Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik wacht nog op officiële reacties....
Maar we wachten het dan maar af tot de officiele instanties jou hebben bericht![]()
daar gaan we voor
Koen
Ik zal dat wel regelen met u vrouwke
Overmorgen terug thuis ?
Nog even wat extra:
Extra over cat.2 in Belgie:
Dit is nu gratis, gewoon een papier aanvragen. Er gaan nu geruchten rond dat dit vanaf volgend jaar 500 euro per papier zou gaan kosten (ze hebben geld geroken). Dus als je papieren nog niet in orde zijn, doe je dit best zo snel mogelijk.
Als dat erdoor komt betekent dat het einde van big-scale in België.
Koen
Goed nieuws; het onverwachte is gebeurd; na contact te hebben gehad met de algemeen sportdirecteur van de VML leek het erop dat ook NL'ers een vergunning nodig hadden. Hij zou echter voor de zekerheid nog navraag doen bij DGLv om een absoluut definitief antwoord te krijgen. De huidige regeling heeft nogal wat onduidelijkheden, deze zal "kortelings" worden vernieuwd. Ik kreeg dit antwoord;
"Indien U enkel als gast (vb. op wedstrijden) in België komt vliegen, volstaat het dat Uw toestel gekeurd is in Uw eigen land om in orde te zijn voor ons. Let wel op dat de geldende geluidsnormen steeds moeten gerespecteerd worden.
Wil U zich aansluiten bij een Belgische club moet U voor klasse 2 een aanvraagformulier invullen en indienen bij het DGLv, waarna U zonder problemen een toelating zult krijgen.
Voor klasse 3 is elke bevoegde instantie ook in België bevoegd. Zoals ik reeds zei, gaan de Belgen voorlopig meestal naar Frankrijk voor keuring.
Kortelings zal het DGLv de circulaire hernieuwen, en zullen al deze problemen duidelijk aangepakt worden, maar hier zal nog wel enige tijd over gaan."
Goed nieuws dus voor de Nederlanders(al zal ik nog steeds geen F3M met de Yak kunnen vliegen ivm het gewicht:roll
Ben je dus NL'er EN geen lid van een Belgische club, dan zijn er geen aanvullende eisen.
Dan kunnen we gellukkig allemaal vliegen
Was al aant balen als een stekker..
Grt.