Zelfbouw 85cm twin mono 'Cozy G-Force'

Vandaag was ik een dagje vrij en heb ik even gevaren.
Er stond eigenlijk veel te veel wind, met als gevolg ruw water. Ik heb 2 klappers gemaakt, maar toch nog 113km/u gehaald, een nieuw record. Dat was met de geslepen 44mm 1.9 props. Op vlak water zal het vast nog een stukje harder kunnen.

2245c9abec361f14e7bc302fa0c664eb.jpg


De 2e run wilde ik 1 CNHL 5200mAh 90C lipo testen, die beide motoren voedt. Ik ben benieuwd hoe dat vergelijkt met de 2x CNHL 3000mAh 100C lipo's.

Helaas brak het carbon roerblad bij de laatste klapper af, dus die test komt de volgende keer.

Filmpje van vandaag:
 
Vandaag een nieuw record gevaren. 118km/u op een veel te kleine plas, met de originele setup.

f665439f524c50844c936dd131b7e7a3.jpg


De 2e run heb ik met een enkele CNHL 5200mAh 90C lipo gevaren. De G-Force vaart daar zeker goed mee. Misschien iets meer pit dan met de 2 3000mAh lipo's. Maar de run was te kort om.dat echt te testen. Ik heb helaas een dikke klapper gemaakt, die de kap eraf blies. De boot zonk meteen met de punt de lucht in. Gelukkig had ik hem met de rescue boot snel weer op de kant. Thuis alles gedroogd en gelukkig werkt alles nog! In de 1.5 minuut varen met deze lipo, nog 112km/u gehaald.

a08c72dff754c9c504b8bc62896d159f.jpg


De kap ben ik verloren, ik zag hem nergens meer. Gelukkig is die makkelijk te maken, het was gewoon een vlakke plaat.
Het repareren en verstevigen van de kap sluiting, moet ik nog even over nadenken. Ik heb de sluitmoeren nu dwars door de dekrand getrokken [emoji44]

Hier een short van vandaag:

 
Dat is denk ik de gashendel van de zender, want je hoort het na iedere keer gas geven. Ik film met een telefoonhouder op mijn zender, dus dat geluid hoor je relatief hard, al is het in het echt heel subtiel.
 
Ik ben met een nieuw kapje bezig. De originele is gezonken bij de laatste crash. Ook al was hij van hout, mogelijk door het laminaat toch niet zelfdrijvend.

Ik maak er nu meteen een cockpit vorm op. Ik vind dat toch mooier staan. Misschien dat ik er nog een 2e vlak kapje voor maak. Ik ben wel benieuwd of ik het verschil kan merken. Mogelijk geeft een cockpitje iets meer lift aan de boeg (en dus ook meer weerstand).

0034eb929e6560b264b1449475bb30b1.jpg

db403329c217ab04804e750e53eee726.jpg

b66b944e2b4f971612fbec7e6b10bf7b.jpg


Komende weken wordt het hopelijk warm genoeg om de boot in kleur te spuiten.
 
I definitely prefer this one Jan! Good work!!
You can always try molding!
It is sure work intensive but the result is very rewarding. I am experimenting with fiberglass molding and molds this period and I really like it.
 
Sounds good Dim! Yes, I will definitely experiment with molding soon. The Twister catamaran project is still going too, and that project will include a lot of molding [emoji1].

How is your wof tunnel going? I hope this season for the maiden run!
 
In april moet hij gespoten en wel naar Hank. Vorig jaar was de lak van mijn Wildthing letterlijk nog niet droog op de meeting, dus hopelijk ben ik dit jaar iets eerder klaar [emoji1]
 
Het kapje op de boot. Het staat toch mooier dan een vlakke plaat!

72d405a4ea3743632debf2aaad005dff.jpg

fde38ddf4aec5be4cc0aafe1a2eea583.jpg


Het kapje wordt vastgezet met 4x M4 duimschroeven en tape uiteraard.

Nu het zonnetje steeds meer begint te schijnen, begint het te kriebelen om hem in kleur te spuiten.
 
Ik heb het kapje glad geschuurd en de duimschroeven bevestigd. Misschien dat ik ze nog vervang voor wat lagere. Deze zijn wel erg opzichtig. Het geheel voelt wel een stuk steviger dan de vorige kap met de M3 duimschroeven.

3d6a7b5518d61ee396cf8004f6c4dc81.jpg

0ba8e3a6a0c36945cf68f1f492f251e2.jpg
 
Prachtige boot!Ik ben benieuwd of je met mooi vlak water het vermogen “op het water” kunt krijgen. Tot nu toe lijkt het of de boot overpowered is.
 
Dank je. Ja, dat moet zeker lukken. Ik houd ervan om mijn boten los te varen. Het risico is, dat ze dan snel flippen.
Ik heb de stinger drives nu iets verder naar beneden gericht. De boot zal natter lopen, maar ook stabieler zijn.
Dat is de theorie.. de volgende vaart zullen we zien of het in de praktijk ook zo uitpakt [emoji28]
 
Vanmiddag weer gevaren. Er stond net wat teveel wind, maar het was te doen met de stingers iets naar beneden getrimmed.

De 1e vaart ging top. Wel een harde klapper gemaakt, maar geen schade. De 2e vaart stopte de G-Force er ineens mee. Thuis heb ik de oorzaak gevonden; water in de ontvanger. Nadat ik de boel gedroogd had, werkt het weer.

Filmpje van vandaag:
 
Nice rides Jan!!!
I think that the water was too choppy for a new record.
I am waiting for the TP upgrade (any soon?).
I really feel that there is more for this hull!:thumbsup:
 
Back
Top