Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De bedoeling van opbinden is juist dat er niks meer beweegt... Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad.meestal doe ik 1 servo kabel per sleeve.
ik ben altijd bang dat ze onderling gaan schuren als je er meer losse kabels bij stopt.
Dat is precies de reden dat je voor vierpunts-aansturing nog steeds BETER analoge servo's gebruikt: bij digitale servo's gaat dat inderdaad als een achterlijke staan wringen bij hoge of lage pitch, want die dingen gaan bij de kleinste afwijking al met hun volle vermogen er tegenin.Ik zou hem ombouwen naar 3 punts aansturing op de swash.
Vario heeft/had daar mooie adapters voor waarmee de 2 rol servo's onder een hoek op het frame gemonteerd worden.
de 9252 zijn sterk genoeg en volgens mij ook al redelijk nauwkeurigheid
En juist in die nauwkeurigheid schuilt volgens mij een probleem.
Een vlak wordt met 4 punten overbepaald (een tafel met 4 poten staat eigenlijk altijd te wiebelen, met 3 poten staat hij altijd stabiel).
Ook al lukt het bijv. om het mechaniek (stuurstanglengtes en middenstanden servo's) perfect te krijgen dat ze niet wringen in de hover-stand, dan gaat het zeer vermoedelijk wel wringen als je wat pitch bijgeeft in combi met cyclische aansturing.
Vanwege de nauwkeurigheid van de servo's gaan deze dan tegen elkaar in staan te duwen en trekken.
Of dit bevorderlijk is voor de levensduur van de servo's durf ik te betwijfelen, ook zal de ontvanger-accu zwaarder belast worden.