algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Tsja, er zijn altijd wel weer geïnteresseerden om het weer luchtwaardig te maken.

Ja, die Piper, echt jammer. Maar ik denk dat de gehele constructie aangedaan is. Motor zal nog bruikbaar zijn, alhoewel ik die verdenk van dit ongeval .
Wellicht weet Berto iets over de oorzaak.

Qua oorzaak niet meer dan er in het nieuws staat.
En of de motor nog bruikbaar is hangt af van de toestand tijdens impact, stond die stil of draaide die, maar sowieso zal deze eerst geïnspecteerd moeten worden.

Net ook gezien. Zonde van de historische Avenger.
Zeewater. Alles kan over.
Gaat achter iedere klinknagel zitten en in iedere draad... strakke landing. Zeer knap!

• Like
Reactions: Cnn
Nou blijkt dat die avenger piloot een behoorlijke crash history te hebben. Tijdens deze vlucht had de kist een rook spoor. Wordt nog gevraagd of hij een rook generator heeft.... Vliegt gewoon door, krijgt nog toestemming om nog eens extra laag over het demo veld te komen en ja dan is de motorolie op... En Dan zet hij de kist dus neer tussen de zwemmers omdat hij bang is voor een natpak. Kortom wat eerst super professioneel lijkt, blijkt dus prutser van de bovenste plank te zijn. zonde van de kist en laat aub het brevet innemen van die man.

Dat is precies wat ik vroeger als parachutist spannend vond... die eerste paarhonderd meter klimmen met een zwaar beladen kist tot we hoog genoeg waren om er eventueel snel uit te springen...

Sowieso snap ik niet waarom iemand het in zijn hoofd haalt om uit een perfect werkend vliegtuig te springen. :confused:
En als er toch wat misgaat, zit je meestal te laag om nog te springen......:eek:

Vrije val is de meest elementaire vorm van luchtvaart. Dat heeft me altijd geboeid. Lastig is de voor jouzelf ideale middenweg te vinden tussen eenvoud en vliegprestatie.

Lijkt me extra vervelend als parachutist, volgens mij zitten die jongens een stuk minder crash proof in het vliegtuig als een normale passagier in een stoel met gordel.

Maar je hebt daarentegen als parachutist natuurlijk het voordeel dat als het probleem zich voordoet op voldoende hoogte, je er snel uit kan. Is ook wel eens voorgekomen, maar deze keer stopte de motor al kort na de start...

Back