Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

eh..............geduld is een schone zaak mensen
komt vanzelf echt wel op de site, of zelfs op de nieuwe site
 
Vandaag zullen de eersten alweer op het circuit van REAL80 te Groningen gaan trainen voor de NK komende zondag. Voor wie het weer nog niet gevolgd heeft, zondag gaat het regenen !

Ik heb tot op heden 4 afmeldingen van snelle rijders in de NOMAC klasse waarmee de jacht naar punten voor de rest een beetje open ligt.
 
Als ik zo de uitslag bekijk gaan bij de NOMAC Cup ga onze Belgische vrienden straks de Cup winnen en volgend jaar het veel NK rijders het erg moeilijk maken het wordt weer spannend en zeer aantrekkelijk om te komen kijken zo hard het gaat.

Mvrgr Andre

Leuk voor de hobbyistem om vierkant om hun oren gereden te worden door fabrieks ondersteunde rijders.....

Wat een systeem!
 
@juliuskolff

Ik race zelf dan wel niet maar kan je geen ongelijk geven wat het systeem betreft ze hoeven zelfs geen Promo te rijden, en een te groot verschil qua snelheid en kunnen.

Maar nog een vraag voor de geleerden hier waar staat NK dan voor.
Nederlands Kampioenschap of Nationaal Kampioenschap.

Volgens mij is een Belg geen Nederlander.

Mvrgr Andre
 
De enige eis om mee te kunnen/mogen doen is lid zijn bij een NOMAC aangesloten vereniging...... Puntje voor de volgende vergadering?

Ik zie het zelf ook van de positieve kant. Het zal volgend jaar de NK klasse tot een hoger niveau brengen want ook daar staan er momenteel een paar op eenzame hoogte en is er een gat naar de rest.
 
Vandaag zullen de eersten alweer op het circuit van REAL80 te Groningen gaan trainen voor de NK komende zondag. Voor wie het weer nog niet gevolgd heeft, zondag gaat het regenen !

Er waren inderdaad aan aantal mensen aan het rijden vanmiddag. Kwam er toevallig langs.
 
De enige eis om mee te kunnen/mogen doen is lid zijn bij een NOMAC aangesloten vereniging...... Puntje voor de volgende vergadering?

Ik zie het zelf ook van de positieve kant. Het zal volgend jaar de NK klasse tot een hoger niveau brengen want ook daar staan er momenteel een paar op eenzame hoogte en is er een gat naar de rest.

Dat had dan dit jaar al zo moeten zijn. Nu is de NOMAC klasse verworden tot belgische speeltuin. Nog erger is het dat een aantal nederlanders nu buiten de boot vielen voor de NOMAC cup. Lid van nederlandse vereniging of niet.
 
Dat voorheen al tijden 3 tot 4 belgen mee deden heb ik niemand over gehoord, nu zijn het er 2 meer en wordt er een probleem van gemaakt.

Maar om niet te ver in details te komen, er is uiteindelijk 1 promorijder echt buiten de boot gevallen die duidelijk niet uitblonk op interesse en prestaties. De rest is geheel volgens de regels en open selectie verlopen en 2 hebben zich teruggetrokken.

Ik denk dat jij als 1:10 rijder je drukker moet maken over de toekomst van deze klasse onder de NOMAC want dat mag zeker beter.
 
Dat had dan dit jaar al zo moeten zijn. Nu is de NOMAC klasse verworden tot belgische speeltuin. Nog erger is het dat een aantal nederlanders nu buiten de boot vielen voor de NOMAC cup. Lid van nederlandse vereniging of niet.

Ben ik niet van je gewend Julius, zonder een goed onderbouwd verhaal "klagen"....
Want welke NK rijders hadden dan moeten wijken voor onze Belgische fabrieksrijders?....
Er moet toch op de een of andere manier ruimte gemaakt worden....
 
Mijn "klagen" is ten dele een knuppel in het hoenderhok. Ik heb vanaf het begin met verbazing gekeken naar de regels voor wie waar mag rijden. Ik snap dat eea. komt door de regide opzet van de wedstrijddag.

Echter dankzij die opzet is nu al 2 jaar de Nomac Cup voor diegenen die er werkelijk thuishoren verworden tot een race om de lagere plaatsen.

