Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Klopt maar nogmaals, iedere rubberen band zal ongeveer hetzelfde doen waarmee het een constante factor is. Foam is onerhevig aan slijtage, iedereen heeft een andere voorkeur voor de diameter en is het in het algemeen gezien geen constante factor.

Ik neem zelf de rollout (nog) niet zo nauw want met mijn huidige kwaliteiten heb ik er toch geen voordeel mee. Pas als je strakke lijnen kunt rijden zul je daar winst op boeken en tot die tijd zorg ik dat ik ongeveer op de rollout van de baan zit.

Ik heb gisteren bij The Border gereden en daar heb ik met GQ foam, 21.5T motor, 73T spur en 24T pinion gereden. Dit werkte voor mij prima.

Heeft iemand ervaring met een speed passion reventon s esc in combinatie met een speed passion 21.5t motor. Die combo set ...

Watdan?? Problemen?
Het is op zich geen verkeerde set.
Wel makkelijk als je de programmeer box er bij hebt.

Mvg Roy

Nee, geen problemen. Ben op zoek naar een goed brushless setje voor mijn f1. We mogen sinds kort ook brushless 21.5t rijden bij de amcc en ik ben me aan het oriënteren.

De Speed Passion 21.5T schijnen echt geweldige motoren te zijn. Ik hoor ook veel positieve verhalen in combinatie met de Hobbywing Justock ESC. Ik heb deze zelf ook maar dan in combinatie met een Turnigy 21.5T sensored motor, ook een fijne combi.

Ik heb mijn Hobbywing ESC gewoon in blinky mode staan.

Ik gebruik een speedpassion 21.5T motor met een cirtix club stock regelaar.
De regelaar is zeer beperkt instelbaar (enkel dragbrake, de rest heeft geen belang) en er is ook een verschil tussen een eerste editie en een 2é editie.
Het verschil zit hem in de drag brake, bij de 2é versie is deze veel beter.
Het voordeel van deze regelaar vindt ik dan wel dat het een zeer kleine regelaar is.
Tot op heden ben ik met deze combinatie even snel of iets sneller als andere piloten waarbij de regelaar toch nog meer ingesteld kan worden.

Thnx voor de info.
Wat voor roll-out / ratio rijden jullie met deze motor (compact circuit zoals amcc / the border / mrm).

Ik heb laatst bij The Border met een 73/25 combi gereden op nieuwe foam banden. Ik weet niet of dat een correcte verhouding was maar het ging best lekker.

Nu ben ik ook nog niet heel ervaren hoor dus wat je zegt kan best kloppen. Ik denk dat Michel of Thaan het beste antwoord kunnen geven waar ze mee rijden daar.

Lijkt mij ook een keer leuk om te komen rijden. Ik zag dat er op 7 december weer gereden wordt? Is de baan dan voor iedereen beschikbaar?

Back