RS7-MH was specially developed for the use with 16 percent nitro fuel in order to create higher torque while offering better millage at the same time."

Orcan RS7-MH... waarom dwarrelen mijn ogen en lezen: RS-M7H ????
Duh.... niets vreemds aan om met 16% meer rijtijd te krijgen, het geeft immers 9% meer methanol.

Om een simpel uitleg te geven, minder Nitro verlegd het ontstekingspunt van ontbranding naar een later tijdstip. Een verlaagde kop vervroegd het dus kan je het daarmee corrigeren om de ontsteking op het juiste moment te houden. Omdat de stelregel vaak 0.1mm per 10% zou je dit verwachten maar in de praktijk schijnt 0.1mm net te veel te zijn. Tegenwoordig zijn er ook 0.15 en 0.25 shims en zou je dus ook een 0.2 voor een 0.15 kunnen vervangen om met 0.05mm omlaag te gaan.
Een andere iets wat je kunt doen is een plugnummer lichter gaan, Picco zit op een 7 geloof ik en zou je zonder aanpassingen met 16% een 6 kunnen proberen want ook de gloeiplug verschuift de ontstekingstiming.

Het voordeel van een lagere kop is wel dat de squishspleet kleiner wordt wat meer koppel geeft.....
 
Moet ik nog iets met de kopspeling doen met de Picco Torque ivm die 16% ?
Of iets anders?

Heb je ooit 0.1mm bijgelegd? (moet eigenlijk wel)
Zo niet, dan lekker laten wat ie is, anders 0.1 eruit, zoals roelof aangeeft.
Misschien inderdaad 0.05, maar dat moeten we maar ff bezien allemaal.

Orcan RS7-MH... waarom dwarrelen mijn ogen en lezen: RS-M7H ????

Hmm, zal ik ze aanklagen?
 
Heb je ooit 0.1mm bijgelegd? (moet eigenlijk wel)
Zo niet, dan lekker laten wat ie is, anders 0.1 eruit, zoals roelof aangeeft.
Misschien inderdaad 0.05, maar dat moeten we maar ff bezien allemaal.



Hmm, zal ik ze aanklagen?

Ja had extra 0,1mm bij gezet.


maar idd. we zien wel.
 
Prima punt Benny, 1NK komt het bier, maar alleen aan de mede regenautovoorstanders!... Zul je zien dat het er dan ineens veel meer zijn!
 
Nog niet Julius, maar mocht de EFRA lijst van Maart alleen nog maar de hipex bevatten, en geen "oude" uitlaten meer, dan is het in 2015 een stuk stiller!

Jammer dat de datum van de te hanteren lijst op het laatst nog veranderd is. Anders hadden we een mooie grap kunnen uithalen. ;)


Ahh, dus die gebruik je ervoor?.
Weten we dat ook weer.
 
Tuurlijk, heb ze al vaker gezegd dat ze me uitlaat mogen open slijpen om te controleren. Alleen doen ze maar niet :( krijg ik weer een nieuw :D
 
Moeten we eerst de maatgevingen hebben, hopelijk gaan de tekeningen van de uitlaten weer komen, het voorstel daarover is in ieder geval aangenomen door de EFRA.
 
Agenda NK staat vast... helaas een weekend gepland wanneer heel zuid Nederland vakantie heeft... lekker als je op vakantie gaat :-(
 
Klopt inderdaad Martin, alleen jammer dat het ook toevallig mijn thuisrace is...
Maar ik ben in ieder geval wel op tijd terug voor het EK-40+.... om te kijken :-)
 
Klopt inderdaad Martin, alleen jammer dat het ook toevallig mijn thuisrace is...
Maar ik ben in ieder geval wel op tijd terug voor het EK-40+.... om te kijken :-)

Een beetje helpen lukt toch ook wel? wij oudjes hebben dat nodig!..... :p
 
Nou, stoeltjeslift de rijdersstelling op, zou geen overbodige luxe zijn!, ik ken wel iemand die daar iets mee doet!
 
Back
Top