Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Of je legt m in de kast, dan wordt ie ook niet heet.....

Overigens zegt hoe snel iemand het circuit rond is niet direct iets over hoe goed een motor is... Wat ik van die Turnigy dingen lees is dat ze niet bijster efficient zijn, wat verder geen probleem is als ze maar genoeg koeling krijgen. Waar je ook veel kan winnen is om er betere lagers in te stoppen. Hoe minder weerstand hoe efficienter. Neu motoren hebben niet de meest robuuste lagers dus ik vervang ze altijd meteen voor betere. Als je dat bij een Castle oid zou doen ga je er ook op vooruit.
 
Kan je doen ja :), maar ff serieus hoeveel motoren van castle heb jij al gezien die op 6S uitfikken? Tuurlijk zullen er gevallen zijn dat dit gebeurd is. En tuurlijk heeft neu dit minder. Maar vergeet niet dat er een stuk meer mensen rijden met de castle oid.
 
Hij is wel gekocht voor toch 100kmu + te halen :p er komt ook wel een fan op hoor om heb koel te houden, ben benieuwd hoe hoog ik hem kan gearen zonder dat hij echt warm wordt. Motor moet niet super soepel lopen, auto is toch niet bedoeld voor circuit maar voor speedruns en wat offroad.

Nog iets, ik gebruik momenteel afgesleten GRP bandjes voor onroad. Ze hebben goed veel grip maar ze bollen wel stevig als je serieus gaf geeft. Ik had dus gedacht om nieuwe bandjes aan te schaffen om op 6s te rijden. Op youtube rijden er veel met de XO-1 banden maar 60-70 euro voor een setje banden vind ik veel geld. Heeft er iemand ervaringen met de bandjes van conrad?
Reely 1:8 complete wielen met Schijf-velg Zwart en On-Road pijl-profiel-profiel (MV0931SBA) voor buggys in de Conrad online shop | 234307
Team C 1:8 complete wielen met 12-spaaks-velg Wit en Slick-profiel (TC0809) voor buggys in de Conrad online shop | 517160
 
Dat was/ is mijn tekin met die magneet.
Maar ze lopen echt enorm soepel. Maar als ik een nieuwe zou moeten kopen zou ik wss geen tekin meer kopen of de gen2 moet opeens vele malen beter zijn.
 
Ik geloof dat ze bij Tekin wel wat geleerd hebben en ze luisteren erg goed naar de gebruiker. Service is ook heel erg goed. Ik zou die motor zeker terug sturen. Castle is al een heel stuk minder. Je mag dan voor de helft een neiwue kopen en samen me je verzendkosten schiet je daar geen reet mee op. Castle motoren zijn idd wel wat robuuster dan een Tekin maar Castle is verre van soepel. Het zijn rag motoren voor mensen die een binaire triggerfinger hebben. De Castle Fan is een goeie en nodige toevoeging voor die motoren.

Bandjes kan je kijken naar de ietwat prijzige HPI onroad belted slicks. Slijtage en grip zijn daarvan erg goed. Ik heb zelf ook een hoop Ipanema belted slicks. Die zijn een stuk betaalbaarder maar niet te krijgen in Europa. Die hebben geweldige grip maar slijten snel Dit is ook afhankelijk van welke shore (hardheid) je koopt. Reely zou ik niet veel van verwachten. Ik denk niet of ze belted zijn... dus dan ga je toch bolling krijgen.
Ik heb reely montertruck banden en die hebben weinig natuurlijke grip (qua compound) en slijten desondanks toch snel. Dus ik denk dat hun (kunst)rubber keuze niet geweldig is.
 
Toch zet ik met mn binaire vinger en rag motor toch één van de snellere tijden op mn lokale circuit neer, maarja dat zal wel aan mij liggen lol... Verder verschilt het ook welke esc je met welke motor combineert. De castle esc met 2200kv motor is idd niet erg soepel, als je dit vergelijkt met de xerun + castle motor is het echt een wereld van verschil
 
Tekin heeft toch de snellere tijd;)
Maar veelal ligt het aan de banden, snelle servo en de rijder zelf om snelle rondes te rijden
 
Nee dat ligt aan de rijder. De goedkopere (20 euro kostende) HK motor heeft zelfs nog een snellere tijd daarzo... Maar het ging eigenlijk niet om de snelheid, maar meer om wat een goede back up motor is(die blijkbaar ook wen beetje betaalbaar moet zijn :)) en dan blijf ik nog steeds bij de castle of xerun motor.
 
Ik denk dat je met elke deftige motor een goede tijd kunt neerzetten in Purmerend.
Het is een combinatie van alles, afstelling/auto/etc... maar vooral de rijder.

