Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Goed maar daarmee blijft alles daartussen nog over + ik zie dat je voor de diffs blijkbaar ook nog verschillende diktes gebruikt, ik zag 7-10-4 staan voor een Kyosho mp9e, is dat ook goed voor mijn buggy of moet ik andere neme?

Bijvoorbeeld

Mugen Silicone Differential Oil (7,000wt) (50ml) [MUGB0323] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies

Mugen Silicone Differential Oil (10,000wt) (50ml) [MUGB0317] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies

Mugen Silicone Differential Oil (4,000wt) (50ml) [MUGB0335] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies

Die voor de diffs maar waar zou deze dan bijvoorbeeld voor dienen? Hudy Super Diff Grease [HUD106212] | Glue, Oil & Cleaners - A Main Hobbies

Tjaa, iemand moet de beginner hier zijn he :p

Gr,

Roy

Het ligt er vooral aan op welke ondergrond je zou gaan rijden. Meestal is een setup in de richting van 7000-10000-5000 redelijk basic voor een buggy.

Dit is iets dichter om te bestellen :)

Differential Oils - Supplies

Het vet dat je aantoont is voor auto's met een balldiff, kan je dus niet veel mee doen :)

Bedankt jongens, zo'n auto is toch net iets anders dan bijvoorbeeld een vlieger of een boot. Vergt precies ook wel wat meer onderhoud, schroeven jullie vaak jullie hele auto uit elkaar of is dat iets wat je zo maar 1 x / jaar doet?

Gr,

Roy

Ik rij in principe alleen maar wedstrijden, en dan nog grotendeels nitro. Dus na elke wedstrijd gaat de wagen redelijk uit mekaar om zuiver te maken en eventueel dingen te vervangen. Halverwege het seizoen gaat hem helemaal uit elkaar :)

Jullie zijn dan ook wel westrijdrijders, ik heb geen idee hoeveel jullie door de weeks ook nog rijden? Ik denk dat ik misschien een uurtje of 3 op een week rijd :p

Dat is makkelijk te antwoorden. Op een trainingsdag of 3 na komen de nitro's enkel buiten op wedstrijddagen.

Als we al eens door de week rijden (enkele keren per jaar) dan is het 1/10 elektro. Daarmee komen we tevens de winter door (indoor).

Had ik geen idee van :p maar een trainingsdag is dan een heel aantal uren rijde neem ik aan? Kan je eigenlijk in de winter nooit met de 1/8 buiten komen? Zolang er niet teveel plassen buiten liggen of het niet regent/sneeuwt/... is er toch geen probleem of wel?

EDIT: Jongens ik had graag een extra motor willen bestellen voor als deze het plots niet meer zo leuk zou vinden. Ik heb er het 1 en het andere gelezen en hij sommige mensen zijn er tevreden over, andere zegge dat hij niet in een 1/8 buggy thuishoort. Ik ben er blij mee en voorlopig blijft hij erin zitten maar mocht hij er plots mee stoppen wil ik toch liever een reserve hebben liggen ipv dan 2 weken te moeten wachten op mijn nieuwe :p Wat valt er aan te raden? Bedankt!

Misschien dit er nog best even bij zeggen, de regelaar is een Xerun 150A esc.

Laatst bewerkt:
Ik zelf ben tevreden met een castle 2200KV, de xerun 2200 kv is ook een mooie optie.

Pluspunten castle:
-grotere lagers t.o.v. de xerun
-flexibele drade t.o.v. rechtstreeks van de windingen
Pluspunten xerun:
-sensored, dus loopt soepeler (op hogere snelheid is het redelijk verwaarloosbaar)
-goedkoper t.o.v. een castle, ongeveer een 10 tot 20 euro.

Zelf rijdt ik al lange tijd op een castle en doet het nog steeds perfect, heb zelfs nog een extra castle liggen maar nog nooit hoeven gebruiken. Voor de rest hebben ze beide genoeg power, dus beide motoren zullen het perfect doen!!

