(Af)Bouwverslag Batavia van Kolderstok

Ik ga jou nu ook de vraag stellen....... En wat wordt je volgende??
Tja Hans zoals ik al eerder schreef is dit reeds meerdere keren benoemd :p:p

Maar vooruit ik ben de kwaadste niet dus mijn volgende project is:
De H.M.S. VICTORY van deA

En ja hoor Ruud er komt weer gewoon een bouwverslag van...

Maar voorlopig heb ik mijn handen nog vol aan de Batavia, incl de bijboot.....

Tja Hans zoals ik al eerder schreef is dit reeds meerdere keren benoemd :p:p

Maar vooruit ik ben de kwaadste niet dus mijn volgende project is:
De H.M.S. VICTORY van deA

En ja hoor Ruud er komt weer gewoon een bouwverslag van...

Maar voorlopig heb ik mijn handen nog vol aan de Batavia, incl de bijboot.....
Ik wist het hoor Koos... Maar soms veranderd iemand van gedachte.;)

Dat is een oude bekende.
Succes. En als je ergens foto's van nodig hebt even melden hé.
Indien nodig weet ik je te vinden Jan
Aha, nou je het zegt, die naam heb je inderdaad laten vallen hier en daar.
Wel wakker blijven Peter, ;) tja dat zijn weer van die “och ja” dingetjes die met het verlopen der jaren er steeds meer komen, maar daar hebben we dan weer allemaal last van, dan valt het ook niet op ;);)

Het moet toch niet gekker worden......

Zit ik een beetje te surfen op mijn eye padje en wat denk je kom ik mijn Batavia tegen op SoS (Ships on Scale), dan ben je toch wel even trots dat deze zo de wereld over gaat zeg........

Even voor de duidelijkheid Heinrich heeft daar ook het verslag van zijn Batavia lopen, waarin deze mijn laatste overzichts foto in gepost heeft, dit nadat hij mij daar toestemming voor gevraagd had ;);)

Nou Heinrich, nog bedankt hiervoor, ook namens mijn directie vleugel die het ook hartstikke leuk vond :yes:

Gr Koos

Laatst bewerkt:
As ek kan help om die directie gelukkig te hou, is ek baie bly!:)
Kijk daar heb je nou vrienden voor.....;);) bedankt Heinrich......

Tijd voor weer een korte update, verder met de voorbereidingen van het kruiszeil, deze zit inmiddels aan de ra geknoopt dus nu nog eventjes de diverse blokken:
D6419110-8F44-446C-BAE8-011EEABFC521.jpeg

Eerst die voor de brassen en de toppenanten aan de ra uiteinde...

0A1E0949-28FA-49D5-AA9C-8BF30A30EDF3.jpeg

7ABA84EC-DAB8-4438-B718-804ED3F634A7.jpeg

Gevolgd door die van de geitouwen, de buikgordings en middenin de ra voor de ophanging.......

En de 3-1 blokken aan de schroothoorn voor de geitouwen:
2B558121-A3C0-4517-9CB4-42B4EBA47769.jpeg

Nog een 4-1 blok aan de vlaggenstok met een stuk touw, zijnde de val van deze ra:
4D502169-14B6-4438-BE92-38D6F1AF361B.jpeg

En als laatste een gezwart oogje, en het enkele rak in het midden van de ra......
04AC053D-F8FC-4993-8FCF-6ED419EEE7E4.jpeg

Helemaal klaar om in de mast gehesen te worden.....

Maar dat is iets voor de volgende up date,
Gr Koos

En ik die dacht , niet zoveel gemist te hebben tijdens mijn toch niet zo lange afwezigheid. Heb telkens een hele poos nodig om de achterstand per verslagje in te halen. Ook hier is weer prachtig werk geleverd van hoge kwaliteit.

En ik die dacht , niet zoveel gemist te hebben tijdens mijn toch niet zo lange afwezigheid. Heb telkens een hele poos nodig om de achterstand per verslagje in te halen. Ook hier is weer prachtig werk geleverd van hoge kwaliteit.
Dank je wel Marc, en leuk dat je weer terug bent...

Volgens mij is ze bijna af Koos!
Dat duurt nog even *Hans*, dit zeil nog, de ankers, de vlaggen, de standaard en dan nog even kijken naar het roer, wat die heeft het begeven in de strijd van de tuigage :(:( maar ook dat gaat helemaal weer goed komen.

En volgens mij hebben we best genoten van onze Koos en zijn mooie verslag.
Dank je wel Hans, ook ikzelf wel hoor, wie was het ook weer die mij hiertoe aangezet heeft??? ;);) Maar ik heb er absoluut geen spijt van, de feed back die je met zo'n verslag krijgt is zo leerzaam dat je kwaliteit van bouwen hierdoor met sprongen vooruit gaat.
Dus ik kan het iedereen aanbevelen, start een verslag.....

Back