algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Spaanse crash vanuit andere hoek gezien :

Pilots name was Ladislau Tejedor Romero.
Rest in peace.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja het was zeker geen flame out. In de andere video zie je dat de piloot optrekt maar het toestel blijft zakken. In de tweede video zie je hoe het toestel naar alle waarschijnlijkheid iets raakt, flipt en crasht. Geen overlevende.

toch zullen ze alles nakijken... want buitenlanding hier in NL betekend iirc ook onderzoek aan je frame en onderstel.

mbt tot Mallorca... pijnlijk dat alleen de piloot het overleeft... ben benieuwd wat de oorzaak was.

Ligt aan de oorzaak en mogelijkheden.

Asl er een duidelijke oorzaak is waarom de motor er mee stopte en dit kan ter plaatse verholpen worden, en er is genoeg ruimte om de kist vanuit het veld los te trekken dan kunnen ze hem er gewoon weer uitvliegen.

Zo niet dan is er maar 1 mogelijkheid, en dat is demonteren.

Tuurlijk, op een trailer rijden of tillen is mogelijk, maar vergeet niet even die spanwijdte, dat redt je niet op de Nederlandse wegen :nooo:
Als het vlak bij het veld gebeurt kun je geluk hebben dat dat kan, maar dan heb je veel geluk.

Zo niet dan is er maar 1 mogelijkheid en dat is sleutelen in het veld en vleugels eraf.

Zelf al diverse 'buitenlandingen' 'meegemaakt', gelukkig tot nog toe maar 2x een kist hoeven demonteren.

@ vliegman, bedoeling is dat ze daarna wel weer luchtwaardig worden ;-)

@Berto, weet niet of het zo is, maar als dat ding is neergekomen waar ik denk dat het is, dan is het letterlijk de weg oversteken... kan dus mazzel hebben :)

Doet me denken aan een dag op Venlo jaren geleden. Gast ging een driehoek vliegen. Zou om een uur of zes/zeven terug zijn. Om kwart over acht telefoon in de hangar... Ja, ik sta ergens in een veld, maar ze spreken hier Duits.....

.

Back