Verslag, podiumfoto's + uitslag van de gisteren verreden 2de wedstrijd voor het 1:8 NK seizoen 2009 op het circuit van de Real'80 te Groningen is te vinden op de AMCA site.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Was een lekker race-je voor mij...had een aardig tempo te pakken in het natte weer......
Beetje off-topic, maar wel een beetje een vervolg op mijn vorige posting: hebben jullie enig idee waarom de 1:8 qua deelnemeraantal goed loopt, terwijl alle andere klasses toch minder lijken te worden? Dit terwijl je toch, gezien de slechtere economie, de kosten een rol spelen en die zijn in de 1:8 toch relatief hoog, of vergis ik me?
Mvg,
Marcel.
Mijn "klagen" is ten dele een knuppel in het hoenderhok. Ik heb vanaf het begin met verbazing gekeken naar de regels voor wie waar mag rijden. Ik snap dat eea. komt door de regide opzet van de wedstrijddag.
Echter dankzij die opzet is nu al 2 jaar de Nomac Cup voor diegenen die er werkelijk thuishoren verworden tot een race om de lagere plaatsen.
Roelofs opmerking over punten vergaren voor de "niet toppers" in groningen geeft dit ook weer.
Ik moet toegeven dat mijn opmerking over rijders welke buiten de boot vielen kwam van een niet al te diepgaand onderzoek van de NOMAC licentie aanvraag pagina. Daaruit heb ik, wellicht onterecht, geconcludeerd dat er een aantal rijders voor de Nomac cup hadden ingeschreven maar geen plaats hadden gekregen.
Het is mijn persoonlijke mening dat het onjuist is om rijders welke halve finalist en finalist zijn geweest op EK's en WK's in een opstap klasse te laten deelnemen. Dat doet noch hen, noch de "mindere goden" recht.
Om nog even op dat verhaal van Julius terug te komen....
Als bij de 1:10 ook de 54 man gehaald zal worden zullen er ook dergelijke situaties ontstaan en dus mogelijk dergelijke regels en selecties plaats vinden.
Dat externe toprijders niet zomaar direct in de NK klasse kunnen komen heeft te maken dat niemand die hard voor die positie heeft gestreden zijn plekje af wilt staan en zeker knipperlicht rijders (die jongens die graag ieder jaar weer een andere klasse willen rijden) niet dat gemak krijgen om ook gemakkelijk uit de NK te stappen en 2 jaar erop weer direct op de juiste plek terug te komen. Een trede lager lijkt voor de stemmers een betere keuze om wel die mogelijkheid te bieden (met een maximum van 2 plekken) maar toch een drempel te geven voor diegene die graag wilt hoppen.
Bij de 1:10 zijn de plekken vrij, het is aan jou te bepalen waarin je wilt starten.
Voor jou zal de NOMAC klasse de betere keuze zijn.
Die formulieren zullen na de NOMAC ALV begin 2010 online verschijnen.
Je kan je ook nog voor 2009 inschrijven![]()
Ruben was het toch? Nee ik heb voor mn gevoel dan al een deel van mn kansen verspeeld, en ik heb toegezegd Fedor te helpen bij de NK's. Wil volgend jaar gewoon van A tot Z meerijden en alles beleven maar evenwel bedankt voor de uitnodiging!
Grt Ralph
Kan ik me goed voorstellen, je kan in ieder geval bij Fedor goed meekijken hoe het eraan toe gaat. Wellicht krijgen we dit jaar nog een proeflicentie en kun je nog een wedstrijdje meepakken...