Tadango
Forum veteraan
Ik heb vandaag een Juniaer T-27 Tucano overgenomen. Deze is bijna volledig gebouwd en was voorbereid voor een Xicoy X45-TP. Ik ga deze afbouwen en de 2e motor van de OV-10 Bronco ga ik gebruiken.
Het is vooral een kwestie van bekabeling in orde maken, electronica en motor inbouwen en de tank edg. Dan resten nog wat kleine dingen zoals wieldeuren ect. Het belangrijkste is goede koeling inbouwen aangezien het een kleine motorkap is met weinig openingen.
De luchthapper voor onder de spinner zal naar boven geleid worden naar de vertraging zodat de lucht niet onderlangs gaat zonder de vertraging te koelen. Onder kan het via de kieren bij de wieldeuren weg maar dat is niet voldoende. Achter het motorschot zitten 2 uitgangen en deze heb ik verlengd naar voren zodat de lucht voor het motorschot daardoor weg kan. Het is niet veel maar beter dan niets. Veel lucht moet ook langs de uitlaten naar buiten. Achter het motorschot zitten al grote openingen waar de motor lucht door krijgt. Het wordt nog een uitdaging om de motor verse lucht te laten aanzuigen terwijl de warme lucht langs de motor naar achteren door de romp gaat. Een duct is niet echt mogelijk omdat er nog een tank en electronic komt tussen de motor en openingen.

Het is vooral een kwestie van bekabeling in orde maken, electronica en motor inbouwen en de tank edg. Dan resten nog wat kleine dingen zoals wieldeuren ect. Het belangrijkste is goede koeling inbouwen aangezien het een kleine motorkap is met weinig openingen.
De luchthapper voor onder de spinner zal naar boven geleid worden naar de vertraging zodat de lucht niet onderlangs gaat zonder de vertraging te koelen. Onder kan het via de kieren bij de wieldeuren weg maar dat is niet voldoende. Achter het motorschot zitten 2 uitgangen en deze heb ik verlengd naar voren zodat de lucht voor het motorschot daardoor weg kan. Het is niet veel maar beter dan niets. Veel lucht moet ook langs de uitlaten naar buiten. Achter het motorschot zitten al grote openingen waar de motor lucht door krijgt. Het wordt nog een uitdaging om de motor verse lucht te laten aanzuigen terwijl de warme lucht langs de motor naar achteren door de romp gaat. Een duct is niet echt mogelijk omdat er nog een tank en electronic komt tussen de motor en openingen.


