3DCollege Big Scale Acro Fly In 2011 *Editie 4*

Komende bericht is redelijk off topic, maar nu het toch enkel wat napraten is schrijf ik hem toch... :-p

Tja, Volgen mij kan je hier toch wel uit opmaken dat er iets 'mis' is met de grote bakken, ze beginnen gewoon minder te worden dan de 'kleintjes'. Kleine roeren en te schaal is waar de basis van het probleem ligt. Wat word veroorzaakt door de wedstrijdregelementen, er is geen 3D wedstrijd, dat zou nl de kisten voor 3D veel beter maken. (ipv deze 3d/f3m combi dingen).
Bij de >2M zie je direct de komst van de F6A. Sebart komt met een sukhoi, EF heeft een speciaal daarvoor (70")

Bericht is idd helemaal off topic.

Als het om de fun te doen is, dan zijn modellen zoals de EXP's echt goed.
Maar als het om de kick te doen is, dan moet het echt wel cylinders hebben en veeeeel smoke.

De wetten van de fysica wegen nu eenmaal meer door op grote bakken, dat kan je niet oplossen door grotere roeren, minder schaal, meer power,...

De mijne lag in de greppel tussen het vliegveld en het veld ernaast dat is dus wel degelijk lager :-)

Was er dan geen regelke da ge moest kunnen door vliegen zonder herstellingen en/of spareparts te gebruiken? :D

Nando,

Ik vind helemaal niet dat er iets mis is met grote toestellen, zoals Joeri al zegt hebben ze gewoon een ander doel..

Voor mij is low&slow met een groot toestel zeker zo spannend, zoniet spannender (waarschijnlijk wegens onkunde ;) ) dan met een EXP volgas richting moeder aarde te blender'en.

Een 7m schaalzwever slinger je ook geen 50m hoog aan de wingtip om daarna de kleinste thermiekbelletjes te vinden, en toch hebben ze beide hun charmes..

Het was inderdaad een schitterende dag, mooi weer , frisse drank, net op tijd een dame blancheke en veel schitterende toestellen.
Wij waren blijkbaar de enige die niks hadden meegebracht dat kon hooveren.

grtz Johan

Was er dan geen regelke da ge moest kunnen door vliegen zonder herstellingen en/of spareparts te gebruiken? :D

De regel was dat de laagste die niet op de grond lag won, maar vermits iedereen de grond raakte kunnen we die regel schrappen en dan is het bewijs daar ... :)

3dc2011deel3_98_.jpg

De wetten van de fysica wegen nu eenmaal meer door op grote bakken, dat kan je niet oplossen door grotere roeren, minder schaal, meer power,...

Stem ik 100% mee in... maar deze willen niet zeggen dat er daarom iets mis mee is, ze zijn perfect ;-)

Oke, ik open wel een ander topic binnenkort.

Maar ik ben nogsteeds benieuwd wie nu die blauwe 78"EXP vloog.

Ah, oke. Bedankt!

Er waren 2 78"EXP's namenlijk. Een blauwe en een rode, ik heb er maar 1 zien vliegen.

Ik heb ook nog zo een electro ding liggen
Wat voor zet up gebruiken julie in die toestellen
Motor regelaar lipo en pro
Dan kan ik hem is afmaken

Foto's zeggen meer als woorden...heb er een 100-tal online gezet op Harofly.be onder "pictures/2011 3D College" :cool: :cool: :cool:

@Bryan: nog eens bedankt voor de wielkapjes!

Gr Wim

Back