4 takt boxer Vario build

Hoi forum , ik heb een complete Vario boxer in aanbouw , over kunnen nemen voor 150 euro compleet . Wil hem 4 punt aansturen met een deamon sx , is dat mogelijk ? Werkt tesque dan ook ?
Gr Rinie
 
Is dus geen probleem , Kijk hier : https://www.bavariandemon.com/filea...ads/manuals/bavarianDEMON-manual-X-series.pdf

BD 3sx Screen.jpg
 
Hoi forum , ik heb een complete Vario boxer in aanbouw , over kunnen nemen voor 150 euro compleet . Wil hem 4 punt aansturen met een deamon sx , is dat mogelijk ? Werkt tesque dan ook ?
Gr Rinie
Sodeknetters! Dat zijn relatief zeldzame machines, en dan voor DIE prijs...

Mazzelpik! :D

Snap alleen niet wat je met die Deamon er in wilt... Die paddelkoppen vliegen als een droom (vind ik dan toch)...
 
hoi brutus er zit nu een gy401 in met een bijbehorende servo , die draait op 4,8 volt , wil liever alles op 6 volt , zonder die reducer er tussen . de deamon 3sx kan ook met 4 servos en heeft een flybar seting , lijkt me wat beter werken en makkelijker instellen via software , vandaar . had idd geluk heb die man ooit geholpen met de motor en wilde graag dat ik hem kreeg . moest wel veel aan gebeuren , alle lagers van motor vervangen , kleppen zaten vast , en roest in motor, alles opgelost nu . hoop hem over 2 weken klaar te hebben voor zijn eerste vlucht , heb ook jouw tip gevolgd en een extra nipple voor olie afvoer aan de voorzijde geplaatst .
 
wat brutus bedoelt, is dat die heli in de basis al geweldig vliegt zonder stabilisatie erin
vanwege die stabilisatie moet je heel wat aanpassingen gaan maken, terwijl "as is" al goed is

hele punt van flybar is juist dat je er niet al te veel aan hoeft te rommelen met parameters.
De flybar IS de stabilisatie.
In de basis heb je nu dus ook geen dure servo's nodig, geen heel zware stroomvoorziening.
analoge servo's..
die 401 is gewoon bomproof. oud, ja. Maar wel goed, en werkt gewoon.
op het veld in een paar tellen afgesteld.

Stabilisatie is geen wondermiddel.
Bij de moderne 3d heli's kan ik me voorstellen dat je graag zo'n ding ertussen wilt om hem wat te temmen, of het gevoel erin aan wilt passen
maar bij dit soort..
Of je moet hem om willen bouwen naar fbl, dan wordt het weer logischer
 
er zit nu een gy401 in met een bijbehorende servo , die draait op 4,8 volt , wil liever alles op 6 volt , zonder die reducer er tussen
Ik heb die dingen (SkyFoxen) mijn hele leven op 4,8 volt gevlogen, meestal zelfs met een gewone G300 gyro en een S3001 op de tail en dat vloog méér dan uitstekend.
De GY401 met S9254 is nog steeds een supercombo voor "gewoon" vliegen, en 3D ga je met die Boxer echt niet doen, daar is hij wat te looiig voor.

Het is één van de machines die ik graag gehad zou hebben, maar nooit tegenkwam, en destijds, toen ze nog gangbaar waren, waren ze me toch wat te pittig geprijsd. Al met al kostte zo'n ding eenmaal vliegklaar ruwweg evenveel als die Cobra van mij, en dan is de keuze toch niet zo moeilijk.
 
heb ook jouw tip gevolgd en een extra nipple voor olie afvoer aan de voorzijde geplaatst .
Ik zou dan voor de zekerheid de standaard nippel op de backplate afblinden: Er komt daar behoorlijk veel stoffige lucht voorbij vanwege de koelfan, en die nippels, die zuigen de helft van de tijd, je trekt dan geheid dingen naar binnen die je liever niet in je carter hebt rondzwerven.
 
Ik zou dan voor de zekerheid de standaard nippel op de backplate afblinden: Er komt daar behoorlijk veel stoffige lucht voorbij vanwege de koelfan, en die nippels, die zuigen de helft van de tijd, je trekt dan geheid dingen naar binnen die je liever niet in je carter hebt rondzwerven.
Hoi Brutus , maar er moet er toch 1 openblijven toch ? Of mogen ze beide dicht dmv een slangetje wat ik afdop ? Kan er toch wat olie zich daar verzamelen .
 
Hoi Brutus , maar er moet er toch 1 openblijven toch ? Of mogen ze beide dicht dmv een slangetje wat ik afdop ? Kan er toch wat olie zich daar verzamelen .
De onderste (bij het voorste lager van de motor) moet open blijven, en je doet er goed aan die met een slangetje naar een klein opvangtankje te leiden, dat scheelt aanmerkelijk in de vettigheid op je heli. Ik had destijds bij mijn Bell 47 GII (15 cc viertakt) een 70 ml tankje, en dat was ruimschoots goed voor een vluchtje of 3 a 4.

De bovenste afdoppen, de onderste dus niet. Die olie, die MOET wegkunnen, anders krijg je problemen.
 
Dit zijn wat foto’s na motor rebuild en opbouw alle servos zijn. S9252 digitaal behalve tail en gas , nu even uitzoeken hoe ik de servo leads zo mooi mogelijk weggewerkt krijg .
 
nu even uitzoeken hoe ik de servo leads zo mooi mogelijk weggewerkt krijg .
Ik bundelde ze meestal in twee bundeltjes in van dat spiraalbuis, en die bundeltjes tie-rapte ik over de bovenkant van de frame helften.
Met de ontvanger boven op het voorframe, plugt alles dan zó in.
Als je dan iets overlengte in de snoertjes laat bij de ontvanger, en je houdt rekening met hoe je brandstofslangen lopen, dan kun je met vier boutjes losdraaien zo het hele voorframe loshalen en wegklappen. Bij de éénpitters was dat handiger om bijvoorbeeld een gloeiplug te wisselen (heb je met die Boxer geen last mee) of je luchtfilter schoonmaken/verwisselen). Mijn SkyFoxen brachten i.v.m. vliegschool gebruik onevenredig veel tijd door op 10 cm hoogte. Boerengras bevat vrij veel kalk en kiezel, en als er net gemaaid is kan dat erg stuiven. En gemaaid was het altijd, want we moesten min of meer iedere vliegdag opnieuw de startvierkantjes weer bijpunten.
 
Ik doe ze meestal per kabel in een sleeve
als voorbeeld: https://www.onlinekabelshop.nl/polyester-kabelsleeve-rekbaar-50mm-groen-2-meter.html

is ff pielen. maar de kabel is daarna beschermd voor schuren, ziet er veel netter uit, en het bind makkelijker (vind ik)
meestal doe ik 1 servo kabel per sleeve.
ik ben altijd bang dat ze onderling gaan schuren als je er meer losse kabels bij stopt.

Die zwarte die jij hebt zijn nog redelijk doorzichtig
ik heb er met een kleurtje, daar kijk je niet doorheen.
 
Ziet er bekend uit
Ik vindt hetbmooi zoals ze dat bredere frame hebben gemaakt met een paar opvul stukjes, toch een hoop gangbare onderdelen er in.

Gr
Arie
 
Back
Top