zomervakantie
Zo, een tijdje niets gepost maar wel gewerkt.
Aan de romp valt veel te doen, maar dat zijn de gebruikelijke dingen en nog niet de moeite waard om foto's van te maken. Als de glasvezelmat erop gaat kom ik met een nieuw bericht.
Ondertussen Zuid-Frankrijk verkend en wees gerust : het ligt er nog en het was er ook mooi weer. En wat gaan we dan doen ??? juist : de opbouw.
Fiks en fluks aan de slag gegaan (na ruim 10 dagen te hebben rondgelummeld) en begonnen met de dekhut.
Voor de eerste keer met polystyreen ( 1mm zijkanten, dekken 2mm ) aan de slag i.p.v. multiplex (voor de hele opbouw dan) en dan merk je pas echt hoe slap dat spul eigenlijk is. Zonder verstevigingen lukt het echt niet dus dit maar eens grondig toegepast.
En nog een van de zijkant dan zie je ook dat de lijsten (0,5mm) er al op zitten.
Ben er trouwens achter waarom er zo weinig foto's van de originele uitvoering zijn van de Onversaagd. Staat natuurlijk gewoon op internet, maar ja, ik begin altijd ergens mee en dan zie ik wel. Zo ook met de documentatie :
"De schepen van de Onversaagdklasse waren in de Verenigde Staten gebouwde mijnenvegers van de Aggressiveklasse. Het schip werd vrijwel direct na de aankomst in Nederland uit dienst gesteld en in reserve geplaatst. Negentien jaar later werd het schip opnieuw in dienst gesteld, ditmaal als Noordzee-opnemingsvaartuig. Na drie jaar werd het schip weer uit dienst genomen en ditmaal definitief. In juli 1979 is het schip verkocht voor de sloop." (bron : Wikipedia)
Ook de Onbevreesd werd direct uit de vaart genomen. De andere 4 hebben wel als mijnenjagers (en mijnenvegers) geopereerd. Dan maar op zoek naar foto´s van die schepen.
Wordt vervolgd.