Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Terugslagklepje in 'drukleiding'? Meerdere nokken op asje?... De nokkenas draait maar op 1/6de van de nokkenas ...
Terugslagklepje in 'drukleiding'? Meerdere nokken op asje?
Maar hij heeft wel 3 inlaat, en 3 uitlaatnokken...De nokkenas draait maar op 1/6de van de nokkenas
En volgens mij zijn die brandstofpompjes die Morris verkoopt, min of meer precies dezelfde dingen....Zolang ik het ding niet in een vliegtuig zet kan ik natuurlijk ook gewoon een mini aquarium membraan pompje gebruiken als pulsgever.
Loopt dan wel niet gelijk op met toerental.
Maar hij heeft wel 3 inlaat, en 3 uitlaatnokken
Integendeel....En ik denk eerlijk gezegd dat de nokhoogte (slag) qua efficiëntie meer bepalend is dan de frequentie.
Geheel correct.Ja ik snap nu hoe die carburateur werkt.
Een beetje hetzelfde als een carburateur met vlotterkamet waar alleen de vlotter de taak van het membraan heeft.
Geheel correctIk snap ook wat je zegt wat betreft het schadelijk volume en dat het dus zaak is om dat zo klein mogelijk te houden omdat je anders eigenlijk alleen maar lucht in en uit elkaar aan het trekken.bent.
Een klein beetje rendement zal daar altijd aan verloren gaan.
Belangrijkste is, dat je je beslissing neemt op basis van begrip, en niet op de gokDan kan ik idd net zo goed een extern pompje gebruiken,veel makkelijker om te maken.
Nog beter/leuker: een geheel eigen draadje geven... ik wil best een nieuw sub (verbouwverslag)draadje met foto's en wat tekeningen maken in dit forum als het iemand interessant vindt om dit project te volgen. ...
Nog beter/leuker: een geheel eigen draadje geven![]()
Ik doel hiermee op de methode van George Trimble