Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Hoe krijg een shorty lipo's in een tamiya f104w,
94c07ea0999ee6d8021aad342622c119.jpg
 
Inmiddels het korte boven dek gemonteerd...alles past perfect erin...m.u.v. de fan van de regelaar. Ik heb deze van regelaar afgehaald (speed passion esc) . Kan de regelaar ook een 21,5t motor zonder ventilator aan of is het het verstandig om de ventilator weer te monteren?
 
Heeft er ook iemand ervaring met de VBC LIGHTNING F formule 1 wagen en hoe het met de onderdelen zit?
Ik rij nu met een min of meer standaard f104 en was zachtjes op zoek naar iets anders.

Gr Sander
 
goeie auto. Onderdelen zijn in Nederland volgens mij The Border verkrijgbaar, of in Duitsland bij Tonisport.

Klopt, de kit zelf is op voorraad, onderdelen zijn op bestelling te krijgen, VBC is niet 1 van de grote merken waardoor niet alles direct op voorraad is, maar een mooie wagen is het zeker.

Op RedRC is een leuk stuk te vinden over de ontwikkeling van de F1 van XRAY: De X1.
 
XRAY/HUDY was niet zo blij met de prijs die we bij de Xray X1 hadden gezet, hij blijkt wat duurder uit te vallen dan de X12 & X10, maar de definitieve prijs is dus nog niet bepaald. Ze zijn in ieder geval wakker geworden dus hopelijk is er snel een prijs bekend.

XRAY%20X1%20Formula%201%20Kit%20-%20Preorder%20-%20Release%20before%20end%20of%202014-02.jpeg



De nieuwe Yokomo F1 is overigens ook verkrijgbaar.
 
Vraagje, ik ben de vbc LightningF aan het bouwen welke de mogelijkheid heeft tot het instellen van de hoogte van de achteras.

Behalve de rijhoogte, wat is hier het nut van? Ander rijgedrag? Kan de hoogte niet met de 'veer' ingesteld worden?

Thx
 
Het Xray chassis is wel een erg mooi chassis zeg! Ik ben inmiddels aan het twijfelen geslagen om hem te kopen en mijn F104 weg te doen.
 
Vraagje, ik ben de vbc LightningF aan het bouwen welke de mogelijkheid heeft tot het instellen van de hoogte van de achteras.

Behalve de rijhoogte, wat is hier het nut van? Ander rijgedrag? Kan de hoogte niet met de 'veer' ingesteld worden?

Thx

De rijhoogte pas je normaal aan naar de diameter van de band. Een rubberen band heeft een vaste diameter en vereist 1 hoogte instelling, bij foam kan je met de diameter van de band spelen waarmee je ook de rijhoogte bepaalt.
En nee, bij een F1 kan je slecht met de veer de rijhoogte instellen, bij grote banden hangt de rear pod en dus ook de motor hoog toc CG en dat wil je niet.
 
Correctie Roelof...
Je kan met de huidige F1 chassis de rijhoogte wel degelijk achter in stellen.
Dit gebeurt op de zelfde manier als de 1:12 en pro10 auto's dmv aslager blokken of zoals CRC heeft met een volledig traploos instelbare achteras lagerbok.

Mvg Roy
 
Er zullen er maar weinig sneller zijn in het bouwen van een F1 dan onze eigen Jitse: vanmiddag kwam de vrachtwagen met X1's aan in Nederland en aan het einde van de middag was hij al aan het rijden: de XRAY X1.

10382026_812509662138970_7809652454107875008_o.jpg


10530559_812509668805636_1191524906798476391_o.jpg


10697291_812509655472304_6055493688397238083_o.jpg


De 2 spoilers die worden meegeleverd kunnen gewoon verwisseld worden met normale Tamiya spoilers, mocht je niet de high of low downforce lexaan spoiler willen gebruiken.
De meegeleverde body is erg mooi en ook de optie om zowel met cross-chassis alignment als met inline alignment te rijden is handig want iedereen heeft een andere voorkeur.

MD29vWl.jpg
 
Correctie Roelof...
Je kan met de huidige F1 chassis de rijhoogte wel degelijk achter in stellen.
Dit gebeurt op de zelfde manier als de 1:12 en pro10 auto's dmv aslager blokken of zoals CRC heeft met een volledig traploos instelbare achteras lagerbok.

Mvg Roy

Klopt, maar lees de vraag nog eens. De vraagsteller snapt dat het met de insertjes kan maar vroeg zich af waarom niet met de veer en wat is het nut van de rijhoogte instellen.
 
Back
Top