Echter ik heb ook castle en hobbywing gereden, en de hobbywing is vele malen soepeler dan de castle. Dat feit is er gewoon. Ga je dan naar een Tekin dat is nog een heel ander verhaal qua rijden.

Ik heb in mijn 1/10 een hacker motor zitten, en dat is een ongelofelijk soepele en efficiente motor waardoor hij nog eens erg koel loopt! Is voor mij een van de beste motoren waar ik mee gereden heb.
 
Ik heb in mijn 1/10 een hacker motor zitten, en dat is een ongelofelijk soepele en efficiente motor waardoor hij nog eens erg koel loopt! Is voor mij een van de beste motoren waar ik mee gereden heb.

Krijg altijd een beetje schrik van die hacker motor. Die gaat gewoon heel snel en heel soepel. Verschil op het recht stuk is goed merkbaar tov andere motoren :). Mijne wordt iets warmer (maar nog steeds koel) maar dat is niet abnormaal met mijn rijstijl lol.
 
2 weken geleden had ik een setje banden bij HK besteld, was 6 euro dus waarom ook niet. Vandaag toegekomen, gemonteerd, 10 seconden mee gereden en het was al gedaan, 3 banden al van de velg af :p Tjaa ik had niet veel verwacht maar dit was wel echt ondermaats :p Geen probleem, bandjes weer op de velg lijmen en dan maar weer eens proberen want het rubber is in mijn ogen van niet zo'n slechte kwaliteit maar ik heb zoiets nog nooit niet gedaan. Heb in dit topic gelezen dat AKA lijm wel aan te raden valt? Zal ik dat eens gaan bestellen maar hoe lijm je zo'n band dan op de velg?

1. Doe je lijm op de band of op de velg?
2. Hoeveel lijm doe ik op de band/velg?
3. Wat doe ik met de foamies/inserts? Meeverlijmen neem ik aan maar moet ik die dan eerst in de band lijmen of niet?

Bedankt jongens!

Gr,

Roy
 
Gewoon industrieel super/seconde lijm van de bouwmarkt kopen (bison/patex). De band eerst goed om de velgen plaatsen, tuutje van het lijm flesje tussen de band en velg en dan een klein beetje lijm helemaal rondom doen. Dit eventjes een half uurtje laten drogen en dan de andere kant van de band velg doen. Als er evt. te veel lijm tussen de band en velg komt wordt het eruit gedrukt. Dit snel met een doekje weghalen. Verder even voordat je gaat lijmen de velg en de band ontvetten met remmenreiniger/wasbenzine etc.


Edit: de inserts (foamies) niet verlijmen. Deze gewoon in de band plaatsen en dan de band + insert over de velg plaatsen.
 
Ik wou ofwel locktite 403 of een goede bandenlijm gebruiken.

De insert en band rond de velg plaatsen en enkele druppeltjes ertussen laten lopen.
20 a 30 seconden laten liggen en controleren als hij vast zit.
Langer is niet nodig, anders zit er teveel tussen :)
 
Ik zou wel bandenlijm nemen. De ene CA is n.l de andere niet. Bison/Pattex van de bouwmarkt is voor banden echt minder. Beste universele lijm is idd Loctite 401 maar je hebt idd ook Loctite speciaal voor plastic en rubber en die is nog beter. Overigens heb ik de beste ervaring met de bandenlijm van Proline zelf. De HK lijm is denk ik ook wel goed, daar heb ik CA van voor foam (vliegtuigen) en die is ook erg goed.
Ik raad je aan niet in een keer de hele band te willen lijmen. Het droog zo snel dat je geen tijd heb tom de hele band er goed op te leggen.

1. band er om en goed positioneren.
2. trek het rubber iets terug (ja hahaha) en laat een druppeltje tussen de band en velgrand lopen tot een kwart van de velg.
3. terugvouwen en minuutje op zn plaats houden.
4. volgende gedeelte.

alle lijm die teveel is laat een rommelig residu achter dat wil uitslaat, probeer dat te vookomen. Ik raad je aan met de achterkant wiel te beginnen om te oefenen.

hier kan je de Loctites vinden:
http://www.henkel.nl/4016_BED_HTML.htm
 
Ok thanks jongens, ik heb AKA bandenlijm besteld voor in de toekomst, voor deze bandjes ga ik het eens proberen met CA van HK, we zullen zien wat het geeft.
Moet ik enkel de twee randen van de velg verlijmen of ook het midden van de band? Ik vermoed alleen de 2 zijkanten maar beter eerst eens vragen dan straks te moeten prutsen :p
 
Banden die ik lijm met bison seconde lijm hebben nog nooit los gelaten... CA van HK heb ik echter wel slechte ervaring mee voor banden te lijmen...
 
Back
Top