BadBert
Forum veteraan
Hallo,
ik ben ook lid van een mini club, en rijd zelf met een classic mini.
Nu is er iemand die een classic mini om kan bouwen naar electrisch. Een 0-100 tijd van onder de 4 seconden moet mogelijk zijn (mits je banden dat aan kunnen natuurlijk).
Nu vraag ik me hetvolgende af:
- watvoor motor ga je hiervoor nodig hebben?
- watvoor regelaar?
- hoeveel en welke accu's?
- kan dit met behoud van de originele versnellingsbak?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik op discovery het programma "Electric Garage" gezien heb, waarbij Gadget en zijn team voor een bekende zanger een auto ombouwde. Dit had niet echt veel voeten in de aarde... was heel simpel plug and play, enige wat ze zelf hebben gemaakt was de adaptor plaat voor de motor om hem te bevestigen op de versnellingsbak, en de accu bak voor in de motor ruimte.
Regelaar zat gewoon vast aan de gaskabel, en was dus gedeeltelijk mechanisch.
Het lijkt me dus niet moeilijk, maar de aanbieder van de classic mini ombouw, die vraagt er bijna 9000 euro voor, iets wat in mijn ogen dus veel geld lijkt. Een classic mini is ook geen dagelijks vervoer, maar een hobby auto, daar wordt voor veel mensen hooguit 2000 km per jaar mee gereden
Iemand die hier iets over weet/kan vertellen?
Ter info: een mini met brandstof motor weegt 630 kg
ik ben ook lid van een mini club, en rijd zelf met een classic mini.
Nu is er iemand die een classic mini om kan bouwen naar electrisch. Een 0-100 tijd van onder de 4 seconden moet mogelijk zijn (mits je banden dat aan kunnen natuurlijk).
Nu vraag ik me hetvolgende af:
- watvoor motor ga je hiervoor nodig hebben?
- watvoor regelaar?
- hoeveel en welke accu's?
- kan dit met behoud van de originele versnellingsbak?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik op discovery het programma "Electric Garage" gezien heb, waarbij Gadget en zijn team voor een bekende zanger een auto ombouwde. Dit had niet echt veel voeten in de aarde... was heel simpel plug and play, enige wat ze zelf hebben gemaakt was de adaptor plaat voor de motor om hem te bevestigen op de versnellingsbak, en de accu bak voor in de motor ruimte.
Regelaar zat gewoon vast aan de gaskabel, en was dus gedeeltelijk mechanisch.
Het lijkt me dus niet moeilijk, maar de aanbieder van de classic mini ombouw, die vraagt er bijna 9000 euro voor, iets wat in mijn ogen dus veel geld lijkt. Een classic mini is ook geen dagelijks vervoer, maar een hobby auto, daar wordt voor veel mensen hooguit 2000 km per jaar mee gereden

Iemand die hier iets over weet/kan vertellen?
Ter info: een mini met brandstof motor weegt 630 kg