Arthur, ik was net niet van plan om aan chemicalien te bouwen. Die zijn nog een stuk complexer dan dit (hoewel meestal kleiner in formaat). Voor een volgende project dacht ik eerder aan de Kemira Gas, het laatste bouwnummer van Boelwerf, maar omdat het ontwerp van dat schip afkomstig is van de Meyer Werft in Duitsland, zijn er via mijn contacten weinig plannen van te vinden/krijgen. Dat lijkt dus ook niet echt een optie. Als de Chaconia ooit afraakt binnen een jaar of twee schat ik zo, dan zal ik wel verder zoeken naar een volgend project. In de tussentijd verzamel ik gewoon plannen en foto's.
Hier is dan een kleine update. De brug, volledige styreen opbouw:
En de achterkant van de brug. In het schuine deel ligt dan een trap richting "monkey bridge", het dak van de brug dus, waar ook het magnetisch kompas staat.
En dan is er een stuk bakboord achteraan, dat tussen de dekken zit, maar open aan de buitenkant. Dit moest dus eerst afgewerkt worden.
Dit is het zwembad, aangezien het helemaal aan de buitenkant zit, zijn de platen daar verstevigd om de druk aan te kunnen. Links ervan zie je dan een verhoogd stukje waar het afval meestal bewaard wordt en waar ook luik richting afvalverbrander zit.
Dit stuk zit dus tussen twee dekken, met de buis die de basis van de bevoorradingskraan is erdoor. Dit is gewoon even een testplaatsing, zonder lijm.
En de achterkant van het schip met de locatie van dat detailstuk. Hier zie je ook de "valse" of dubbele voorkant. Om al de rest tegenaan te passen.
En dan hier het stukje geschilderd en gedetailleerd met deuren, brandkraan en brandkast.