3DCollege Big Scale Acro Fly In 2010 *Editie 3*

@ Alle Nederlanders: ik heb van verschillende organisatoren reeds vernomen dat het geen probleem is voor Nederlanders om in België te komen vliegen, de Nederlanders moeten deze papieren dus niet hebben. Enkel de Belgen.

Ik wacht nog op officiële reacties....
 
Ik wacht nog op officiële reacties....

Ik ook, ik heb in mijn rechtenstudie al heel wat europees/internationaal publiek- en privaatrecht gehad, het zou mij verbazen als het alleen op Belgen van toepassing is. Ik heb de regeling doorgenomen, er staan geen uitzonderingen in voor buitenlanders.

Maar we wachten het dan maar af tot de officiele instanties jou hebben bericht:)
 
Ik kan hierbij de inschrijving van Sam Pets, Tom Winand en Jeroen Venant ook bevestigen,
nu kan het een weekje duren voordat ik de volgende kan bevestigen omdat ik even uit het land ben. Dus geen nood als de bevestiging even op zich laat wachten!
 
Maar we wachten het dan maar af tot de officiele instanties jou hebben bericht:)

Als wedstrijdvlieger zou je ook de KNVvL kunnen vragen of hun verzekering inspringt in Belgien als je model niet gekeurt is voor Belgien.

Een Belgische modelvlieger mag in Nederland ook niet op 72 mHz vliegen.

Mvg Johan
 
Zoals ik al zei, geen paniek, wij regelen dit, laten we nu vooral niet met 50man dezelfde vraag naar het VML mailen... wij hebben de nodige mails reeds verzonden...
 
Ik zal er dit jaar ook niet bij zijn.

Eind maart verhuis, half april wordt de 2e kleine verwacht.

Ik kan het altijd is heel lief aan mijn vrouw vragen, maar vrees dat ze nu toch een veto gaat stellen.

Koen
 
net op tijd dus op de eerste wedstrijd op 16/5 er klaar voor te zijn.
 
Ik heb bericht terug van de VML;

Ook voor Nederlanders geldt de procedure met de vergunningen.

Alleen categorie 1 mag volstaan met een typeplaatje. (tot 12kg of
tot 52cc )


F3M en de fly in gaat dus niet werken voor mij, of ik moet nog een 50cc kistje opbouwen voor dat doeleinde. Het wordt nog onderling overlegd aangezien ik van 1 persoon antwoord krijg, maar hij gaf in de mail al aan dat het waarschijnlijk zo is.
 
Nog even wat extra:

Extra over cat.2 in Belgie:
Dit is nu gratis, gewoon een papier aanvragen. Er gaan nu geruchten rond dat dit vanaf volgend jaar 500 euro per papier zou gaan kosten (ze hebben geld geroken :rolleyes:). Dus als je papieren nog niet in orde zijn, doe je dit best zo snel mogelijk.

Als dat erdoor komt betekent dat het einde van big-scale in België.

Koen
 
Goed nieuws; het onverwachte is gebeurd; na contact te hebben gehad met de algemeen sportdirecteur van de VML leek het erop dat ook NL'ers een vergunning nodig hadden. Hij zou echter voor de zekerheid nog navraag doen bij DGLv om een absoluut definitief antwoord te krijgen. De huidige regeling heeft nogal wat onduidelijkheden, deze zal "kortelings" worden vernieuwd. Ik kreeg dit antwoord;

"Indien U enkel als gast (vb. op wedstrijden) in België komt vliegen, volstaat het dat Uw toestel gekeurd is in Uw eigen land om in orde te zijn voor ons. Let wel op dat de geldende geluidsnormen steeds moeten gerespecteerd worden.
Wil U zich aansluiten bij een Belgische club moet U voor klasse 2 een aanvraagformulier invullen en indienen bij het DGLv, waarna U zonder problemen een toelating zult krijgen.
Voor klasse 3 is elke bevoegde instantie ook in België bevoegd. Zoals ik reeds zei, gaan de Belgen voorlopig meestal naar Frankrijk voor keuring.
Kortelings zal het DGLv de circulaire hernieuwen, en zullen al deze problemen duidelijk aangepakt worden, maar hier zal nog wel enige tijd over gaan."


Goed nieuws dus voor de Nederlanders;) (al zal ik nog steeds geen F3M met de Yak kunnen vliegen ivm het gewicht:roll:) Ben je dus NL'er EN geen lid van een Belgische club, dan zijn er geen aanvullende eisen.
 
Goed nieuws; het onverwachte is gebeurd; na contact te hebben gehad met de algemeen sportdirecteur van de VML leek het erop dat ook NL'ers een vergunning nodig hadden. Hij zou echter voor de zekerheid nog navraag doen bij DGLv om een absoluut definitief antwoord te krijgen. De huidige regeling heeft nogal wat onduidelijkheden, deze zal "kortelings" worden vernieuwd. Ik kreeg dit antwoord;

"Indien U enkel als gast (vb. op wedstrijden) in België komt vliegen, volstaat het dat Uw toestel gekeurd is in Uw eigen land om in orde te zijn voor ons. Let wel op dat de geldende geluidsnormen steeds moeten gerespecteerd worden.
Wil U zich aansluiten bij een Belgische club moet U voor klasse 2 een aanvraagformulier invullen en indienen bij het DGLv, waarna U zonder problemen een toelating zult krijgen.
Voor klasse 3 is elke bevoegde instantie ook in België bevoegd. Zoals ik reeds zei, gaan de Belgen voorlopig meestal naar Frankrijk voor keuring.
Kortelings zal het DGLv de circulaire hernieuwen, en zullen al deze problemen duidelijk aangepakt worden, maar hier zal nog wel enige tijd over gaan."

Goed nieuws dus voor de Nederlanders;) (al zal ik nog steeds geen F3M met de Yak kunnen vliegen ivm het gewicht:roll:) Ben je dus NL'er EN geen lid van een Belgische club, dan zijn er geen aanvullende eisen.

Dan kunnen we gellukkig allemaal vliegen :D

Was al aant balen als een stekker..:(

Grt.
 
jammer, zijn we nog niet van die Nederlanders van af









grapje !!
 
Back
Top