Roelofs opmerking over punten vergaren voor de "niet toppers" in groningen geeft dit ook weer.

Ik moet toegeven dat mijn opmerking over rijders welke buiten de boot vielen kwam van een niet al te diepgaand onderzoek van de NOMAC licentie aanvraag pagina. Daaruit heb ik, wellicht onterecht, geconcludeerd dat er een aantal rijders voor de Nomac cup hadden ingeschreven maar geen plaats hadden gekregen.

Het is mijn persoonlijke mening dat het onjuist is om rijders welke halve finalist en finalist zijn geweest op EK's en WK's in een opstap klasse te laten deelnemen. Dat doet noch hen, noch de "mindere goden" recht.
 
1 van die rijders was bv Sybrand de Boer, tja en als je dan in de promo moet rijden en andere voorgetrokken worden zakt de interesse vanzelf... Vooral als de hartst schreeuwende "toppertjes" nu gewoon niet komen opdagen!

Zeker als je ziet dat hij gewoon sneller is dan de Nomac lagere rijders.
 
Laatst bewerkt:
Heren, volgens mij zit de brandstof on-road in redelijk zwaar weer, dat merken we ook bij de KWC Holland (ik zit in het organisatieteam). Als de regels steeds rigide gehanteerd blijven worden, en we steeds dit soort discussies krijgen, is de sport ten dode opgeschreven. Ik denk dat iedereen moet beseffen dat alle rijders, van semi-prof tot beginner, er belang bij hebben dat er voldoende deelname, en dus voldoende instroom is.

Bij de KWC proberen we al een tijdje om nieuwe rijders binnen te halen, hoe moeilijk dat ook is. Dit leidt er zelfs toe dat we soms meer tijd steken in het begeleiden van nieuwe mensen dan in onze eigen prestaties....dat heet investeren in je eigen toekomst, daar zou iedereen eens goed over moeten nadenken.

Ons motto is: we willen allemaal op een leuk competitief niveau rijden, waarbij het ook gezellig blijft. En dan is het erg belangrijk dat iedereen zich inzet om nieuwe instroom te krijgen. En dus moet je dan niet al te moeilijk gaan doen over allerlei formele regeltjes.....

En denk nu niet dat de KWC-rijders alleen beginnende hobbyrijders zijn, er rijden ook mensen mee die in het NK niet zouden missstaan...

Dus mensen: blijf niet hangen in oeverloze discussies over licenties, regels etc., maar zet je in om nieuwe rijders naar de sport te trekken, of dat nu 1:8 Nomac of KWC is!

Groet,
Marcel.
 
1 van die rijders was bv Sybrand de Boer, tja en als je dan in de promo moet rijden en andere voorgetrokken worden zakt de interesse vanzelf... Vooral als de hartst schreeuwende "toppertjes" nu gewoon niet komen opdagen!

Sybrand had maar 1 race gereden en is daar 9e geworden, hij kwam met zijn lage notering in de Promo sowieso niet in aanmerking voor een directe promotie en moesten er keuzes gemaakt worden, de keuze is naar een ander gegaan.
 
Dus mensen: blijf niet hangen in oeverloze discussies over licenties, regels etc., maar zet je in om nieuwe rijders naar de sport te trekken, of dat nu 1:8 Nomac of KWC is!

Groet,
Marcel.

Ehm Marcel, 1:8 zit nou niet bepaald in zwaar weer, het is juist het tegenovergestelde :mrgreen:
Er zijn zoveel aanvragen binnen deze klasse dat er mensen afgewezen moeten worden, nah afgewezen binnen een hogete klasse dan...
Op dit moment kent de klasse incl promo +/- 75 a 80 rijders.
 
NK Real80

Alllen, was weer een perfect weekend... leuk om te zien dat er toch nog zoveel mensen gewoon in de regen reden.

Mantje... next time! :mrgreen:
 
neem aan de je de NK Groningen bedoelt??

nee die werkt niet, en gaat ook niet werken.
ben al blij dat we de wedstrijd redelijk normaal hebben kunnen laten rijden

sorry, zal een volgende keer wel weer gebeuren
 
Back
Top