algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

De registratie is zo te zien bekend, dan is ook het vluchtplan bekend en waarschijnlijk ook wie erin zaten.
Wat vreemd is is dat niemand het gezien heeft, het is toch een vrij drukke vaarroute volgens mij.
Maar het vinden van de mensen en delen zal wel een tijd duren, er staat daar een flinke stroming dus het zal wachten zijn tot er wat aanspoelt.
Vreselijk voor eventuele nabestaanden die het niet af kunnen sluiten.

GJ
 
Yep, op 14 april is daar een matroos vermist toen zijn schip omsloeg, die is 12 mei pas weer gevonden.

En ja, heel vreemd dat niemand iets gezien of gehoord heeft.
 
Klopt, dacht dat die kist geen ELT aan boord had en ze dus op de verkeerde plaats aan het zoeken waren, op zee ipv land.

Zie op de foto van deze kist ook geen ELT antenne zitten, maar die kan onder de kap ook nog aanwezig zijn, maar onderwater doet die ook niet veel....
 
Tsja, je weet niet wat de oorzaak is.

Mogelijk een blokkerend roer dan wil je graag de chute trekken.
Misschien al te laag om een open veld te bereiken ook dan trek je liever je chute boven bebouwing.

Volgende keer wel iets rustiger uitstappen, overleef je zo`n 'landing' breek je nog bijna wat met uitstappen....
 
Eigenlijk zou je zo'n systeem verplicht moeten hebben vind ik.
Dat zou toch best wat levens redden.
Deze persoon zou niet meer zonder gaan denk ik.
 
Dat zal niet zo snel gebeuren, veel kisten zijn er niet geschikt voor.
En zo heel veel levens zal het waarschijnlijk niet extra redden.

Daarnaast vallen er nog steeds veel meer doden per jaar in het verkeer dan in de luchtvaart,
Wereldwijd in het verkeer meer dan 1 miljoen, in de luchtvaart maar 440 afgelopen jaar (alleen grote luchtvaart) maar stel 1000 kleine luchtvaart dan nog is dat maar een zeer klein percentage tov het verkeer.
 
Ik snap het maar iedere dode os er 1 teveel.
Ja ook in het verkeer.
Ik snap het dat het niet altijd kan.
Maar ik bedoelde meer in nieuwe kisten.
 
Die kist van de opleiding van Transavia was naar vermeend ook uitgerust met zo'n ballistische parachute (op de website van de school niet duidelijk of exact dit toestel deze ook had. Het betreffende toestel kan er wel mee uitgerust worden, bij aanschaf optioneel).
Je moet sowieso voldoende hoogte hebben om deze te kunnen activeren, net als bij een persoonlijke parachute.
Daarnaast moet de kist structureel wel in staat zijn de krachten van het aangrijppunt te kunnen weerstaan.

Feit is wel dat de piloot het na kan vertellen, alleen moet zoiets niet op een dak of drukke weg terecht komen. De parachute is onbestuurbaar.


Jammer dat je zelden hoort wat er nu, na onderzoek van de luchtvaartautoriteiten, precies mis is gegaan.

Ik vlieg zelf ook, dus de interesse is groot!
 
Jammer dat je zelden hoort wat er nu, na onderzoek van de luchtvaartautoriteiten, precies mis is gegaan.
Naar deze crash zal zeker een onderzoek gestart worden en gepubliceerd, het is geen MLA en er zijn doden bij te betreuren dus het onderzoek zal veel uitgebreider zijn dan wanneer het een MLA of geen overledenen betreft.

Of er echter iets uit het onderzoek komt is afwachten, maar er zal uiteindelijk zeker een rapport van uitgebracht worden welke hier of daar vast te lezen is.
 
Back
Top