7 cilinder 120 cc radiaal motor

Ah,duidelijk.
In 2 delen wordt het stuk gemakkelijker maken idd.

Volgens mij doen die inkepingen niks en is het puur voor het mooi.
Maar goed,dat ziet natuurlijk geen mens achteraf.

Ik weet niet of het echt veel uitmaakt.

Ik heb de laatste maanden erg veel bouwverslagen van model radiaal motoren gelezen en de van de meeste drijfstangen waren veel simpeler van vorm.
Het zal best wel iets doen maar ik denk dat het krukas tegengewicht veel belangrijker is.
Lijkt me ook lastig precies goed te krijgen zonder tekening

Ik ga 'm iig maken zoals op tekening omdat ik de contouren cnc ga proberen te frezen maar het is bijzonder complex om conventioneel de vorm precies na te maken.
Ik heb het ding nagetekend en er ziiten heel veel radiussen door elkaar heen in verwerkt en dat zal niet meevallen met een verdeeltafeltje.

20170903_130020.jpg

20170903_172138.jpg

Laatst bewerkt:
Het zal best wel iets doen maar ik denk dat het krukas tegengewicht veel belangrijker is.
Heel in zijn algemeenheid: die twee horen bij elkaar, de drijfstang en het krukas balansgewicht. Uiteraard komen de zuigers er ook bij, maar die drijfstangvoet is een deel van de rondgaande massa.

Of het heel veel uitmaakt, hangt er precies vanaf hoeveel gewicht het scheelt.

Die gast kan je zeker info geven over contra gewicht ed.

Ook geen complexe vorm trouwens,gewoon rondje
Heb je enig idee hoe je de nokken gaat maken,vorm?
Het wordt iig 1:6 overbrenging met 3 in en 3 uitlaat nokken.

Ben je al uit de reductie aandrijving?

Net nog ff afgemaakt waar ik gisteren mee begonnen ben,de sleufgaten in het carter.

Let op de high tech spaanafzuiging(stofzuiger in machineklem)

Redelijk gelukt ,alleen halverwege tussen 2 sleuven in met de frees de opspanmoer geraakt.
Er leek niks aan de hand maar toch was het carter iets verschoven.

Je moet goed kijken maar 2 sleuven zitten niet exact op de goede plek.
Maakt verder niet uit,dit beinvloedt de werking van de motor totaal niet en je ziet het bijna niet.
20171124_140119[1].jpg

Zo ,midden carter klaar(voorlopig).

Nu ff denken wat het volgende onderdeel wordt

Laatst bewerkt:
Je verspaant de hele sleuf. Is het ook mogelijk om alleen de omtrek van de sleuf te verspanen? Sneller.
Of wordt de frees dan teveel omsloten?

Je verspaant de hele sleuf. Is het ook mogelijk om alleen de omtrek van de sleuf te verspanen? Sneller.
Of wordt de frees dan teveel omsloten?

Ja,dat kan.
Je hebt dan wel op een gegeven moment een los segment wat geheid voor problemen gaat zorgen.
Dan moet je holding tabs er in programmeren.
Heb ik bij de eerste sleuf ook gedaan maar zit je weer met die holding tabs die je met de hand weg moet vijlen.

Ook heb je een slechtere spaanafvoer zodat je voedingssnelheid en snede diepte naar beneden moet.

Al bij al niet sneller in dit geval.

Edit: was al op gereageerd zie ik :)

Dat klopt.
Ik heb onderzoek gedaan wat men daar over wist en kwam het volgende tegen toen ik met de stalen bonkelaar wielen bezig was:

a_kj7m9v03x0HzX5uuF9LA-W85Mp02UGFDv9HNoSaQbw8XuCPmAVYVUyZY6IKEPFyjCceaYsGpF47mWQHVcipYK5EAY-MS_SHOm_QX4uPUUpd_hmwZO1CYyxrhrTnQFvVf7PKbyQPxt6mJC-KLDf7Bv_4aICNOaGRykhKj3Fb0AG-RZnCNz3eZ2VsXGG17UdT1wgvOmX1uYnjUwUHVtAGqBWdmXtaCJzF3fD1BHnM2Rd5-Yy5IgjgEp_CDX-sscBnpwPXtSX9kvM33VXSj6LIrexsd5jPNJ1xGKjyfbrFluliiTRvv0aNV_DHDc-irCRXVJGPCjfNlqQpdD6HF3pmiZ5rtLmZL5_6Z3Z2LymOkGZt2-Hk8JDi9G_ud6_LX5QB6Si3ofa1vMlp7rIS4jNnQs44O-ctfQ_w9PbAUuqt6o5Vec8Epg8q36cJNSRXdVSyjmy5nJHIEjo7dJF6g7ICOC7ZHP7H6Q4nii3NZ5KXq6aJaBOXOQDqtWGRdu-kfBn7d5KRrUT1KWwOFIKrQLPHd0svBh1IZMIZBE5HnikwL9ZELrbZOoxw-8xdeO5hDtQ3vT89IJENrRYm67_e8Gcx2UTkQglbO3tH-xAc_4fOX0QOmX9DmCJ99b7=w1388-h602-no

Ja,sleuven ter breedte van de frees sucks ivm spaanafvoer
En dat tweede over de diepte in gaan met je frees,met een centrumsnijdende frees kan je vericaal frezen maar in het hart van de frees is de snijsnelheid theoretisch 0 en dat snijdt dus niet lekker.

Een maat van mij is CNC frezer van beroep. Voor zover ik weet laat hij de frees zakken tijdens de loop, en gaat dan afhankelijk van het werkstuk, OF even terug, of hij laat de frees nadat hij rond is wat langer doorlopen

Een maat van mij is CNC frezer van beroep. Voor zover ik weet laat hij de frees zakken tijdens de loop, en gaat dan afhankelijk van het werkstuk, OF even terug, of hij laat de frees nadat hij rond is wat langer doorlopen

Ja,dat kan met spiraal hoek bijv.
Dan ga je tijdens het toolpath je diepte nemen,schuin het werkstuk in als het ware.even terug is pecking,voor spanen te clearen

Euhh,dat doet het toolpath al,als het goed is,tenminste dat doet mijn hopseflopse sofware al.
Professionele software zeker,op mijn werk gebruiken we mastercam,daar hoef je echt niet manueel spiraal hoek of tangente radius compensatie in te programmeren.
Ik dacht dat je iets anders bedoelde.

edit: als je geen cam software gebruikt maar gewoon standaard iso g code natuurlijk wel,

Laatst bewerkt:
Die gast kan je zeker info geven over contra gewicht ed.

Ook geen complexe vorm trouwens,gewoon rondje
Heb je enig idee hoe je de nokken gaat maken,vorm?
Het wordt iig 1:6 overbrenging met 3 in en 3 uitlaat nokken.

Ben je al uit de reductie aandrijving?
Simpel antwoord op beide vragen Nee.
Ben er nog mee aan het puzzelen, denk dat ik gewoon de lift ,timing en overlap van de VW aanhoud, Denk wel aan een rollertje in de nokvolgers,
Reductie aandrijving , Hmm ook nog een punt, Tekenen kan ik niet , Ja een rondje en een vierkantje in paint, dat nog net.
Heb wel een idee over iets met ketting, Binnentandwiel zelf maken, zie ik zo eerst niet zitten,

Back