Of hij nu sersored is of niet maakt me niet zoveel uit hoor, het is niet voor westrijden dusja :) Welke motor is het meest geschikt voor hoge rpms? Ik dacht de auto regelmatig eens op 6s te leggen, welke motor is daarvoor het meest geschikt? Castle, skyrc, leopard, xerun?? Het wordt waarschijnlijk iets van een 2000kv.

EDIT: ik vond dit filmpje op youtube: [media=youtube]0lv7KvSDodY[/media]
2650kv op 6s met 20T pinion & 42T spur, is dat niet van het goede te veel of zie ik dat verkeerd?

Laatst bewerkt door een moderator:
Xerun en castle kan het inprincipe allebei goed aan. Toch denk ik (als sensored niet uit maakt) dat de castle wat steviger is, minder onderdelen, kan dus minder kapot gaan. En de lagers zijn groter, dus even wat sterker op hogere toeren. Maar nogmaals allebei zullen het wel goed doen ;).

Ok thanks, waar bestellen jullie die? Ebay of hebben jullie er een adresje voor?

EDIT: 2200kv castle creations mamba monster motor is op weg :p koste 115 euro, vond ik een redelijke prijs, misschien dat de douane daar wel nog 20 euro bijdoet maar dat zal dan zo zijn he.. zou hier moeten zijn tegen 4 september. We zullen zien hoe snel USPS kan leveren. Ik vraag mij af of ik veel verschil zou merken met mijn huidige motor.

Laatst bewerkt:
Ben even aan het zoeken geweest maar onder 150 euro was hij niet te vinden en dan kwamen er vaak nog eens serieus wat verzendkosten bij. Ik heb een auto die rijdt he dus dat weekje wachten zit ik niet veel mee in, zeker als het me 40 euro bespaard :p

De beste motoren met de hoogste efficiency.

Lehner uit Duitsland

En

Neu motors uit de VS

Persoonlijk vind ik de Lehenrs te duur en minder geschikt voor auto's omdat he 2 pole motors zijn (beter voor boten) dus op nr 2 staat Neu.

dan is er nog Tekin die ook hele goeie motoren maakt al is het massa productie. Een stuk beter dan Castle iig. En dan zijn er nog merken zoals Hacker en Plettenberg maar dat zie je meer in vliegtuigen een boten.

Doe mij maar een castle die niet smelt. Al kleine 2 jaar in gebruik en nog geen centje pijn :) zelfs nog een nieuwe in me gereedschapskist liggen. Verder vind ik het opengewerkte motor huis ook 3x niks wat je tegen komt bij de neu's.

Verder kan je ook kijken bij HK's turnigy motoren. Zijn blijkbaar ook goede motoren, de persoon die ermee rijdt in Purmerend heeft een van de snelste (als het niet de snelste is) tijd van de e-buggy's en rijdt daar ook al weer een 2 jaar mee

Ik heb van alle motors al gehoord maar een Lehner vind ik belachelijk duur en zou ik daarom nooit niet kopen. Over neu heb ik (ook) al veel gelezen, zowel op Amerikaanse fora als hier, niet iedereen is blij met de service. Ook heb ik meerdere malen gelezen dat het verschil tussen bijvoorbeeld een neu en een leopard echt klein geworden is (geen idee of dat klopt?). Heb ook nog nooit een tekin gehad maar daar moetje dan wel nog alles nog aan solderen, niet dat ik vies ben van solderen maar mijn soldeerbout heeft het begeven en ik doe het momenteel met een oud machientje van 100W, ook soort soldeerbout, het doet zijn werk maar de castle was gewoon het makkelijkste, ik hoop op mooie resultaten met de motor.

Tuurlijk voor rondjes rijden op een circuit is een Castle meer dan prima, al is ie niet al te soepel. Maar de vraag was:

?.......Welke motor is het meest geschikt voor hoge rpms? Ik dacht de auto regelmatig eens op 6s te leggen,

En dan gaat het kaf van het koren gescheiden worden. Hoge RPM en hoge stroom gaat warm worden en dan gaan windingen loslaten. Dus dan wordt die paar % extra efficiency ineens heel belangrijk. Die bepaalt dan het berschil tussen wel of niet heetlopen. Even buiten beschouwing gelaten dat een soepele motor op een circuit natuurlijk ook een verschil kan maken.

Back